uplne s nimi suhlasim a sucitim s nici... toto co robi tento stat a tato nasa "uzasna" vlada, je naozaj super. Je ekonomicka kriza a na slovensku sa tvarime akoby sa nic nedialo... ved co, ludom co maju celu slovensku ekonomiku na kolesach hadzme balvany pod kolesa! zvysime im naklady o 300%. A kto na tom doplati? nikto iny ako my, obycajni ludia..... dopravcovia postupne zacnu zanikat, ti co preziju nahodia vyssie ceny, dalsi dopravcovia odmietnu jazdit cez slovensko, co bude dalsi dovod zvysovat ceny dopravneho. Takze vyrobne naklady na tovar sa prakticky bezdovodne zvysia o niekolko percent... takze celkova cena toaru bude zasa vyssia.... toto nam treba? Myslim si ze nie...
cele nove myto by bolo fajn, nebyt prilisnej dolezitosti kazdej organizacie, ktora sa na tom nehorazne obohacuje. Nemam nic proti, ked kamionista plati za to kolko prejazdi, ako keby mal platit pausalne nejaky poplatok. Ale nesuhlasim, aby tie ceny boli nekrestansky vysoke, nehovorim o absolutne neopodstatnenou vyskou montovania OBU jednotky do aut. To plati aj o nezmyselnej 50€ zalohe, co je totalna blbost...
Nepaci sa mi ani spoplatnenie ciest 1. triedy. Pretoze tieto cesty nie su az v takom dobrom technickom stave, aby sa za ne muselo platit tolko ako za dialnice. Navyse v kazdom rozumnom state maju ludia na vyber: cestu po dialnici (spoplatnenej ceste) alebo jazdu po nespoplatnenej ceste, ale menej kvalitnej, mozno aj dlhsej co sa trasy tyka. Je to voci dopravcom nefer... tento stat dopravcov len cucia a cucia. Uz aj tak platia rozne poplatky, teraz sa im pridavaju dalsie.... zbytocne.
@0mega1 lol. no, v tomto som si nebol isty, tak som to nespomia... ale mas pravdu. Tyka sa to hlavne problemov co ma DPMK (Dopravny podnik mesta Kosice). Hej, je to hovadina... potom nechapem preco sme vyhodili tazke miliony € za system, ktory zaznamenava len useky??? Ved predsa, pokial viem, tie OBU jednotky su vlastne GPS zariadenia, ktore su zachytavane cez satelit. Pri dnesnej GPS technilogii, vie satelit zachytit GPS zariadenie, cize vozidlo, s presnostou na 3-7 metrov! Tak v com je kua problem???
aj tak je to cele len o peniazoch. ved vyhrala najdrahsia ponuka. a cele to je vraj napojene na jednu nemenovanu firmu, co zachvilku bude vlastnit polku slovenska.( pokial ju uz nevlastnii)
Podľa mňa na Slovensku si politici robia z občanmi čo chcú tak im treba ukázať ,že ľudia nie sú hlúpi a budu bojovať za svoje práva a za to, aby sa mali lepšie. Všade sa hovorí o prosperite krajiny ( teraz až tak nie) ale mne nepripadá, že sa na Slovensku žije lepšie.
Protest dopravcov schvaľujem a dúfam, že pritvrdia tak, že naši krásni politici nebudú mať iného východiska len ustúpiť.
kkti sú to vo väčšine štátov to funguje a tam neboli žiadne štrajky, aj tí čo štrajkovali majú dokopy možno 5 áut tak neviem s čím majú problém, a zahraničný dopravcovia to zobrali bez problémov tak prečo nie naši? dačo sa zmení a hneď s toho robia haló...
@Filus rozdiel je ten ze vo vacsine statou platis za dialnice a zato co prejdes.. len na slovensku platis za 36km dialnicne useky + cesty prvej triedy + ked krizujes mostom dialnicu dalsich 15km si priplatis
Áno súhlasím s dopravcami a to nie preto aby tu mýto nebolo ale po prve aby sa upravilo mám známeho ktorý ma nákladné autá a mi hovoril že čistý blud v tom je kamión ktorý ma 6 (s návesom) nápravový klasický platí 4 Sk od kilometra (naložený má aj 30 - 40 ton) a kamión aký má on čiže Daf LF 2, kolesový vzorec 4x2 nápravový paltí 5 Sk od kilometra (naložený od 6-21 ton) tak neviem ktorý viac dojebe cesty či 20 tonový alebo 40 tonový kamión.
