Vedci tvrdia, že duša neumiera – vracia sa späť do vesmíru?

Podľa dvoch popredných vedcov je ľudský mozog v skutočnosti biologický počítač a vedomie ľudí je program bežiaci na kvantovom procesore, umiestnenom v srdci. Toto vedomie dokonca pokračuje v existencii aj po našej smrti.

Ako to vysvetľujú experti: “Keď ľudia zomrú, ich vedomie (duša) putuje späť do vesmíru a nezomiera.”

Debata o existencii duše a tom, či je nesmrteľná alebo umiera spolu s telom osoby je nekonečný príbeh, ktorý zamestnával mysle najväčších mysliteľov našej histórie už po stáročia.

Jej mysteriózna podstata neprestala fascinovať rôzne vedné odbory, ale až teraz skupina výskumníkov objavila o duši novú teóriu: “Duša neumiera – vracia sa späť do vesmíru“.

Od roku 1996, Doktor Stuart Hameroff, americký fyzik a emeritný profesor na katedre anestéziológie a psychológie, a Dr. Roger Penrose, profesor mat-fyzu na Oxfordskej Univerzite, pracovali na projekte „Kvantová teória vedomia“, v ktorej uvádzajú, že duša je udržiavaná v mikrotubulách mozgových buniek.

Ich fascinujúca teória vraví, že práve ľudské srdce obsahuje mozgové bunky v štruktúrach nazývaných mikrotubuly.

(Je to zaujímavé aj z dôvodu, že Védska duchovná literatúra rovnako popisuje, že duša sa nachádza v oblasti srdca).

Navyše, obidvaja vedci tvrdia, že to, čo ľudia vnímajú ako vedomie je v skutočnosti výsledkom efektu kvantovej gravitácie, objavujúcom sa vo vnútri už spomínaných mikrotubúl. Tento proces je pomenovaný dvoma vedcami ako “Redukcia Orchestrovaného Účelu. (Orch-OR)”

Teória naznačuje, že keď sa ľudia dostanú do fázy “klinickej smrti”, mikrotubuly umiestnené v srdci stratia svoj kvantový stav, ale informácie obsiahnuté vo vnútri zostanú nezmenené.

Inými slovami, vedomie je večné. To je zároveň dôkaz reinkarnácie. V tomto článku si môžete prečítať zaujímavé fakty o tomto fenoméne.

Úryvok z prejavu vedeckého kanála a dokumentu “Skrz červiu dieru”, v ktorej Doktor Hameroff povedal:

Podľa tejto teórie sú ľudské duše viac ako len interakcie neurónov v našom mozgu.

„Vedz, že to, čo preniká celým telom, je nezničiteľné. Nikto nemôže zničiť nehynúcu dušu.“ Bhagavad-Gíta 2.17.

Bhagavad-Gíta je staroindický duchovný text, ktorý zaviedol pojmy ako karma a samsára (prevteľovanie), dharma atď., a podáva autorizované informácie o duchovnej a hmotnej energii, karme a reinkarnácii. Knihu odporúčam prečíťať.

Aj keď hinduisti a buddhisti majú toto poznanie po tisícky rokov, je dobré, že aj západní vedci začínajú pomaly otvárať oči. My vieme, že duša neskončí vo vesmíre, ale ďalej pokračuje na svojej ceste. Na vedecký dôkaz si však budeme ešte musieť počkať, samozrejme, pokiaľ sa to bude dať zmerať. Nie všetko sa dá ale vypočítať, odvážiť, a redukovať na fyziku, matematiku a chémiu. Ľudský mozog a jeho zmysly sú značne limitované, a na niektoré veci jednoducho nie je možné prísť procesom mentálnej špekulácie.

O tom ako Védske poznanie vysvetľuje, ako je možné zistiť veci, ktoré presahujú naše zmysly sa dočítate v tomto článku Metódy poznávania.

