Milujem samotu. Síce som veľmi spoločenský, extrovertný, excentrický a entuziastický človek, ale i napriek tomu si viem užiť samotu, ticho a kľud. Čítať knihu a nechať sa uniesť vlastnými myšlienkami a byť Sám... Nuž tejto činnosti si tu veľmi neužívam, nie toľko, čo na Slovensku.

Moja hosťovská mama sa totiž vždy cíti previnilo, keď ma musí nechať samého doma, a preto sa mi vždy snaží nájsť niekoho, s kým by som mohol stráviť čas. Moje presviedčanie o tom, že keď zostanem pol dňa sám doma, tak je to "oukej", na ňu nejako nefunguje. Možno je to tým, že hovorím oukej takmer na všetko, aj na tú polievku, čo mi až tak veľmi nechutila.

Akokoľvek, pomaly sa to zlepšuje, a tak som dnes za výčitiek svedomia mojej hostmom zostal sám doma. A počas nečinného posedávania som odrazu prišiel na osviecujúcu myšlienku.

Uvedomil som si, že šťastie je subjektívny pocit. Pretože my sami ovládame naše túžby a veci, ktoré nás robia šťastnými, a ktoré nie. Sme strojcami vlastného šťastia. Dievčatá, možno by mnohé z vás veľmi potešilo, ak by ste dostali novú kvalitnú špirálu, ale pravdupovediac, potešilo by to niektorého z vás, chalani? Kebyže ja dostanem novú špirálu, tak by som si ju najskôr skúmavo obzeral z každej strany, potom by som ju otvoril a snažil sa využiť jej náplň ako tuš a namaľoval by som obrázok. Ale veľký pocit šťastia, taký, aký som zažil, keď som vošiel do chladivej rieky a pocítil jej silu, by mi to pravdepodobne neprinieslo.

A tak mi napadlo, prečo ľudia stále rozmýšľajú nad spôsobmi ako zbohatnúť?
Bohatstvo=šťastie. To diktuje naša spoločnosť. Ale je to naozaj tak? Sú bohatí ľudia šťastnejší než my? Nie. Bohatí ľudia majú iba viac peňazí a majetku, viac materiálna, nie viac dôvodov na šťastie.

Sloboda=šťastie. Taká je ozajstná pravda. Môj majetok pozostáva z niekoľkých kusov oblečenia, páru topánok, piatich kníh, mobilu, iPodu a netbooku. Všetko by sa to zmestilo do malého cestovného kufra. A aj keby nie, vôbec by ma to netrápilo. K materiálnym veciam sa správam maximálne flegmaticky, vôbec k nim nie som viazaný. A nielen v tom spočíva moja sloboda. Moja myseľ je otvorená všetkému, čo je pravdivé, som tolerantný a postupne sa zbavujem i všetkých predsudkov.

A tak som si uvedomil svoju slobodu. Uvedomil som si, že nie som viazaný k ničomu a nikomu, že sa môžem stať kým chcem. Môžem žiť neobmedzene. A peniaze na účte by mi ku šťastiu nikdy nepomohli, nakoľko za tie by som si mohol kúpiť iba materiálne veci, ktoré by ma začali obmedzovať. Nepotrebujem veci. Nepotrebujem peniaze.

Jediné, čo potrebujem ku šťastiu je chvíľka ticha, zopár kníh a priateľov. A sloboda.

Ak chcete zbohatnúť, zamyslite sa najskôr nad tým, či vás materiálny život naozaj bude napĺňať a spraví vás šťastnými. Či vás spraví šťastnými nový iPhone, alebo úsmev na tvári priateľa.

Ja som svoje bohatstvo objavil dnes. A som šťastný.

< Predošlý deň Ďalší deň >

 Blog
Komentuj
 fotka
pubertslatinocelny  14. 11. 2010 09:20
stavba vety "Akokoľvek, pomaly sa to zlepšuje, a tak som dnes za výčitiek svedomia mojej hostmom zostal sám doma" s tym "akokolvek" v uvode, to mi pripada riadne anglicke (bez ironie)
 fotka
3mm  14. 11. 2010 09:24
To je najskôr tým, že väčšina ľudí si asociuje slová Bohatstvo a Sloboda

A ináč sa mu musím priznať, že aj aj som bol v minulosti hrozný materialista, a ono človek pokiaľ sa nedostane na určitú úroveň materializmu a nepodľahne dostatočne konzumu tak si eln s problémamy dokáže uvedomiť aké hrozné to vlastne je.
 fotka
murcatko  14. 11. 2010 09:26
@pubertslatinocelny Ja som to "however" pridal do svojho slovníka už dávno pred príchodom sem Je to dobré slovo
 fotka
pubertslatinocelny  14. 11. 2010 09:37
no a? zrejme si to tam nepridal (hoci pred prichodom do USA) len tak, ale aj vtedy to bolo pod vplyvom anglictiny, nie?