Ďalej po ďalšie nie je vyriešené to že strojček ktorý dostali sa má nabíjať na každú cestu na čerpacej stanici lenže on má firmu v Humennom a najbližšia benzínka kde sa dá nabiť strojček je až v KE alebo v PO tak to má isť osobným autom si dobyť strojček do KE vrátiť sa do HE a až potom ísť kamiónom to je čo za volovina a inak skrinka je veľká asi ako škatuľa od mobilu a v Rakúsku je skrinka jak mobilný telefón a majú si ju prelepiť na okno a hlavná vec že len pred necelým mesiacom či ako vyšiel zákon že na okne nemá byť nič aby to nezavadzalo a neprekážalo vodičovi a to celú noc svieti vkuse vodičovi do očí tak to mu nebráni v jazdení ale nejaký posratý stromček zavesený na späťáku to vadí alebo GPS s rozmerom asi 15 x 10cm ale toto má asi 25 x 25cm len odhadujem nemeral som to
Po ďalšie je to zbúchané na rýchlo ako všetko na Slovensku je v tom chaos a bordel strojčeky mali začať predávať asi pol roka pred 1.1. 2010 asi tak v septembri 2009 hlavne kôly cudzincom lebo o5 sa ukázala SR vo všetkých štátoch a o5 hanba ako vždy cenníky mali byť porobené dopredu a nie mesiac pred začiatkom roka aj to len vláda o nich vedela dopravcom prišli pred sviatkami za čo a koľko vlastne budú platiťa za čo hlavne veď dialnica ešte nie je furt hotová keď sa dostanem aspoň z KE alebo PO bez prestávky a obmedzenia do BA v kuse po dialnici tak by to aj bolo odpustitelné trocha ale nie furt obmedzenia a lieviky porobené a sa čudujú že zápchy sa robia.
A posledné ešte by som chcel dodať že ak chcú mýto aby sa platilo tak nech láskavo zrušia cestnú daň pre dopravcov a všetky nákladné automobily veď cestná daň sa platila preto lebo na západe bolo mýto a tu mýto nebolo tak sa platila cestná daň(daň za poškodené cesty aby ich bolo začo opraviť) a kamoš mi hovoril že za jedno ich auto DAF LF platí 4O OOOx2 (má 2 autá rovnaké)= 80 000 Sk ročne tak nie je symbolická cena za jazdenie po naších super cestách kde treba tereňak a nie auto. A cená závisí od počet náprav čiže 6 nápravový platí ani neviem koľko ale tiež hojne by ma zaujímalo kde zase tie peniaze pôjdu za cestnú daň keď už funguje mýto a za daň museli zaplatiť.
V Slovenskom rozhlase to rátali, nejaký kamionista miesto 900 eur ročne bude mať náklady 14 tisíc eur ročne, a že sa rozhodol, že bude chodievať s Prešova do Bratislavy cez Maďarsko Že zíde z Prešova cez Košice do Maďarska a potom príde do Bratislavy po maďarských diaľniciach, že síce minie o trošku viac na benzín, ale ušetrí pár stoviek tisíc korún ročne.
@tomas ale ma to aspon jednu vyhodu: po dialniciach uz budu chodit len osobne auta! Aby dialnice nebili prazdne, tak by tam este mohli dovolit aj bicykle a traktory... no, ale vazne, takto odklonime cely tranzit od slovenska prec... takze zarobky aj tak nebudu velke... cela ekonomika pojde do riti, kolli enormne zvysenym nakladom na transportne...
@pa3cek ta vyhlaska o zornom poli vodica, ze na okne nesmies mat nic, je od 1.1.2010 zrusena... takze na okne uz mozes mat aj stare dialnicne znamky. Ale stale je podmienka, ze okno musis mat stale, AJ za vsetkych poveternostnych podmienok, stale dostatocne prehladne...
@mernose ehm ehm... nemas pravdu. Kamionista sa potrebuje rychlo dostat z miesta A na miesto B. Dialnica je idealna na takyto presun. Doteraz boli cesty 1. triedy nespoplatnene, a videl si na nich zvyseny pocet kamionov? Ja teda nie... tu je problem ten, ze odrazu z nicoho nic sa spoplatnili aj tieto cesty. Niesom si isty, a opravte ma ak nemam pravdu, ale plati sa za ne rovnako ako na dialniciach. Co je kusok viac debilina.