Zdroj: https://reinkarnacia.sk

Zdieľaj článok na facebooku
14 odoberateľov
Darksider96

Občas sa stane, že tu napíšem niečo gramaticky nesprávne, ale to neznamená, že som blbý. Len mám dysgrafiu. Ale keďže veľa čítam, tak sa na mňa už nejako nalepila a viem písať podľa pamäte. Žiaľ keď píšem rýchlo alebo premýšľam viac nad obsahom ako nad gramatikou, tak sa sem tam pozabudnem a napíšem niečo gramaticky nesprávne. Proste dobrá pamäť je výsadou blbých. Múdry človek nemá čas si všetko pamätať. Múdry človek musí vymýšľať :D

Komenty k článku

1. 1

33 ročný muž

bludy úplné. duša človeka neumiera. duša je nesmrteľná, ale nie v ponímaní, ako píše sa v tomto článku. to že duša je nesmrteľná má pôvod nie vo vesmíre, lebo z tade nevzišla. nesmrteľná môže byť len vtedy, kedy má aj svojho pôvodcu nesmrteľného večného, ktorým je pochopiteľne Boh. či v to veríš, alebo nie. duša sa vracia... duša sa nevracia. človek odovzdá dušu Stvoriteľovi, prijme ju Kristus, ktorý ju sám povolal. rozpráva o tom biblický príbeh, ako duša lazára opustila tento svet, ktorý bol žobrák, túžil sa nasýtiť odrobiniek, čo padali z boháčovho stola. je zaujimavé že žobrák lazár meno má. lazár. ale boháč meno nemá, teda biblia sa o tom nezmienuje. medzi nimi je veľká priepasť. Duch svätý dovolil, aby svätopisec mal vedomie o tom, že medzi lazárom a boháčom je hlboká priepasť, lazár sa raduje a boháč je v mukách pekelných LK16,23 tam by to malo byť. všetko ostatné sú bludy. teda mimobiblické pramene sú bludy.
  2. 2

Underworld

@vreskot000 A koho zaujima nejaka Biblia? Biblia nema takmer ziadnu prakticku hodnotu. Su to len pozostatky deviacii pozostatkov prekrutenin mytologie viacerych autorov, ktori sa inspirovali starsimi poprekrucaninami… Poznas hru telefon? Tak asi taka je vierohodnost. Dnesna Biblia dokonca nie je ani teisticka… Je to neosobny mytologizmus. Odporucam ti precitat tieto clanky:

3. 3

Underworld

Ale hovor si co len chces... Ved mame predsa nejake tie obcianske slobody (hehe)
  4. 4

v poriadku
  5. 5
    Wistingher

23 ročný chalan
    Bratislava

@vreskot000 veď sa doňho pusti, jáj, žiadny flame nebude? A tak perfektný základ bol...

6. 6
    Wistingher

23 ročný chalan
    Bratislava

Inak udivuje ma hovoriť" Vedci tvrdia že duša neumiera, vracia sa späť do vesmíru" ...

A inak akože tento odstavec je čistá špekulácia.
    "“Povedzme, že srdce prestane biť, krv prestane prúdiť. Mikrotubuly stratia svoj kvantový stav. Kvantová informácia vo vnútri mikrotubúl nie je zničená, nemôže byť zabitá, iba sa rozmiestni a rozptýli do vesmíru. Ak je pacient oživený, táto kvantová informácia sa môže vrátiť späť do mikrotubúl a pacient povie: “mal som zážitok blízkej smrti.” Ak sa pacienta nepodarí oživiť a pacient zomrie, je možné, že táto kvantová informácia môže existovať mimo tela, hádam neurčito, ako duša.”

To je vykonštruovaný názor na tému, resp. fantázia. Ale keď si robil štúdiu a máš titul, tak je to "Vedci tvrdia..."

Wau.

A čo taká transplantácia srdca? To by vymenili predsa dušu. Ale to sa nikdy nestalo. Ale taká transplantácia mozgu, ak by bola možná... Ver tomu, že ten človek už by nebol ten človek čo bol, ale ten ktorého ten mozog bol.

