Magisterské štúdium slovenského jazyka a literatúry
Som študentkou slovenského jazyka a literatúry, v Srbsku.
Teraz to vlastne končím a rozmýšľam o megisterských štúdiách. Mám možnosť, medzi ostatným, študovať u nás - v Srbsku a na Slovensku. Vedomá som toho, že je určite na SK náročnejšie.
@maaagdaleeena Neštudujem SJL, ale myslím, že to nebude oveľa náročnejšie ako v Srbsku. U nás na Slovensku máme veľmi veľa VŠ a preto aj kvalita a na niektorých školách aj požiadavky na študentov klesajú. Ty ako zahraničná Slovenka budeš mať určite možnosť získať štipndium, ktoré udeľuje ministerstvo školstva, vedy bla bla Viem o troch osobách, ktoré na Slovensku študovali a boli to zahraniční Slováci z Vojvodiny, ku ktorým predpokladám patríš aj ty. Jedna vyštudovala ekonómiu v Belehrade a právo (vrátane PhD. titulu) v BA a v TT... žije si dobre, pracuje ako daňová poradkyňa/advokátka a popritom učí na VŠ. Ďalšie dve osoby študovali myslím v Nitre už neviem čo a tie sa vrátili do Srbska.
Nevidím dôvod prečo by si to nezvládla.. Študenti zo zahraničia v SR študujú jednak v rámci Erazmu (projektu EÚ v oblasti vzdelávania a medzištátnej výmeny študentov z členských krajín EÚ - tých je minimum ) a takisto v rámci štipendijných programov pre študentov z rozvojových krajín a pre zahraničných slovákov
S jazykom problémy mať určite nebudeš podľa toho, čo si tu napísala... Pretože chyby, ktoré si urobila sú preklepy a ak náhodou aj nie, tak sú to chyby, ktoré zmiznú z tvojej reči asi tak po 1 týždni
Moja starká má známych v Srbsku a tí hovoria takou krásnou slovenčinou, že sa až hanbím za tú svoju Aj keď oni sú novinárska/spisovateľská rodina
btw. nemala by si zabudnúť na to, že životné náklady v SR sú o dosť vyššie ako u vás (podľa toho, čo som počul - ale na to je to štipendium).