Vývojári z Raven Software sa tento rok vracajú s novou zaujímavou strielačkou s názvom Singularity. Pozrime sa ako si viedla hra oproti priemernému Wolfensteinovi z minulého roku. Hra nás zavedie na ostrov Katorga-12, v ktorom sa dozvedáte mnoho vecí ohľadom novoobjavenom prvku E-99. Tento prvok našli ruskí vedci v 50-tych rokoch, pomocou ktorého dokázali ovládnuť čas aj priestor. Stalin tento prvok chcel použiť ako nástroj na ovládnutie sveta. Na ostrov Katorga-12 vytvoril prostredie pre vedcov a neskôr na ostrov nasťahoval aj rodiny s deťmi.

Po nejakom čase sa výskum prvku E-99 pokazil a nastal rádioaktívny výbuch, ktorý zničil všetok život na ostrove. Stalin sa rozhodol po tejto nehode uzavrieť ostrov do karantény. Po tomto kroku sa na Katorgu-12 úplne zabudlo.
Avšak o 60 rokov neskôr americké satelity zachytili záhadnú rádioaktivitu. V obave o životy ostatných ľudí sa rozhodli do danej lokácie vyslať záchranný tím, ktorý preskúma záhadnú rádioaktivitu. Nate Renko je jedným z členov tímu, za ktorého budete hrať. Vaše putovanie sa začína cestou vo vrtuľníku, v ktorom obdivujete krásy oceánu a západu slnka. Zrazu Váš vrtuľník z diaľky zasiahne záhadný výboj. Po páde ste zázračne prežili a ocitli ste sa na ostrove Katorga-12, ktorý Vás privíta ponurou atmosférou opustených chatrčí a domov. Prvé minúty hrania Vás oboznámia zo situáciou na ostrove. Prezeranie starých nahrávok, čítanie odkazov na stenách a rôzne poznámky od obyvateľov mesta pridajú na atmosfére celej hry.
Gameplay hry mi pripomínal Bioshock s podobným princípom plazmidov a strašidelnú atmosféru Metro 2033. Zo začiatku hra bude pôsobiť ako typická koridorová strielačka, ktorá ničím neprekvapí, ale opak je pravdou. Postupne sa v Singularity dostanete doslova pod kožu celému ostrovu a jeho rozprávaniu. Rôzne časové predely v putovaní Vás buď informujú o novej hrozbe alebo Vás priamo prenesú do danej udalosti. V rôznych situáciách budete pomáhať obyvateľom z horiaceho domu poprípade vedcovi, ktorý Vám dá super účinnú sniperku upravenou práve prvkom E-99. Výbuch na ostrove spôsobil u vedcov a obyvateľov rôzne mutácie, ktoré z nich urobili neľútostné stroje na smrť.

Bojovať budete nielen proti príšerám, ale aj proti ruským jednotkám s pomerne malým arzenálom. Málo zbraní vyvažuje množstvo upgradov, ktoré zbrane zosília v rôznych smeroch a rovnako aj upgrade schopností. Tieto vymoženosti pre svoje zbrane budete musieť hľadať v podobe kufríkov a vylepšenia pomocou zázračných formuliek napísaných na zdrape papieru. Avšak tieto záležitosti aj niečo stoja a hlavným platidlom je práve látka E-99, ktorej je na ostrove mnoho. Ďalším Vašim krokom v hre je získanie zbrane nazvanej TMD (Time Manipulation Device).
Touto vecičkou budete môcť opravovať pokazené schodiská, vytvárať si zo zničených lekárničiek nové, zabíjanie nepriateľov starnutím a mnoho iných vecí. V tomto štádiu hry začína najväčšia zábava a voľnosť pri boji.To však nie je všetko. Okrem vecičky TMD získate ďalšiu zbraň, ktorou budete môcť vytvárať časové gule, v ktorej zastane čas.

