Deň Tretí
...............

07:00 am
Je ráno. V noci dal Serdžo s malými prestávkami ešte zo štyri kolečká a okolo štvrtej nadránom vedľajší apartmán stíchol. Teraz ma však zobudilo permanentné šuch-šuch-šuch. Josova svokra začala po mojím oknom zametať.
Náladu mi však vylepšil nádherný výhľad z balkóna našej izby. Až mi prišlo ľúto, že tu so mnou nie je priateľka. Zrak mi padal na krásny romantický ostrovček a chvíľu som sa cítil ako vo filme o Žandárovi.

07:10 am
Kochám sa pohľadom na ten krásny ostrovček. Josova svokra zametá pod mojím balkónom.

07:12 am
Kochal som sa výhľadom, keď zrazu začujem: „Servus Jožko! Ako dnes?“
Hmmm...idem pomaly 900 kilometrov, aby prvé čo ráno začujem bolo servus Jožko. A to som sa tešil na nejaké pekné chorvátky na ktorých sa budem aspoň pohľadom kochať.

07:20 am
Idem si urobiť raňajky.

7:40 am
Usadím sa na balkón a sledujem ako z mora prichádzajú rybári.

08:00 am
Podľa všetkého dnes ryby moc neberú. Rozhodnem sa ísť si zaplávať.

08:10 am
Zavieral som dvere nášho apartmánu, keď z vedľajších dverí vyšiel nočný Don Chuan.
„Bon Giorno!“ Pozdravil ma veselo a vyzeral akoby mal za sebou výdatných osem hodín spánku.

08:20 am
Usúdil som, že Helmut a Siegfried sú homosexuáli. Zistil som to pomerne šokovo, keď som ich na pláži pristihol pobehovať nahých a cápať sa uterákom. ( Ten pohľad ma straší ešte aj teraz, týždeň po dovolenke ) Akonáhle ma však zbadali odentšuldigungovali sa preč. Zjavne nečakali, že sa niekto bude chcieť o ôsmej ráno kúpať.

08:30 am
Voda je super.

09:00 am
Skvelo som si zaplával. Aj naši sú už hore a mama ma posiela do obchodu kúpiť nejaké čerstvé pečivo.

09:40 am
Cestou nazad si všímam, že večer sa bude na tom maličkom ostrovčeku oproti konať rybárska slávnosť. Vraj bude dobrá zábava, veľa pitia a dobrého jedla. Začiatok je naplánovaný o 19:00.

10:00 am
S našimi sme sa dohodli, že dnešný deň strávime každý individuálne a večer sa o pol siedmej stretneme a pôjdeme na ostrovček na dobrú rybu.

10:05 am
Program na dnes:
Mama a otec: Slnenie na pláži spojené s občasným kúpaním v mori.
Brat: pozeranie MTV na izbe ( doma ho nemáme a brat je v puberte )
Ja som nemal svoj plán zatiaľ presne definovaný, ale rozhodol som sa, že si túto dovolenku vyskúšam niečo, čo som ešte nikdy nevyskúšam. Cestou z obchodu som si všimol, že sa dajú prenajať kajaky. Hodina stojí 25 kuna.

10:10 am
Požičal som si kajať. V živote som v niečom podobnom nesedel, ale v telke vyzerá všetko jednoducho ( hlavne keď v ňom sedí Martikán ).

10:15 am
Machersky som prešiel okolo dvoch asi 15 ročných báb štýlom „Teraz sa pozerajte ja som veľký čávo“. Vliezol som do vody a sadol do kajaku.

10:16 am
Urobil som dva zábery veslom a prevrátil som sa. Nakoľko som bol asi pol metra od brehu, kde bola voda hlboká asi 30 centimetrov, tak som si zdatne udrel hlavu. Prevrátil som sa nazad akoby nič a urobil som ďalších pár záberov.

10:17 am
Znova som pod vodou. Tento krát som sa pohol asi o meter a pol. Hlavu som si už len tak jemne šuchol o dno. Pätnástky sa už na mne smejú.

10:20 am
Som asi 10 metrov od brehu. Je to ako na bicykli. Treba vedieť udržať rovnováhu, nič viac.

10:21 am
Prevrátil som sa. Veslom už nedočiahnem na dno, takže sa neviem prevrátiť. Prepadá ma panika. Dochádza mi kyslík. Snažím sa dostať z kajaku von.

10:35 am
Otváram oči. Nado mnou sa skláňajú pätnástky. Lámavou angličtinou mi vysvetľujú, že zbadali ako „vypúšťam bublinky“ tak skočili za mnou a vytiahli ma. Poďakoval som im a pozval som ich na drinku, len čo vrátim kajak. Kde mám kajak? Vraj ho odnieslo na more. Mali čo robiť so mnou nie sa ešte starať o kajak.

10:40 am
Majiteľ kajaku rozhadzuje rukami. Včera mu vraj niekto ukradol kotvu z lode a dnes toto! Tvári sa, akoby som mu podpálil dom. Mám dojem, že sa mi aj vyhráža. „Wie viel?“ - Spýtam sa. Chvíľu zaváha a povie. „100 kuna!“ – „Nein das ist zu viel..“ – odpoviem mu stoicky. „70 kuna!“ – povie rovnako odhodlane. – „Nein, nur 60 kuna“. Ťapli sme si. Dal som mu peniaze a odišiel som.

11:00 am
Pätnástky som pozval do baru na drink a na biliard. Dali sme si po dve „Mojitas“ ( oni iba light, ja normálne s Umom, ktorý sa tu volá rum, len u nás to musí byť um....). Boli to nemky, zajtra odchádzajú.

11:25 am
Chceli sme si zahrať biliard. Do automatu bolo treba vhodiť 5 kuna. Našmátral som ich vo vačku a začali sme hrať. Oni dve proti mne. Chválim sa, že to viem celkom dobre hrať.

11:30 am
Dohrali sme. Na prvý krát som dal do diery čiernu osmu. Nebolo by na tom nič zlé, ak by som na stole nemal ešte všetky svoje gule.

11:31 am
Dali sme si ďalšiu hru. Teraz som dal čiernu na tretí krát. Minuli sa mi 5 kunové mince a baby sú bez peňazí. Ja mám iba 50 kunovú bankovku.

11:32 am
Ideme na drink. Dve Mojitas. LAvros mi vydáva 20 kunovú bankovku.

11:40 am
Spomeniem si, že v druhom vrecku mám nejaké forinty, čo sme išli cez Maďarsko. Na pumpe som si kupoval Kolu a bagetu. Predavačka mi vydala 200 forintov v 20 forintových minciach.

11:41 am
20 forintová minca sa na oko zhoduje s 5 kunovou. Aj rozmer sedí tak, že by aj do tej diery vliezla. Skúsim šťastie.

13:00 am
Minca sedela. Namiesto aby sme hrali hru za 5 kuna, čo je 25 našich korún, tak hráme za asi 2,80skk.

12:00
Dohrali sme. Dali sme si 10 partií, skóre 9:1 pre ne. Patnástky mi dávajú každá pusu na líce a odchádzajú. Ešte dlho kým zájdu za roh im mávam.

12:05 pm
Zvyšok dňa sa rozhodnem stráviť striedavo na pláži a bare.

Teším sa na večer.

nepytaj sa ze co-seck
 fotka
zabeus  27. 12. 2007 07:51
To s tou kotvou ma zas rozsekalo... D