Čo ma celkom zaujíma, či sa niečo niekedy také udialo, alebo by bolo možné a či sa niečo také plánuje aspoň v teoretickej rovine...
  7. 7

@wistingher načo. zbytočne. jajaja
  8. 8

Underworld

@wistingher To je tvoj zaver len (hehe) A ked uz, tak cista spekulacia je hovorit to, ze po smrti vedomie zanika. S dnesnym mechanistickym poznanim sa neda na to ako prisť, rovnako ako nemali v minulosti vedci ako vtedy prísť na bakterie, kym nemali dane poznanie a technologiu, a rovnako ako v praveku „vedci“ nemali ako prist na to, ze Slnko kazdu noc nezanika a kazde rano mevznika, lebo ich vedecke metody pozorovania, empirickeho charakteru atd. jednoducho ine riesenie nevideli, kedze nepoznali skutocnu povahu Zeme, Slnka, vzajomnych pohybov… Kedze cele to bolo a doteraz je zavisle na mentalnych spekulaciach a nedokonalych zmysloch… Preto ked dnes nepoznaju povahu vedomia, a prestanu ho po znefunkcneni hardwaru (tela) vediet pozorovat, tak sa domnievaju, ze zaniklo… A ze ked ho zacnu vediet pozorovat, tak (pri narodeni) vznikne. To je ale viera a nema to ziaden realny ani vedecky zaklad. Keby si zil pred vyse 200 rokmi, rovnako by si hovoril, ze urcite neexistuju nejake „bakterie“. Nikto ich nevidel, neodmeral vtedy, a su to nejake male lietajuce farebne bytosti…

"A čo taká transplantácia srdca? To by vymenili predsa dušu. Ale to sa nikdy nestalo..."

Nevymenili by pri transplantacii srdca ziadnu dusu lebo ona v nom sidli, resp. pri nom, ale nie je zavisla na hmote. Nemozes nou pohnut mechanicky, cize…Vyberies srdce, a dusa ostane na tom istom mieste. Dusa sa neda "transplantovat“. Na to sluzi az reinkarnacia :smile:
  9. 9

dedoles influencer birdzu

To už je aký fail, doslova tu skopírovať nejaký bludársky článok :D Nie si náhodou Danko či Kollár? :D
  10. 10

Underworld

@motovidlo323 A ty nie si náhodou MUDr. Marek Krajčí? Lebo vyzeráš ako keby si mu z oka vypadol a ešte ste aj rovnakí kokoti (hehe)
  11. 11

I'll Be In The Garage

@darksider96 Prosím ťa nefušuj a jeb sa na to, alebo sa o to začni zaujímať poriadne. Kto vytiahne Penrosa Hamerhoffom ako obhajobu života po smerti v roku 2020 je dosť mimo.

Apropó. V praveku samozrejme nie kvoli povahe mozgu ale Homo sapiens-sapiens samozrejme dokázal určiť, že slnko nezanika. Urobil to tak že zmapoval oblou a dokonca si vedel overiť, že zem je gulatá, alebo dokonca ako ďaleko sú od neho niektoré objekty (keď boli zavedený merné jednotky, alebo si ich určil sám). Tak prosíim neopakuj chyby "pračloveka" ktorý nevie že slnko nezaniká a nečerpaj len z jedného zdroja *mrk*

PS: Wistinger ti nedáva názor, dáva ti jeden z mála faktov,co sa na tejto obrazovke objavia. ;) Logicky je to len špekulácia, pretože overiť túto informáciu nie je možné. Či máš niekde laboratórne potvrdené? Sám Planck to podáva ako špekuláciu a MOŽNOSŤ “If they’re not revived, and the patient dies, it’s possible that this quantum information can exist outside the body, perhaps indefinitely, as a soul.” takže absolútne nechápem prečo je pre teba tak ťažké prijať fakt, že to špekulácia je... Ale vlastne chápem, dieťaťu chce niekto zobrať pocit doležitosti a ono je tak blbé že si myslí, že práve toto ho doležitým robí... Niečo čomu ani samo nerozumie...
  12. 12

dedoles influencer birdzu

@admin Naozaj musím strpieť počúvanie vulgarizmov na svoju adresu?
    @karlotiskot On celkovo túži po pocite dôležitosti, až priam neskutočne. Presne taký Danko.
  13. 13

@karlotiskot

"Apropó. V praveku samozrejme nie kvoli povahe mozgu ale Homo sapiens-sapiens samozrejme dokázal určiť, že slnko nezanika. Urobil to tak že zmapoval oblou a dokonca si vedel overiť, že zem je gulatá, alebo dokonca ako ďaleko sú od neho niektoré objekty (keď boli zavedený merné jednotky, alebo si ich určil sám)..."

Zaujimave je, ze s astronomiou a tymito vecami prisli ako prvy Vedsky nabozensky vedci (hehe) Dokonca ich astronomia je do dnes v sulade s modernou vedeckou astronomiou. Vid.