Menšie obmedzenie si vyžiadala nosnosť zbraní a to len na dve. Pred bojom si budete takticky vyberať zo zbraní. Väčšinou času som mal veľkú dilemu, ktoré dve zbrane si zobrať. Avšak pri boji som zo svojimi upgradovanými miláčikmi prežil a išiel ďalej. Bohužiaľ kadencia zbraní je veľká. Náboje sa Vám budú na monštrá a jednotky míňať ako peniaze v hernom automate. Rýchlo si zamilujete guľomet, s ktorým pokosíte všetko čo sa len na Vás krivo pozrie. V prípade smrti sa nemusíte obávať zbytočného opakovania rôznych častí vďaka husto rozloženým checkpointom.
Po príbehovej stránke je Singularity skvelá, ale zabaví tak na 6 až 7 hodín čo je dnešný priemer pri takýchto hrách. Kampaň má však tri rôzne konce, ktoré pridajú na znovu hrateľnosti hry a okrem nej si pre nás vývojári z Raven pripravili Multiplayerovú zložku hry. Hra pre viac hráčov nie je rovnaká ako v Bioshocku 2. Singularity razí novú cestu v tomto móde, v ktorom si zahráte za vojakov a príšery. Za vojaka hráte v klasickom FPS štýle s určitou schopnosťou Vášho TMD a za mutantov hráte v tretej osobe.

Mulťák mi pripomínal trochu prežitie v Left 4 Dead najmä keď som hral za mutantov, ktorí majú svoje schopnosti. Príšery sa delia na tri rôzne bojové jednotky a to na Zeka, Reverta a Radion. Zek je jednotka určená na boj z blízka, Revert je slizoun, ktorý oslintá nič netušiacich nepriateľov a Radion je pavúk ničiaci na diaľku. Znie to akoby vojaci nemali šancu, ba naopak majú tiež svoje schopnosti. Vojaci proti tomu nastupujú so silnými zbraňami, premiestňovaním sa, neviditeľnosťou a aj uzdravovacím classom. K víťazstvu v multiplayeri je potrebná určitá taktika. Nie je to nič revolučné, ale určite Vás to zabaví. Oproti konkurenčným masívnym hrám ako je CoD alebo Battlefield sa v tomto smere výrazne nepresadí.

Pozrime sa na akom engine hra funguje a ako sa dokázali vývojári z Raven pohrať s grafikou. Singularity beží na populárnom Unreal Engine 3, ktorý je pomerne starý, ale dá sa perfektne upravovať podľa svojich predstáv. Rovnako Bioshock funguje na jeho staršom bračekovi a hra je úspešná. Vráťme sa ale k Singularity. Graficky hra na PS3 vyzerá famózne a celok vykreslenej scény je vždy zvládnutý na jedničku. Prostredie nevyzerá mŕtvo má svoju pravú atmosféru a vždy sa v ňom dá nájsť nejaký ten čudlík, ktorý spustí nejakú akciu. Inteligencia protivníkov je na veľmi dobrej úrovni a nie sú prehnane silný poprípade slabý. Animácie odhodenia mŕtvych tiel vyriešili vývojári ragdollom a odtrhávaním končatín pri výbuchu alebo streľbe. Trocha ma zamrzela možnosť stealthu najmä pri rase mutantov, ktorí boli slepí a išli za zvukom. V tejto pasáži hry musí človek porozmýšľať čo kde urobiť a spomalenie pohybu postavy sa nedá. Beriem to tak, že je to FPS akcia a nie nejaký Splinter Cell.

Na Singularity je vidieť, že sa s hrou celé tie roky pomaznali a je tam tvrdá práca vývojárov. Veľkou škodou je, že hádanky s použitím prístroja na vrátenie v čase neposunuli do vyššej úrovne. Nie je to chyba celej hry, ale v určitých momentoch mi to prišlo ako úplne jednoduché a rýchle. Absencia titulkov v hre ma viac zamrzela už len kvôli rusko-americkému prízvuku vedcov z nahrávok. Určite by mi vo väčšine konverzáciách pomohli titulky. Ovládanie na gamepade bolo pre mňa po celú dobu hrania krkolomné, ale príjemne som sa zabavil v niektorých situáciách.

Dvojročný vývoj hry stál za to a hra v niekoľkých smeroch prekvapila. Singularity obsahuje náznaky RPG prvkov vo forme upgradov zbraní a schopností a najmä hra má skvelú atmosféru. Určite sa nejedná o nudnú prechádzku záhradou, ale o prežitie na neľútostnom ostrove Katorga-12. Vývojári hru berú ako začiatok série hier Singularity a prvý diel je príjemným úvodom do problematiky tajomného prvku E-99.

 Blog
Komentuj
Napíš svoj komentár