Koniec koncov, prepravcom to moze byt tak jedno kolko budu platit za myto. Tieto naklady zahrnu do prepravnej ceny. Takze to tak ci tak zaplatime my... prakticky na autobusoch to uz aj v praxi vidno, ako sa zvysilo cestovne...
cele zle...dopravcovia na Slovensku zazivaju kolaps celeho sektora odkedy sme v EU...a nikto ich nepodpori, na zapade sa jazdi za niekolko EUR za km a na Slovensku sa jazdi za pol...hm a teraz este toto super opatrenie, ktore predrazi dopravu...cim v konecnom dosledku zvysime ceny dnes uz aj tak predrazenej doprave zo zapadu a este viac dame do krachu slovenskych dopravcov, ktorych zdieraju z kazdej strany
a cely system robil clovek, co v zivote nevidel kamionovu firmu ani kilometra, lebo moznost platit platobnymi kartami alebo na drevo je strasne malo...ziaden kamionista so sebou nenosi 500EUR lebo ich nema...a ani ziadna firma mu ich len tak neda...a uz vobec nie pristup na firemny ucet prostrednictvom karty...ale holt ked to premysleli (nieco na sposob "zorneho pola vodica") tak teraz nech to ti "odbornici" domyslia...
je mi len luto ludi, ktori vdaka tomuto opatreniu pridu o pracu...a malo ich nebude
inak, sme prva krajina na svete, kde su spoplatnene vybrane useky ciest prvej triedy...to ich mame az take super?
@Seagull1 Ďakujem za upozornenie ani som nevedel počul som len že tie nálepky čo môžeš mať to je len výnimka v zákone ale inak zákon stále platí že GPS a všeliaké voloviny povešané v aute nad oknom nemajú čo robiť a ta volovina na mýto to nie je zanedbateľná vec ako dialničná známka.
@Omega1 je to pravda lenže bežný ťahač má nápravy zaťažené hlavne na návese a tam moc nie je tá váha rozložená keď sú kolesa jeden vedľa druhého zvyčajne po tri na jednej strane a ešte na Slovensku chodia strašne preťažené kamióny ale to je chyba štátu ktorá by mala mať na každej hranici váhu na nákladnú dopravu a mali by každého zvážiť ako to robia napr: Maďari ty na svoje cesty nepustia ani Aviu aby ju nezvážili ale my vážime až v mestách a tie cesty od hraníc k väčšiemu mestu potom tak vyzerajú. Že už neexistujú hranice to neznamená že štát nemôže nákladnú dopravu vážiť a overovať na hraniciach naše cesty by potom inak vyzerali. A k tej váhe aj tak nemôžeš porovnať 21 ton k 40 lebo proste to je veľa na naše posraté cesty ktoré popraskajú aj pod Tatrou 815 agro a nie to pod kamiónom.
@0mega1 susedne staty maju rovnake cesty. Cele je to o udrzbe ciest a o miere ich vytazenia. U nas sa cesty pretazuju. Naopak vytazenost drah a zeleznic klesa. A nakolko je udrzba ciest slaba a nedostatocna, jednou z moznosti je spoplatnit uzivanie ciest tej skupine, ktora ich pretazuje a nici.
@Pa3cek Teoria je taka ze pri 40t navese ked 10 dam na predok (tahac) a 30 rozlozim na 6 kolies tak mam na kazdom kolese cca 5t a vlastne tak nejak je to rozlozene.. je jasne ze je to vela ale co ine prepravcom zostava.. problem ani tak neni v tej vahe ale v ceste.. napr taka "rozsirena" D1 kde kamiony jazdia po nespevnenej krajinicii, jak ta bude asi vyzerat? cestu co stavali blizko mojho bydliska sa stavala sposobom "prisiel buldozer, odhnul vrstvu hliny, natiahli asfalt a bola cesta.. nastastie ponej nejazdia vozdila nad 3,5t...