Carl Sagan (1934-1996), najznámejší moderný astrofyzik, autor mnohých vedeckých publikácií a kníh:

„Hinduizmus je jediné z náboženských systémov a vier, ktoré vyhlasuje, že vesmír neustále prechádza mnohými zrodeniami a smrťami, teda je cyklický. Je to zároveň jediné náboženstvo, v ktorom časové obdobia udané vo Védach sú v súlade s modernou vedeckou kozmológiou.“

"PS: Wistinger ti nedáva názor, dáva ti jeden z mála faktov,co sa na tejto obrazovke objavia. Logicky je to len špekulácia, pretože overiť túto informáciu nie je možné..."

Omyl. Dokazuje sa kazdy pozitívne vysloveny vyrok. Teda ked tvrdis, ze vedomie po smrti neexistuje, musis to overit resp. dokazat rovnako, ako tvrdenie, ze existuje. Inak sa dostavame k argumentum ad ignorantiam...

A posledna vec co ti este odpoviem: Teraz mame technologie vdaka ktorym vieme pozorovat vesmir. Tiez vieme aj napr. take bakterie pozorovat, mame dokazy, preto si presvedceny, ze existuju. Podla tejto istej logiky pred par sto rokmi, ked neboli dokazy, a nevedeli by sme ich pozorovat, by si bol presvedceny, ze nemozu existovat ako teraz pri tejto teme o dusi.
  14. 14

Underworld

@motovidlo323 Ty si co za pokrytca? Ved ty tu dennodenne urazas a ponizujes ludi, robis si srandu a nadavas postihnutym birdzakom ako je Orochimaru, sikanujes tu ostatnych, vinis obet znasilnenia za jej traumu, hovoris inym nech sa zabiju atd. a tangnes tu na mna admina za to, ze tu napisem to co si? (hehe)
  15. 16

Underworld

@karlotiskot A ospravedlnujem sa za gramaticke chyby v @13 (hehe) Proste pisal som to rychlo a navyse mam dysgrafiu...
  16. 17

I'll Be In The Garage

@darksider96 Dáš aj nejaký argument alebo ideš len egotrip?

"Védsky vedci" ma nezaujímajú. Tvrdíš že človek niečo nemohol, ja tvrdím, že rozumný človek to dokázal, dokazujú to dokonca jaskynné malby. Máš nejaký dokaz

A Čo keď ti Carl Sagan poveal, že hinduizmus SPODOBŇUJE fyzikálne princípi sveta? Čo si tým chcel vlastne povedať? Nechápem.

Myslím že nechápeš výrokovú logiku v reálnom živote a už vobec nie vo vedeckom zivote. Akonáhle napíšeš, že niečo je "možnosťou" a "malo by to" etc, je vlastne ekvivalent toho, že dané tvrdenie nie je overené, alebo ako je to logicky v tomto prípade, je NEOVERITELNÉ....

A hovorím ti zas. Homo sapiens-sapiens tieto veci vedel, pretože každý z nich nerobil to čo ty. Nepozrel sa na slnko a nepovedal, že je to Božie oko čo vnoci zanika. Pozrel si Oblohu, nočnú blohu, horizont, porovnával dni a obdobia a pohyby nčných telies.

A ako prosím ťa ak mi ideš odpisovať daj aspoň agrument, nie nesúvisiace frázy. Okrem toho tie isté čo dávaš asi už ta tretiu tému. Posobí to trochu že ani nevieš obhájiť svoj názor, len si nejaký blbý sektár čo dokola opakuje to ako Sagan povedal niečo o hinduizme. A vieš, že kresťanských občasníkoch som sa dočítal, že Einstein veril v kresťanského Boha a ospevoval princípy kresťanstva. Podla tvojej logiky by to znamenalo ze kresťanstvo je vlastne pravda a vesmír je starý 7000 rokov a všetko začalo v raji s Adamom a Evou. Fakt, skús pouziť vecný argument, alebo aspoň argument.
  17. 18

Underworld

@karlotiskot To, ze ty si si vybral nejaku o tisice rokov neskorsiu dialektiku, to nie je moj problem, ani nebudem hrat tu hru na to, ze vsetko co tvrdi atesticka materialna veda ma patent na pravdu. A celkovo o com sa tu bavime je pekne vysvetlene tu https://reinkarnacia.sk/metody-poznavania/

Cize tolko k tomu.

