Zas sa vraciam a idem písať o svojich zážitkoch a idem vás aspoň takto pripraviť na najhoršie .
Nevýhodou, toho, že ste na autoškole, ktorá sa považuje za veľkú a nemá len 2-3 autíčka z rokov p.n.l., znamená ďalší problém. Na skúškach nemusíte dostať auto a inštruktora, s ktorým ste si poctivo vytrpeli 2,3 či aj 6 mesiacov. Preto nastupuje rotácia a v poslednej tretej etape si vyskúšate viacero inštruktorov a áut, konkrétne ja som vyskúšal päť aút a štyroch inštruktorov.
Verte, že pre začiatočníka, ktorý je citovo (myslím tým pedále) viazaní na svoje auto na ktorom sa učil aj základy a v živote v ničom inom nesedel je to obrovský šok a stres. Je to akoby sa musel naučiť jazdiť odznova. Ináč reagujú pedále, je rozdiel v citlivosti bŕzd v rozložení prevodových stupňov aj veľkosti a sily motora.

Základné prípady:
Jazdil som na aute s väčším motorom - nevie sa rozbehnúť, lebo dáva málo plynu, nezrýchľuje ako by mal (samozrejme existujú výnimky)
Jazdil s autom s menším motorom - zrazu dáva odpichy a driape asfalt, pri stlačení plynu otáčky sú v astronomických hodnotách

Jazdil na francúzkom aute presadol do nemeckého - plynu dáva kúsok málo, na brzdy šľape príliž opatrne, trvá mu tri križovatky aby zistil, že tu na brzdy treba aj pritlačiť, pedále majú nejak silný odpor, servo je tvrdšie - výsledok svalovka

Jazdil na japonskom presadol do francúzskeho - keďže PSA a renault úzko spolupracujú s japonskými výrobcami odkedy si priznali, že ich autá sú spolahlivejšie, sú japonské autá menej spoľahlivé a francúzske viac prepchaté elektornikou. Plynový pedál je citlivejší čo zistí po prvom odpichu, keď sa nepohne lebo pri zelenej len zdymil gumy.

Presadol z nemeckého do japonského - na druhý deň zaručene svalovica, pedále bude hľadať očami lebo ich odpor ani nepocíti, pri snahe cúvnuť to rovno hodí do štvorky, pri snahe zapnúť svetlá si zapne vyhrievanie spätných zrkadiel.


Inštruktori sú prípad sami o sebe. Väčšina pri výkuke aj pracuje. Ja som zažil v aute štyroch mimo auta šiestich. Každý chcel plne iný štýl jazdy, sústredenia aj správania.

Rozdelenie:
1. Inštruktor profesionál - jeho jediná robota je od rána 8:00 do večera, 19:30 jazdiť a jazdiť. Týto ľudia sú väčšinou bojazlivejší. Boja sa hlavne o vlastný život nie váš. Žiaka vyzývajú k opatrnosti a rozhodnosti, jediný, kto v aute môže nadávať je on, jediný, kto môže kritizovať je on. Keďže jazdí od rána do večera musíte pri ňom počítať s občasnými spoločnými výletmi medzi výklady obchodov, samozrejme bez auta. Ináč priateľskí, milí ľudia, ktorý sa snažia žiaka naučiť ozaj jazdiť bez nehody.

2. Inštruktor na zmenách - veľmi zriedkavý, ale o to nebezpečnejší typ. Popri robote pracuje na zmeny, preto raz s ním jazdíte ráno, inokedy poobede a potom má voľno lebo má nočné. Je rovnako premenlivý ako jeho zmeny. Odporúčanie, nikdy s ním nejazdiť ak ho čaká nočná alebo je po nej. Je dosť prchý, žiada od žiaka aj nebezpečnejšie manévre, je nedočkavý a mrmle, rád vás zaťahuje do nebezpečenstva a nabáda vás k nebezpečným prechodom cez križovatky aby ste aj vy pochopili aký ťažký má život. Ale kritiku aj po tom čo vás vnútil do križovatky a skoro ste kolidovali hodí na vás. Rád si pustí rádio aby ste nepočuli motor a tým vám tiež znepríjemňuje život, lebo on nemá čas pozerať správy.

3. Inštruktor podnikateľ - mobil vždy dvíha tak, že sa najprv predstaví. Po tom čo sa vám ešte stále predstavuje aj keď mu voláte po piaty krát za deň nevyčítajte mu to, nepochopí to. Počas jazdy telefonuje, ale ani vtedy vás nenechá na pokoji, lebo vás usmerňuje na miesto stretávky so zákazníkom. Snaží sa vám nahovoriť ako ťažko idú obchody a preto to musí robiť non-stop, niekedy sa vás snaží zaviesť do jeho situácie, aby ste ho pochopili. Ak vás okolo jedného miesta prevedie dvakrát znamená to, že ste na mieste stretávky a hľadá miesto na parkovanie. Môžte počas jazdy brilírovať alebo ju celkom spackať, ani vás nepochváli, ani nepokarhá lebo počas jazdy nevnímal lebo telefonoval. Na skúškach sa vás opýta či vás už pochválil, že dobre jazdíte a opýta sa na meno, ktoré nevie lebo ste od neho nič nekúpili.

4. Inštruktor pretekár - pred panelákom mu stoja tri autá staršieho typu v plnej zbroji tuningu je pritom min. jedno. Ostatné používa na náhradné diely. Počas jazdy si dohaduje intímny večer s frajerkou cez handsfree. Počas toho vás vôbec nevníma, iba slintá a je ticho. Potom, keď zloží vám výčíta chyby, ktoré ste ani neurobili a opýta sa či idete tak pomaly celý čas. Sú to väčšinou prchkí ľudia, ktorí radi zvádzajú a obchodujú, majú kamošov všade a snažia sa na vás našiť jedno z jeho áut pred panelom aby mal na ďalšiu cicu. Po jazde vás upozorní, že nie ste pretekár a mali by ste aj tak jazdiť a ešte vám aj povie či ste už jazdili na čierno predtým alebo nie.

5. Inštruktor pohoďák - je fajn, je ako vaši kamaráti, fajčí trávu, rád si vypije, na skúšky zásadné chodí len ak musí, má viac zápisov v registri ako vy. Jazdí sa vám s ním dobre, lebo si rozumiete, rád si povtipkuje a nechá vás aj na voľnejšej uzde. Šok príde pri skúškach keď sa nedostaví a vy schytáte iné auto a inštruktora.

6. Inštruktor vedúci - je prísny od začiatku, pri každom nastúpení do auta vám dám sondu a prinúti vás fúkať. Začne vám odznova vysvetľovať všetko ako začiatočníkovi, nedovolí vám použiť štvrtý prevodový stupeň a prekročiť rýchlosť adekvátnu vašim znalostiam väčšinou 25 až 30 km/h. Pri každej križovatke sa vás opýta kto mal prednosť a prečo ste išli a výhovorka, že som mal zelenú tak som mal prednosť neobstojí. Každá hodina v aute s ním je ako výsluch a mučenie u KGB alebo Vietkongu. Po hodine jazdy ste unavený ako maratóne, dievky ako po súťaži Iron Man. Na skúškach vám vynadá aj to ako nastupujete do auta a sprdne aj policajta ak vám dá prejsť poľahky.


* upozornenie - tieto tipy sú len základné, samozrejme sú možné aj iné kombinácie a zmiešané entity.

 Návod
Komentuj
 fotka
eraser  3. 1. 2009 15:03
To rozdelenie inštruktorov je trefné Mal som česť takmer so všetkými typmi
Napíš svoj komentár