Myto sem, myto tam...mne sa pacia tie brany na dialniciach, viete co myslim, vojdete do brany, oberete listok, a ked schadzate z dialnice je tam rovnaka brana kde zaplatite za to co ste presli.
fandím dopravcom a ako som počul ,že sa už zapoja aj študenti tak to považujem za dobré lebo aj obyčajných ľudí sa to týka a práve preto, že keď sa zdvihnú ceny prepravy tovaru kvôli mýtu tak aj v obchodoch bude zdražovanie
veď na slovensku nám politici robia škandál po škandály a nič sa nerobí nemyslíte,že je čas zasa ísť do ulíc a zaštrngať klúčami ako v roku 1989?
v Rakúsku je jednotka ktorá počíta odjazdené kilometre jedna samostatná nazvem krabica, ktorú netreba nikde zapájať ani napojiť na cigaretovú zásuvku, rád by som podotkol,že keď sa už bavíme na túto tému tak akým právom chce štát použivať napájací prúd z kabínky vodiča na tento účel veď aj potom majiteľ vozidla si môže pýtať peniaze na použitie prúdu z vozidla veď aj o niekoľko máličko gramov paliva na spotrebe sa to musí zvýšiť nie?(čím viac spotrebičov tým väčšia spotreba paliva)aj toto je jeden z problémov podľa mňa !
Urcite so strajkom suhlasim. Dopravcom sa platia tak strasne slabe ceny za prapravy, ze ich to jednoducho zrujnuje. A taketo zvysenie poplatkov budu po case citit aj obycajni ludia, pretoze sa zvysia ceny produktov. Je to jednoduche, prepravcovia budu chciet od zakaznikov lepsie platene prepravy, ti budu zas viac vymahat od svojich zakaznikov, az to nakoniec skonci na samom zaciatku, cize v produkcii...a tak budu zas narastat ceny mlieka, surovin a vsetkeho, pretoze vsetko je to spojene s prepravou a dovozom....ci uz zo Slovenska alebo zo zahranicia. CIZE SA TO TYKA NAS VSETKYCH. A sa ludia radsej prestali stazovat a pridali sa!!!
Aj v Nemecku doravcovia strajkovali, moc im to sice nepomohlo, ale aspon dostavali pristroje zadarmo, na Slovensku to vyjde jedneho prepravcu na jedno auto EUR 50,- a to este k tomu namontovanie,....chudaci, ved ich to znici.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
86 komentov
cele nove myto by bolo fajn, nebyt prilisnej dolezitosti kazdej organizacie, ktora sa na tom nehorazne obohacuje. Nemam nic proti, ked kamionista plati za to kolko prejazdi, ako keby mal platit pausalne nejaky poplatok. Ale nesuhlasim, aby tie ceny boli nekrestansky vysoke, nehovorim o absolutne neopodstatnenou vyskou montovania OBU jednotky do aut. To plati aj o nezmyselnej 50€ zalohe, co je totalna blbost...
Nepaci sa mi ani spoplatnenie ciest 1. triedy. Pretoze tieto cesty nie su az v takom dobrom technickom stave, aby sa za ne muselo platit tolko ako za dialnice. Navyse v kazdom rozumnom state maju ludia na vyber: cestu po dialnici (spoplatnenej ceste) alebo jazdu po nespoplatnenej ceste, ale menej kvalitnej, mozno aj dlhsej co sa trasy tyka. Je to voci dopravcom nefer... tento stat dopravcov len cucia a cucia. Uz aj tak platia rozne poplatky, teraz sa im pridavaju dalsie.... zbytocne.
Protest dopravcov schvaľujem a dúfam, že pritvrdia tak, že naši krásni politici nebudú mať iného východiska len ustúpiť.
