Tento prispevok sa moze zdat nekonzistentny, musel som urobit nejake tasky v praci. Your experience WILL be totaly different.


Takze mame tu pokracovanie. V tejto casti opisem edukacny system v DK, moje domy, utrapy a zazitky.
V prve tri dni skoly sme mali Introduction. Toto sa skladalo z viacerych casti. Oboznamovali nas s DK, predstavovali sme sa , predstavovali nam skolu - pravdepodobne klasika, ako vsade inde. Co bola ale signifikantna cast Intra, bol tzv. mini-project.Mali sme urobit drobnu prezentaciu rozdielov medzi DK a krajinou povodu, popripade spolocne znaky, alebo nejake vyznamne udalosti. V skupinach, takze som skoncil s 3 danmi v grupe.
Kedze VIA UC je najvacsia(mala by uz teraz byt) multikulturalna UNI v DK, zacinal som v triede s viac cudzincami ako samotnymi Danmi. Ano, je tam napisane trieda. System, teda aspon na VIA, je velmi podobny nasej strednej skole. Neexistuju prednasky, ani cvika. Na zaciatku nas rozdelili do 2 tried po 30 ludi. Kazdy den sme mali skolu(v 1.sem) od 8:20 do 14:30. Jeden z prvych taskov bolo, rozdelit sa do projektovych skupin. Toto treba trosku rozvinut.
V Dansku je vzdelavaci system nastaveny na PBL - Problem Based Learning. Vysvetlim najprv na priklade z mojeho oboru, a potom na Value Chain Management priklade. Kedze studujem ICT Engineering, jeden z mojich predmetov bolo aj "Modeling and Simulation"(ked to napisem znie to trosku chlipne...). Na zaciatku nam bol stanoveny projekt, v tomto pripade termometer. To bola nasa, asi seminarka? Cely semester sme vlastne modulovali, modelovali, simulovali a ratali jednotlive casti obvodu. A na koniec sme si zostrojili pekny, funkcny termometer. Pocas semestra, boli tzv. assignments. Dalo by sa to prirovnat k zapoctom, az na jeden detail. Boli povinne skupinove.

Skusky prebiehali nasledovne. Cca mesiac pred skuskami nam bol dany zoznam tem, ktore sme sa mali naucit ako teoreticku cast. Samotna skuska potom prebiehala v 2 fazach.
1. faza bola teoreticka, kedy sa tahala otazka a rozpravalo sa na danu temu.
2. faza bola prezentacia seminarky =>preco, ako, kedy , s kym, ktoru cast, zaujimave postrehy, napady, obstacles, etc.
Samozrejme v teoretickej casti chceli pocut takmer vzdy co najviac prikladov, takze sme si vzdy pripravovali prezentacie, popripade ja preferujem pisanie na tabulu.
V "praktickej" casti, sme zase mohli linkovat rozne poznatky, aj mimo vymedzenych hranic teorie. Cize skusky neboli nieco coho sa clovek bal, ale nieco co sme prijimali ako vyzvu, a dostavali sme feedback, co robime zle a ako to opravit. Marketingovy priklad napisem v pokracovani(teraz sa mi nechce).

Ale spat k projektovym skupinam. Skoncil som v skupine najprv so Slovakom, Litovcom a Nepalcankou. Kedze nam to neklapalo v dalsom semestri sme sa rozdelili a mna prichylili 3 Dani, ktori sa stali moji velmi dobri kamarati. Cize vsetky assignmenty, projekty a tasky sme robili v takejto zostave.
Podnecuje sa tym komunikacia medzi clenmi, vzajomna spolupraca, potlaca sa trosku individualizmus, co moze byt mierne kontraproduktivne k osobnemu rastu. Je to o sile zvyku. Osobne by som nemenil.

Pokracovanie nabuduce....

 Blog
Komentuj
Napíš svoj komentár