"Einstein veril v kresťanského Boha a ospevoval princípy kresťanstva..."

Haha, Einstein bol asi taky krestan ako si ty (hehe) (: A ked uz, tak ospevoval principy Ved ako aj mnoho inych vyznamnych vedcov a filozofov. Vid. http://birdz.sk/uploads/e3/29/68847601578a46caa817f47470d4ff10.jpg.1280x0_q85.jpg

Zaujimave je, ze vacsina skutocnych kapacit modernej vedy, zakladatelia casticovej, kvantovej fyziky, atd. by s tebou nesuhlasili a Sanatana Dharme (Vedam) davaju nalezity respekt, a nepozeraju sa na toto ucenie ako na nieco "nevedecke". To je len neinformovanost takych ako si ty ;) Vid. https://reinkarnacia.sk/svetovi-myslitelia-o-vedach/

A teraz mi napis tvoje meno, a vedecke uspechy a kvalifikaciu, ked si mudrejsi ako oni ;)
  18. 19

dedoles influencer birdzu

Za všetko to som ale aj dostal ban a s odstupom času som sa každému, komu som ublížil neprávom, ospravedlnil. Preto si zaslúžiš ban aj ty. Akurát že ospravedlniť sa nedokážeš nikdy :D
  19. 20

Underworld

@motovidlo323 Ved ty tu robis zlobu niekedy aj z tohoto uctu a pises vulgarne nadavky ostatnym, tak potom si zasluzis znova ban. Ja som tu s tebou nikdy nemal problem pokial si ty nemal problem so mnou. A ak si sa naozaj zmenil, tak sa ti ospravedlnujem za to, ze som ta nazval kokotom. Proste si niekedy svojimi komentarmi otravny. Ked sa ti nepacia moje blogy, tak ich necitaj.
  20. 21

I'll Be In The Garage

@darksider96 Aha, čiže ty vravíš o vede to čo si si zmyslel lebo neuznávaš "materiálnu vedu" ale opieraš sa o selektívne vybraných vedcov v selektívne vybratej štúdii v selektívne vybranej interpretácii a máš pocit, že si bližšie pravde ako "materiálny vedec" .

Vidím, že podstatu si pochopil ;)
    A jj ono keď niečo také napísal vedec určite to legitimizuje celý hinduizmus a vlastne tym Einstein so Saganom tvrdia že opovrhujú "materiálnou vedou" a veria v hare krišnu.

A pozri mohli by sme sa už začať baviť k téme miesto toho aby si tu robil nejaké Sektárske promo?

Počkať ty chceš moje meno a vedecké úspechy? Človek čo vyvrátenou teóriou dvoch ľudí prednesenou tretím, ktorý ju náležite upravuje aby uchvátil vedeckú obec (Bohužiaľ neuchvátil. Uchvátil len kopec nevzdelaných háre krišňákov) a následne pretvorená štvrtým, ktorý ju používa na propagáciu sektárskych myšlienok chce odomňa aby som si vedeckou prácou podoprel niečo čo vedeckou prácou dávno niekto podoprel ked tuto teoriu skumal. Jediny tvoj argument je ako niekto rešpektuje védy. Ale tu sa bavíme o konkrétnom jave, tvoje argumenty su absolutne irelevantne tak to uz prosim pochop.

Podstatne je ze pouzivas staru kravovinu ktora bola vo vedeckej obci nakoniec len na smiech a aj ked to zjavne vies ako dopadla tak tu zacnes tvrdit ako su jedny vedci dobry aby ti podporovali teorie ale dalsi su nakokot lebo ich vyvracaju? Sa uvedom trapko. S tým chod argumentov do vasho spolku k 15 ročným deťom a nie sa tu hrať na niekoho kto azraćne 5 rokov po trápnej teórii začne vykrikovať ako ňou preukázal život po smrti... *klepe si na hlavu*
  21. 22

Underworld

"Človek čo vyvrátenou teóriou dvoch ľudí..."