Ďalej po ďalšie nie je vyriešené to že strojček ktorý dostali sa má nabíjať na každú cestu na čerpacej stanici lenže on má firmu v Humennom a najbližšia benzínka kde sa dá nabiť strojček je až v KE alebo v PO tak to má isť osobným autom si dobyť strojček do KE vrátiť sa do HE a až potom ísť kamiónom to je čo za volovina a inak skrinka je veľká asi ako škatuľa od mobilu a v Rakúsku je skrinka jak mobilný telefón a majú si ju prelepiť na okno a hlavná vec že len pred necelým mesiacom či ako vyšiel zákon že na okne nemá byť nič aby to nezavadzalo a neprekážalo vodičovi a to celú noc svieti vkuse vodičovi do očí tak to mu nebráni v jazdení ale nejaký posratý stromček zavesený na späťáku to vadí alebo GPS s rozmerom asi 15 x 10cm ale toto má asi 25 x 25cm len odhadujem nemeral som to
Po ďalšie je to zbúchané na rýchlo ako všetko na Slovensku je v tom chaos a bordel strojčeky mali začať predávať asi pol roka pred 1.1. 2010 asi tak v septembri 2009 hlavne kôly cudzincom lebo o5 sa ukázala SR vo všetkých štátoch a o5 hanba ako vždy cenníky mali byť porobené dopredu a nie mesiac pred začiatkom roka aj to len vláda o nich vedela dopravcom prišli pred sviatkami za čo a koľko vlastne budú platiťa za čo hlavne veď dialnica ešte nie je furt hotová keď sa dostanem aspoň z KE alebo PO bez prestávky a obmedzenia do BA v kuse po dialnici tak by to aj bolo odpustitelné trocha ale nie furt obmedzenia a lieviky porobené a sa čudujú že zápchy sa robia.
A posledné ešte by som chcel dodať že ak chcú mýto aby sa platilo tak nech láskavo zrušia cestnú daň pre dopravcov a všetky nákladné automobily veď cestná daň sa platila preto lebo na západe bolo mýto a tu mýto nebolo tak sa platila cestná daň(daň za poškodené cesty aby ich bolo začo opraviť) a kamoš mi hovoril že za jedno ich auto DAF LF platí 4O OOOx2 (má 2 autá rovnaké)= 80 000 Sk ročne tak nie je symbolická cena za jazdenie po naších super cestách kde treba tereňak a nie auto. A cená závisí od počet náprav čiže 6 nápravový platí ani neviem koľko ale tiež hojne by ma zaujímalo kde zase tie peniaze pôjdu za cestnú daň keď už funguje mýto a za daň museli zaplatiť.
@pa3cek ta vyhlaska o zornom poli vodica, ze na okne nesmies mat nic, je od 1.1.2010 zrusena... takze na okne uz mozes mat aj stare dialnicne znamky. Ale stale je podmienka, ze okno musis mat stale, AJ za vsetkych poveternostnych podmienok, stale dostatocne prehladne...
Koniec koncov, prepravcom to moze byt tak jedno kolko budu platit za myto. Tieto naklady zahrnu do prepravnej ceny. Takze to tak ci tak zaplatime my... prakticky na autobusoch to uz aj v praxi vidno, ako sa zvysilo cestovne...
a cely system robil clovek, co v zivote nevidel kamionovu firmu ani kilometra, lebo moznost platit platobnymi kartami alebo na drevo je strasne malo...ziaden kamionista so sebou nenosi 500EUR lebo ich nema...a ani ziadna firma mu ich len tak neda...a uz vobec nie pristup na firemny ucet prostrednictvom karty...ale holt ked to premysleli (nieco na sposob "zorneho pola vodica") tak teraz nech to ti "odbornici" domyslia...
je mi len luto ludi, ktori vdaka tomuto opatreniu pridu o pracu...a malo ich nebude
inak, sme prva krajina na svete, kde su spoplatnene vybrane useky ciest prvej triedy...to ich mame az take super?
@Omega1 je to pravda lenže bežný ťahač má nápravy zaťažené hlavne na návese a tam moc nie je tá váha rozložená keď sú kolesa jeden vedľa druhého zvyčajne po tri na jednej strane a ešte na Slovensku chodia strašne preťažené kamióny ale to je chyba štátu ktorá by mala mať na každej hranici váhu na nákladnú dopravu a mali by každého zvážiť ako to robia napr: Maďari ty na svoje cesty nepustia ani Aviu aby ju nezvážili ale my vážime až v mestách a tie cesty od hraníc k väčšiemu mestu potom tak vyzerajú. Že už neexistujú hranice to neznamená že štát nemôže nákladnú dopravu vážiť a overovať na hraniciach naše cesty by potom inak vyzerali. A k tej váhe aj tak nemôžeš porovnať 21 ton k 40 lebo proste to je veľa na naše posraté cesty ktoré popraskajú aj pod Tatrou 815 agro a nie to pod kamiónom.
veď na slovensku nám politici robia škandál po škandály a nič sa nerobí nemyslíte,že je čas zasa ísť do ulíc a zaštrngať klúčami ako v roku 1989?