Taka stavba vety nie je pre slovencinu prirodzena - mne to nevadi, lebo ja mam anglicke vplyvy rad, ale keby sa to malo hodnotit objektivne, myslim, ze by ta veta bola fakt vnimana ako divna
 fotka
betsyshooby  14. 11. 2010 11:33
=D máš pravdu, že nie je dobre viazať sa na materiálne veci, a peniaze, ale zase peniaze dávajú slobodu....... = teraz mi sloboda chýba =D
 fotka
hereiam  14. 11. 2010 13:33
prepáč, ale s týmto článkom som sa nestotožnila...v tejto dobe sa nedá byť neviazaný na materiálne veci ak sa chceš niekam dostať,

keď na niečo čo potrebuješ, či už je to notebook alebo iphone alebo usb...a nemáš na to peniaze, tak vtedy by si zistil, že ťa to aj poteší..

a ľudia sú tiež rôzni, sama vidím v škole, že ak dievča nechodí oblečené podľa najnovšej módy, tak ju všetci ohovárajú a berú ju za mimozemšťana z inej planéty...na druhej strane však je bohatá tým, že vidí, kto je jej naozajstným priateľom, ale neverím, že by ju nové veci nepotešili...

toť môj názor
 fotka
zannie  14. 11. 2010 15:03
uz minule som si vsimla, ze mame rovnaky howkolvek tik
 fotka
antifunebracka  14. 11. 2010 16:44
however-akokolvek? nie je to nahodou anyhow? however je skor kazdopadne a to by sa do tej vety omnoho viac hodilo. celkovo musim uprimne povedat, ze dnes sa mi to az tak nepacilo, bolo to dost kliseovite. vsetky tie veci uz boli povedane mnohokrat a asi aj lepsie. ale zas chapem, ze nie vzdy sa zadari

@hereiam kasli na tych pokrytcov. obliekaj sa ako chces, tento problem je len docasny, obmedzeny na skolu a nevyspelych rovesnikov. uz coskoro taketo veci z tvojho zivota vymiznu
 fotka
strimy  14. 11. 2010 16:48
Ja nesuhlasim a mam odpor ku nazoru ze peniaze su zle a podobne. Je O.K. ak tebe peniaze nedopraju stastie, ale kolko ludi tolko chuti, inac by bol svet neskutocne nudny. Ja mam peniaze/luxus rad (ale ho nemam). A peniaze ti davaju obrovske moznosti (nie len v materialn. zmysle): peniaze=lepsie vzdelanie z casti) mudrost=sloboda, a ine taketo "vzorce". Viem ze si pisal hlavne o materialnych veciach, ale pripada mi to cele namyslene, sovinisticke ako keby si ty bol nieco viac, lebo teba stastnym nerobia materialne veci (sorry ak si to tak nemyslel). A toto sa mi zda aj v inych tvojich clankoch, a sorry ak to tak presne nieje......mne sa zdaju, a citim cudne veci
10 
 fotka
strimy  14. 11. 2010 16:52
@antifunebracka Kazdopadne - anyway, in any case

Akokolvek - however, although, no mater how
11 
 fotka
strimy  14. 11. 2010 17:05
@hereiam s tym oblecenim je to skor o mentalite naroda. Pre priklad: Aj ked tu v UK mame uniformy, niekedy mame non-uniform day, kedy niektory sa oblecu podla najnovsej mody ale polovica si stale zoberie len niejake obycajne saty a nikto z tych druhych nijak nezazera alebo neohovara, tak isto s mobilom alebo inymi vecami. A anglicania su extremne materialist. narod, takze to s materializmom nema nic spolocne....
12 
 fotka
murcatko  14. 11. 2010 17:14
@hereiam @strimy

Vy ste pochopili môj blog v zmysle ,,Peniaze sú zlé, a tak hurá poďme žiť do lesa a živme sa korienkami!"

Ale ja som to tak nemyslel

Nezavrhujem peňažný systém a svojho netbooku sa nevzdávam, a taktiež nevidím nič zlé ani na tom, ak sa niekto teší z materiálnych vecí, či už je to pekný kus oblečenia, alebo iPhone.

Svojím blogom som chcel poukázať iba na to, že šťastie je o niečom inom. Šťastie nie je pominuteľná radosť z pominuteľných vecí, veľa peňazí bezvýhradne neznamená veľa šťastia (občas je to pravý opak), ale je to o našich hodnotách a pohľade na svet. A tie môžeme hocikedy zmeniť a stať sa tak šťastnými.
13 
 fotka
anitchka  16. 11. 2010 18:18
no je smutne ze v dnesnej dobe uz nie su peniaze prostriedkom ale cielom, a niekomu prinasaju stastie materialne veci, niekomu zazitky... je to fakt subjektivne
Napíš svoj komentár