S akou vyvratenou teoriou sa tu ohanam? Myslim, ze nie je nic nove, ze vedci ktori skumaju tieto veci sa snazia ostatni zdiskreditovat, popripadne nikto ich vyskumy neberie vazne a nedaju im ani sancu to dokazat. Navyse materialisticka veda nas zvykne casto zavadzat. Vid. http://birdz.sk/darksider96/blog/vedecke-nonsensy-ako-nas-veda-zvykne-zavadzat/179590-clanok.html

Ako vidim, tak "veda“ nahradila organizovane nabozenstvo ako nova autorita, ktoru podla takych ako si ty musime slepo posluchat a kazdy kto si dovoli povedat nieco co nie je v sulade s nou je napadani, vyhahani, zamietani, doslova ako keby bol ruhac dnesnych dni... KKS, ste rovnaki fanaticki veriaci ako krestania (hehe)

A k ostatnym tvojim dristom je skoda sa vyjadrovat. Hmm, mal by si prestat fajcit travu, lebo podla Ved podporuje uroven hmotnej mysle na ukor inteligencie. Cize ti oslabuje inteligenciu... V tom je to zly pan ;)
  22. 23

@karlotiskot @22
  23. 24

dedoles influencer birdzu

Nvm o tom, že by som z tohto nicku niekomu nejak nadával. A čítam si tvoje blogy, aj keď sa mi nepáčia, bo sa nudím a rád celkovo poukazujem na nelogickosti
  24. 25

I'll Be In The Garage

@darksider96 Prosím? Niekto si robí z vedy náboženstvo? Len preto, že teória tvojich vedcov zostáva teóriou? Pokial viem Planck z nej niečo preberal ohľadom mikrosingularít, rozvíjal to a to sa naopak javí ako pravdivá teória...
    Náboženstvo z nej robíš ty keď sa venuješ debilným citátom miesto práce daných vedcov. Naštuduj si práce tejto trojice priamo z ich publikácii a nie zo sprostredokvaných kokotín na sektárskych stránkach. Oni neboli na smiech lebo tvrdili niečo náboženského, oni boli na smiech lebo pre funkčnosť teórie prekrúcali základné princípy hmoty a energie...
  25. 26

33 ročný muž

obávam sa že duša sa nemôže vrátiť do akéhosi vesmíru. Vesmír totiž je konkrétne miesto, ktoré sa rozpína, je pravdepodobne konečné. To, že vesmír je nekonečný je prekonaná teoria, ktorá je nepravdivá. Duša sa nemôže vracať do vesmíru, pretože z vesmíru duša nepovstala. Boh vdýchol pri počatí nesmrteľnú dušu, ktorá po smrti tela sa ku nemu vracia nazad. To sa dá síce ťažko overiť, ale to je naša viera. Viera nie je rozumom dokázaná, a práve preto sa nedá len tak ľahko vyvrátiť. Nakoľko sa profesionálne mnohokrát stretávam s telami, ktoré teda už zomreli (mrtvi ľudia) odovzdanie duše (do rúk Boha, nie vesmíru a neviem čoho) je celkom logické. Načo by išla do vesmíru? Tam nemá čo robiť. Duša nie je pre človeka preto, aby niekde blúdila, ale aby spočinula v nejakom stave. Najprv bola v stave telesnom, kde naše telo je predsa sídlom nesmrtelnej duše, a po smrti ide pred Boha. Ja tomu verím. Bol som v okamihu smrti pri oboch mojich starých rodičov, a som na stopercent presvedčený, že biblia hovorí o tom pravdu. ľudské telo pri okamihu smrti vyzerá uplne inak ako za živa. Na nerozoznanie prakticky. Dokazuje to biblická stať o vzkriesení Lazára. kedy ležal lazár už 4 dni v hrobe, a jeho telo už páchlo. Ľahko dokázateľné, je to pravda. Biblia má vo všetko pravdu. Keď mu sestra vyšla v ústrety, privítala ho týmito slovami. Pane Pane, keby si bol tu, môj brat by nebol umrel. Práve Ježiš si "vyčkal" na ten čarovný okamih, kedy mŕtvy nejaví nijaké známky prejavov života, proste nič. Kedy začne rozklad. A predsa Kristus ho svojou božskou mocou vzkriesil z mŕtvych. Kde bola duša Lazára, ťažko povedať. To nevie nik. Jedno je isté. Pri skúmaní týchto záležitostí opri sa o bibliu, nájdeš tam veľa dobrého.