Ak máte podozrenie, že je článok okopírovaný tak sa mýlite. Odpoveď nájdete v mojom profile. Ak sa Vám recenzia páčila, alebo máte nejaké postrehy nebojte sa mi napísať rád odpoviem na Vaše otázky.

Pohodlne sa usaďte, pripravte svoju predstavivosť a na šialenú jazdu s vlastne vytvorenou motokárou a postavičkou. Modnation Racers je žhavá novinka exkluzívne pre systém PS3, ktorá Vás určite dostane do tej správnej nálady.
Pamätáte si na starý Crash Team Racing na PSX, alebo Mario Kart na Nintende? Dlhé hodiny závodenia s priateľmi na jednej konzolke. Modnation Racers prichádza s rovnakým lákadlom a dlhou zábavnosťou pre malých aj veľkých. Po inštalácií hry som sa mysľou vracal do svojich detských čias, keď som hrával Crash Team Racing a vynikajúco som sa pri tom zabával, ale Modnation Racers môj zážitok posunul.

Prvé minúty hrania Vás zavedú do zmysleného sveta medzinárodných závodov, do ktorých sa ako nováčik chcete dostať a samozrejme ich vyhrať. Prvým krokom sú kvalifikačné závody, ktoré hráča oboznámia s ovládaním motokáry, útočenie na protihráčov, driftovanie a draftovanie protivníka. Po kvalifikačnom závode Vás hra vtiahne do sveta motokár. Celý „príbeh“ je o tom ako vyhrať svetovú sériu závodov a byť najlepší. Zakomponovať príbeh do racingovej hry je pomerne zložitá vec a vývojárom sa podarilo vložiť do cut scén mnoho humorných scénok s kreslenými postavičkami. Dej v zákulisí závodov ma moc nebral a bral som to ako okrajovú záležitosť.

Veľkým lákadlom hry je možnosť tvoriť podobne ako v Little Big Planet si vytvoríte vlastnú postavičku, motokáru a trať. Nie ste vôbec ničím obmedzovaný iba vašou predstavivosťou a chuťou tvoriť. Tvorba postavičky je úžasne jednoduchá a v nástrojoch sa dá jednoducho vyznať. Množstvo častí, farieb, doplnkov, ktoré sa v hre nachádzajú sú z počiatku zamknuté, ale pri závodení v kariére si tieto časti postupne odomykáte plnením úloh. Taktiež sa nové časti dajú kupovať cez PlayStation Store za nejaký poplatok, kde väčšinou ide o rozširujúce balíčky. Vytvorenú postavičku môžete zdieľať na rozsiahlej sieti PlayStation, kde nájdete postavičky tvorené ľuďmi z celého sveta. Úžasné je, že mnohí ľudia dokázali vytvoriť kópie známeho Mária, Spider-Mana, Iron Mana a množstvo ďalších postáv. Stavebným kameňom v Modnation Racers je práve predstavivosť a tvorivosť.

Tieto schopnosti si mnoho z Vás určite uplatnia na stavaní motokár, kde je mnoho súčiastok a doplnkov. Hra ponúka aj náhodne vygenerované stroje, ale najlepšie sú tie, ktoré si sami postavíte a pri závodení budete na svojho tátoša dostatočne hrdý. Pri vytváraní svojej káry môžete meniť čokoľvek okrem základnej kostry motokáry. Po dokončení svojho tátoša sa môžete pustiť do vytvárania svojej vlastnej trate, pri ktorej platia rovnaké pravidlá ako pri vytváraní ostatných vecí. Vlastná tvorba terénu, nastavenie podnebia na trati, prekážky, jumpy, rôzne boosty, skratky a mnoho iných vecí pre tvorbu trate. Prekvapivo jednoducho vývojári spracovali celé prostredie a vôbec nie je metúce, alebo otravné. Pokiaľ nemáte zrovna kreatívne myslenie tak Vás tieto vymoženosti obídu a budete voliť cestu sťahovania postáv a tratí od iných užívateľov.

