Všetci Slováci sú opantaný novou mániou. Je to ale naozaj tak skvelý a báječný nápad? Pozitív vidíme viac než dosť na to aby nás učičíkali. Aj ja stotožňujem s tým, že je to skvelý nápad, lebo sa z ciest odpracú vraky idúce 80 po diaľnici a parkujúce naveky na sídliskách. Ale máme na to, aby sme za každý vrak platili toľko peňazí?

Rozmýšľal niekto z vás, odkiaľ sú tie peniaze? Jasné, od štátu. Ale čo je dnes štát? Sme to my, obyčajný ľudia a naše dane. Takže pozrime sa na to z tej druhej stránky. Má tu niekto pocit, že máme skvelo vybavené školy, s novými učebňami a pomôckami na úrovni? Cesty bez dier, a kavalitnú diaľnicu, spájajúcu východ a západ, troma možnosťami, tj. Popod tatry, cez Zvolen a aj pri južných hraniciach? Vidiac seriály ako Chicago hope, má tu niekto pocit, že tie obité vozíky v nemocnici sú len môj prelud? Podľa mňa, si zas dokazujeme, že sme bohatý národ na tom nesprávnom mieste. Zatvárame nemocnice, divadlá a kultúrne domy a dokonca aj školy a škôlky. Noviny píšu o piatich či šiestich stovkách výtlkov na 50 kilometrovom úseku. Ale my sme ochotný platiť za staré vraky, ktoré po toľkých rokoch sú fakt šroty, ako ten, čo pri ceste za vysnívaným šrotovným skončil s autom na dve polky. Je mi z toho na plač, keď si pomyslím, že toto okrádanie sa stane hitom, pre ktorý zas budeme voliť tých, čo nás okrádajú.

Pri poslednej vete som si paradoxne pomyslel na „zajacovky“. Zvrhli sme vládu, ktorá nás pripravila o pár korún a priviedla do európy, no jasáme nad vládami ktoré nás pripravia o státisíce a posúva na úroveň albánska, to len ako suvka.

Taktiež mi nedá pri šrotovnom pokoj ani iná otázka. Moja rodina mala embéčku, formana a oktáviu. Všetky autá sme po technickej dobe dojazdu buď predali, alebo dali do šrotu no nemali sme z toho nejaký enormný prospech. Momentálne mám ja škodu fábiu, kúpenú z dedičstva. Pred piatimi rokmi som za ňu zaplatil vyše 300 tisíc. Neľutujem to, aj keď auto využíva otec, bo mne sa nece platiť toľko za benzín keď bus je lacnejší. Ale pýtam sa, ako k tomu prídu taký ako ja, keď dnes obdobné auto kúpia lacnejšie, a dokonca im na to štát prispie aj z MOJICH peňazí. Hlavne to ma štve, že dane platím aj ja a aj z mojich daní si kúpi Fero z Lúčky nad potokom nové auto, hoci ja riskujem každou jazdou, že na týchto cestách si to svoje zošrotujem bez príspevku odrazením nápravy na výtlku.

Kuriatko Strapaté
Morbidus Technikus.

 Úvaha
Komentuj
 fotka
balbinka  8. 4. 2009 10:34
Inak hej ,sami si platime srotovne faaaakt sa vyplati teda
 fotka
jimmycrow  8. 4. 2009 11:21
Podľa mňa je šrotovné úder pod pás pre občanov, od vlády, a zaistenie ziskov pre automobilky.
 fotka
petka9  8. 4. 2009 11:36
je to dvojsečná zbraň.

na jednej strane je šrotovné skvelá vec, zvyšuje zamestnanosť a aspoň trochu naštartuje ekonomiku, ktorá to v tejto dobe skutočne potrebuje a naštartuje odvetvie na ktorom sme dovolím si povedať priam závislí.

druhá strana mince je tá finančná, a tá koľko nás šrotovné stojí. a či je jeho cena dostatočná vzhľadom na to, že oživuje len jedno odvetvie, pričom krízou ich tu trpí oveľa viac...



vieš v čase krízy potrebuje ekonomika pomoc aj za cenu toho že to bude niečo stáť, ale ja sama nesúhlasím s tým aby sa takéto (veď je už konieckoncov druhé kolo) peniaze pumpovali len to automobilového priemyslu. treba podržať aj iné.



a ak ti to pomože, ja osobne poznám rodinu ktorá si kúpila auto asi dva mesiace pred šrotovným a všetkým týmto... takže nie si jediný kto sa može cítiť ukrivdený a možno ani nie najviac..
 fotka
kvimbi  8. 4. 2009 13:22
Ped tym, ako napíšeš takýto blog skús si pozrieť ako to skutočne funguje.

1. máš pocit, že obrázky z nejakého amerického seriálu sú skutočné a naozaj to tam vyzerá takto? Americans without health insurance coverage at some time during 2007 totaled about 15.3% of the population, or 45.7 million people



2.Do 25. marca bolo zaregistrovaných 22 100 dotácií alebo ich rezervácií, hoci počet skutočne predaných nových vozidiel dosiahol len polovicu, čiže 10 266. Celková hodnota týchto vozidiel dosiahla 92,1 milióna eur (2,8 mld. Sk), pričom rozdiel medzi dotáciou a vyúčtovanou DPH predstavoval pre štát čistý prínos 1,8 milióna eur (54,2 mil. Sk). Ministerstvo odhaduje, že po vyúčtovaní všetkých 22 100 vozidiel príde do rozpočtu 3,3 milióna eur (99,4 mil. Sk) plus správne poplatky v objeme zhruba 1,5 milióna eur (45,2 mil. Sk). Celkový prínos šrotovného teda ministerstvo vyčíslilo na 4,8 milióna eur (144,6 mil. Sk). Tak nehovor, že si to platil zo svojeho vrecka....
 fotka
rav0o  8. 4. 2009 13:23
nič proti, môj osobný názor je, že to nenaštartuje ani odvetvie, ani ekonomiku, je to len dočasná klapka na oči pre pár voličov... balíček sa minie, pár rodín sa poteší z nového autíčka, a tam to aj skončí... hospodárska kríza sa má riešiť systematicky, nie pokusmi na ľuďoch a neuváženými zásahmi do štátneho rozpočtu... najmä nie vtedy, keď sa hodnota štátnych aktív približuje nule...
 fotka
d170  8. 4. 2009 18:35
Hlavne že sa všetci sťažujú že nemajú peniaze a ked im niekto dá pár eur zľavu, zrazu ich majú
 fotka
mernose  8. 4. 2009 23:08
všetci sa týmto a podobnými "opatreniami" vlády skladáme na ich kampaň, síce prezidentské voľby sú čerstvo za nami, parlamentné kúsok pred nami... zaujímavé ako všetci plačú, ale keď sa objaví 10-20% zľava na auto, koľko ľudí tam beží... chudáčikovia ...
Napíš svoj komentár