Začnem tým, ako spoločnosť podcenuje význam humanitných vied.

Faktom je, že filozof, či psycholog železnicu nepostaví.
Nezabráni zrážke Zemi s asteroidom, ani nevylieči rakovinu.
Pre prežitie druhu ako také sú humanitné vedy okrajové...... a toto sa nedá poprieť.

Ale ako žijeme , čo našu kvalitu života zlepší a čo ju nakoniec zhorší ?

A toto je spoločný menovetel prakticky každej humanitnej vedy od filozofie, cez psychologiu, či politologiu až po historiu.

Zlepšiť kvalitu života po stránke idealistickej, emocionalnej , sociálnej.

A keďže nie je dôležité len to , či prežijeme, ale aj to, ako žijeme, každý z nás je do určitej miery:

historikom - zamýšlame sa nad svojou minulosťou , lebo hladáme nejaké smerodajné odpovede

psychologom - rozmýšlame nad luďmi, o tom, komu sa dá veriť , o tom kto nás má rád, alebo prečo máme my niekoho radi , s kým sa oplatí prežiť život a komu je lepšie sa vyhnúť

....najčastejšia otázka je.... prečo stále do pekla opakujeme tie isté chyby stále dokola

Ak túto otázku neriešite, lebo nemusíte, úprimne gratulujem.

politologom - každého zaujima, kto nám panuje a ako nám panuje

sociologom - je niekto, kto sa nezamyslel nad romskou otázkou ? Zaujima nás, či si najdeme prácu, na akú školu je lepšie ísť atd atd atd.

........

Ale dá sa o každom z nás povedať, že je čiastočne matematkom ? fyzikom ? biologom ?

Nedá.....

A je paradox, že na to, ako blízko k humanitným vedám spoločnosť má , ovela bližšie, ako k prírodným ..... sú práve tie humanitné vedy neskutočne podcenované.

Napíšem sem teraz pár vecí , je to môj názor a nemusíte s nimi súhlasiť.

1. Psychické zločiny by mali byť trestané rovnako, ako fyzické.

že to nie je možné?
že sa ťažko dokazujú ?

Mohlo by byť.
V skutočnosti ide o pomerne prebádanú oblasť, ale spoločnosť je o nej málo informovaná.

Neprikladá tomu dostatočnú váhu.

Niekto si suverénne nechá psychicky ubližovať aj roky, kým mu docvakne, čo sa vlastne deje a zajde za odborníkom.

Pritom by to mohol vyriešiť aj hneď.

Hovorím z vlastnej skúsenosti.

Nerád o tom rozprávam, ale bol som psychicky šikanovaný na škole 4 roky a až po 4 rokoch som to povedal rodičom.

Moja jediná chyba bola, že som čakal tak dlho, lebo potom sa všetko zmenilo.
K lepšiemu.
A od lepšieho k skvelému.

2. Historia nás naučila, že dôvod na vojnu býva najčastejšie len vyprovokovaná zámienka.
A že vojna začína vždy tým , že niekto má niečo, čo ten druhý chce.

Vďaka tejto o svete už nehrozí ... u nás .... niekde inde ešte áno a viete kde , že by sa tu mladí ludia horlivo hnali s puškou v ruke do zákopov

.... a nazývali to vlastenectvom.

Som presvedčený, že historia má tiež čím prispieť , že sa opakuje je kurva pravda a poviem vám, že tolko múdrosti , ktorú z nej možno získať...... mrte vela.

Ale nie pre toho , kto sa len naučí dátumy a odcituje jedno stranu z učebnice pri odpovedi v škole.

Pre toho nie.

3. Myslím si , že politologia je jasná.....

Väčšina ludí si myslí, že politolog je nejaký šašek , ktorý sa ukáže v televizii tesne pred volbami a trebe dve na tri.

No ani nie.....

Dať priestor dobrým politologom a počúvať ich vám dá ovela viac, ako počúvať politikov, ktorí hájija vždy VLASTNE zaujmy.

Politolog , dobrý politolog, ten, ktorý veci rozumie, ktorý sa jej nepretržite venuje a sleduje ju....

...taký má dar otvoriť luďom oči

Ale na to dostáva príliš málo priestoru.

A tak dalej a tak dalej.

Posledné, čo chcem povedať je malé zbožné želanie.

Prosim vás, nechodte študovať humanitné vedy, lebo sú lahké......

Viem, že v dnešných časoch hladáte istoty, ale to, že školu spravíte ako nič vám žiadnu istotu nedá.....

fakt nedá a uvidite , že nedá.

Lebo aby ste niečo dosiahli, tak musíte svoju prácu milovať a zasvetiť jej tretinu života.

Tretinu spíme , tretinu pracujeme a tretinu milujeme

Ďakujem za prečítanie.

 Blog
Komentuj
 fotka
dahlia18  16. 3. 2012 11:23
Presne nad tým istým som už dlho premýšľala aj ja... bolo povedané všetko
 fotka
bolonebude  16. 3. 2012 15:15
dobre povedané, ešte by som dodala, že z hľadiska technického pokroku má ľudstvo viac než dosť, a kde sme? preto si myslím, že kým ľudstvo s pomocou humanitných vied nepríde na to, ako všetko, čo máme používať bez škodenia iným, rovnomerne rozdeliť a nehnať sa len za vlastným bohatstvom, tak by sa mal všetko technický pokrok, ktorý máme minimálne zmraziť, keďže vrátiť nas5 sa už nedá.
 fotka
kokosovyorech  16. 3. 2012 16:52
lol tak v tomto mám úplne jasno ja fakt nechápem a ani asi nikdy nepochopím jak može ísť rozumne uvažujúci človek študovať filozofiu či sociálnu prácu .. veď je to tak mrte zbytočné až to bolí

ešte že si na koniec povedal že humanitné vedy sú lahké a preto ich je škoda študovať - máš 100% pravdu
 fotka
wicki  16. 3. 2012 19:52
Vystihol si to



@kokosovyorech Ja s tebou nesúhlasím, niekoho podobné veci proste bavia. Ja zas neviem pochopiť ako môže ísť niekto študovať matfyz bez toho, aby sa scvokol... Ale každý sme iný



Ja mám rada humanitné vedy,osobne mi prírodné veľmi nevoňajú...
 fotka
antifunebracka  16. 3. 2012 21:41
osobne s tebou nesuhlasim. a preco? pretoze VSETKO je matematika. UPLNE VSETKO JE APLIKOVANA MATEMATIKA. matika je aplikovana fyzika, ktora je aplikovana chemia, ktora je aplikovana biologia, co je aplikovana psychologia, co je aplikovana sociologia. cize ani len ta sociologia by nejestvovala bez matiky
Napíš svoj komentár