V menu hry sa pohybujete zo svojou motokárou a vytvorenou postavičkou v menšej aréne kde si vyberáte medzi kariérou, rýchlym závodom, alebo online závodením s online hráčmi. V tejto aréne nie ste iba sami, ale aj iný začiatočníci ako ste práve Vy. Z počiatku som volil možnosť kariéry kde som sa naučil základy ovládania a napadania protihráčov. Nepriatelia sú zo začiatku ľahko poraziteľný, ale postupom času prichádzajú lepší, pri ktorých sa niekoľko krát zapotíte. Pri komentovaní závodov nesmie chýbať zábavná dvojica komentátorov, ktorí si sem tam zo seba riadne uťahujú. Mnohé trate sú zaujímavo spravené a vôbec sa neopakujú. Je vidno, že sa na to vývojári nevykašlali a vytvorili unikátne trate, ktoré len tak neomrzia.

Po odohratí kariéry som sa pustil do online závodov s reálnymi hráčmi. Trocha ma zamrzela vychytenosť serverov a pomerne zle urobený matchmaking systém, ktorý nebol dobre vyvážený v online závodoch. Taktiež aj mnoho krát údržby serverov, ktoré by mali byť momentálne už v poriadku. Mnoho krát som mal problémy nájsť nejaký závod a pri vytvorení závodnej miestnosti som čakal veľmi dlho na spoluhráčov. Neviem či som mal len ja takú smolu, ale mnohokrát som nenazbieral ani štyroch hráčov na začatie závodu. Pár krát sa mi ale pošťastilo a online zábavu som si vychutnal v plnom prúde. Pri online hraní ma najviac bavili závody. V týchto závodoch získavate rôzne hodnotenia a body, ktoré sa zapisujú do celosvetovej tabuľky, v ktorej môžete byť aj Vy prvý.
Ovládanie motokár na gamepade ide perfektne bez akýchkoľvek problémov a jazdný model autíčiek je tiež na dobrej úrovni. Nejde síce o nové Grand Turismo, ale sú to predsa arkádové závody kde je všetko možné. Obrovské skoky cez horiace kruhy nevidíte len tak každý deň, alebo rýchla jazda cez tmavý tunel. Arzenál zbraní sa skladá zo štyroch zbraní (rakety, míny, bleskový útok, sonický útok) a jedného rýchlostného powerup-u , ktoré sa dajú upgradovať zobratím balíčka na trati. Každá zo zbraní je pri treťom balíčku najúčinnejšia a zničí všetkých nepriateľov pred vami. Pred útokom sa dá obrániť štítom, ktorý dostanete za určitý počet bodov v driftovaní, alebo draftovaní protivníka. Získané body môžete tiež použiť na zrýchlenie motokáry.

Grafická stránka hry je spracovaná v štýle animákoch, ktorý sa medzi sebou doťahujú a slovne napadajú. Spracovanie tratí a motokár je priam neskutočné a vyzerajú reálne až po okamih neskutočných skokov a rôznych kúskov. Prekvapilo ma zasadenie vytvorenej postavy priamo do in-game videí a bezproblémové pohybovanie sa postavičiek. Zvuková stránka hry ma sklamala na plnej čiare vďaka nezáživnej hudbe, ktorá po čase hrania musela ísť preč. Po niekoľko hodinovom záťahu hrania hry mi hudba vôbec nesadla a začala priam liezť na mozog. Ďalej ma zamrzeli dlhé loadingy pred pretekmi a pred každou cut scénou a najmä po každej cut scéne bol minimálne dvoj minutový loading. Herné prostredie arény je prehľadné a jednoducho sa dá v ňom zorientovať.

Modnation Racers ma prekvapila na plnej čiare skvelou hrateľnosťou a zábavnosťou závodenia. Nový rozmer celej hry je momentálny trend tvorenia na štýl Little Big Planet, kde si plne využijete svoju kreativitu a predstavivosť pri tvorení svojho závodníka, motokáry, alebo vlastnej trate. Tento tvorivý celok doplňuje komunita ľudí, ktorých baví kreatívne myslieť a hlavne zdieľať svoje výtvory. Kreslená grafika, ktorá len tak neomrzí dotvára atmosféru celej hry. Modnation Racers je určená pre všetkých ľudí posadnutí závodnými motokárami. Tento titul sa nemá za čo hanbiť a robí arkádovým pretekom skvelé meno. Opomenul by som len časté loadingy a mnoho krát nevyvážený multiplayerový mód. Vývojári z United Front Games udali nový smer ponímania závodov s kombináciou tvorivého zmýšlania.