učil som sa obe, ale španielčina je pre mňa TOP a myslím, že aj využitím je na tom lepšie, ale pri jazykoch sa nedokážem riadiť tým, ktorý využijem viac, jazyk mi proste musí nejako hrať v ušiach a musí mi byť po guste, aby som sa ho aj mohol učiť
inak zaujimave ze spanielcinu vie kopec ludi, taliancinu malokto ale na profesii mas viac ponuk na taliancinu, to len na margo toho ze vraj spanielcinu vraj skor vyuzijes...na to kolkovela ludi ju vie dnes v nasej zemepisnej sirke mi nepride zeby bola nejak super vyzuzitelna, sla by som urcite do talianciny
ja študujem cestovný ruch, rada cestujem a preto rozmýšľam aj nad uplatnením týchto jazykov, španielsky síce hovorí celá latinská amerika a španielsko ale zase sú to chudobnejšie krajiny, v taliansku si možno skôr nájdem prácu..och ťažký to výber
@spactatus hah no okej tak práve na Brazíliu som nemyslela no tak SKORO všade hm a prečo z praktického hľadiska španielčina? Taliansko je bližšia krajina a pracovné ponuky máš tiež skôr z Talianska ako povedzme z Mexika..ale páči sa mi ten jazyk a je ľahký
@13 mám taký pocit že keďže Španielsko s Mexikom (a SKORO všetky latinskoamerické krajiny) sú spolu niekoľkonásobne väčšie krajiny ako Taliansko, tak nájde sa oveľa viac zamestnávateľov a čo sa týka aj toho, že po španielsky nájdeš oveľa viac informácii o čomkoľvek (myslím aj učebné materiály aj obšírnejšie cesty na učenie sa jazyka) tak by sa ti vlastne otvorili dvere k väčším možnostiam.
mojím problémom je, že ja som sa dajak nešpanielsky narodila a keď si vyberám jazyk, nemyslím na to, čo z neho budem mať v budúcnosti, ale v prítomnosti (pôžitok :3).
presne akoby som to písala ja, neriešim až tak čo z neho budem mať ibaže ja sa zase vidím v španielsku a taliansku, ešte sa chcem v budúcnosti dať na franinu ale také že nemčina zďaleka obchádzam a pritom sa všade ospevuje jej dôležitosť