1.vec - Novinári nie sú na to, aby prezentovali svoje osobné dojmy

Nebolo to dávno, čo som zahliadol v správach ako na okamih ukázali birdz.
Presnú reportáž som nevnímal, ale ten moment som si zapamätal , musím to napísať, aby bolo zjavné, o čo mi ide..

Ukázali birdz a na to poznámka ,,A komu sa nechce na internete čítať bezduché výlevy,''
Potom ukázali iný portál, kde sú prevažne starí ludia (viem ktorý , ale nerobím reklamu)
A povedali: ,, ten si priplatí''

Ja skutočne neviem odkedy si novinári dali právo prezentovať vlastné názory, ako informácie.
Všimnite si, že sa to deje stále častejšie.....

Ich pracou je nestranne informovať a velmi dlho sa im aspoň darilo predstierať, že to robia.
Ale už ani s tým si velkú námahu nedávajú v poslednej dobe.

V televíznych novinách, či reláciach nemajú čo robiť ironické poznámky.
Moderátori už rozprávajú viac ako hostia a neviem či len ja mám ten dojem, ale vždy, ked hosť v relácii začne zaujímavo rozprávať, moderátorka mu skočí do reči.

Strašne nanervylezúce.

Media sa snažia pôsobiť na nás mienkotvorne a v tomto smere ich snahu cítim stále viac.
Lenže na toto neslúžia. Majú informovať o FAKTOCH a nič iné.

2. vec - vymýšlajú si čísla

V novinách mala nejaká obeť 25 rokov, v iných novinách 20 a v televíznych novinách 19.
Na proteste nebolo podla jednej telky ani 1000 ludí , podla inej 4000 a podla dalšej 2000.
Tragédia mala najprv 20 obetí, potom 15 , 14 nakoniec 9.

A toto si každý, kto číta noviny a trebars len občas si pozrie správy musí všimnúť, lebo tie dezinformácie úplne bijú do očí.

čiže ani ten najelementárnejší druh faktu, aký vôbec na tejto planéte existuje = číselný údaj , si nevedia zistiť a udať bez toho, aby si ho sami vymysleli.

3. vec ... rastúci potenciál k návratu do stredoveku

Lebo inak to pomenovať neviem. Namiesto toho, aby sa tam pretrčalo čo najviac lekárov, psychologov, sociologov a odborníkov, dávajú nehorázne vela priestoru nmerologom , vešticiam a proste chobotiny, ktoré nám môžu tak maximálne vypatlať mozgy , ale nič sa nedozvieme.

Toto chvala bohu ešte nerobia všetci, ale je toho čoraz viac.

 Blog
Komentuj
 fotka
grietusha  3. 3. 2012 08:31
novinári majú prezentovať svoj názor.



počul si niekedy o pojme mienkotvorné médiá?
 fotka
bjecm2yngn8j2g8bf6yxp7mb9h  3. 3. 2012 08:43
@grietusha médiá majú odhalovať kauzy , ochranovať verejný poriadok, nie byť zneužívané na ovplyvňovanie jednotlivca , ohováranie , podkladanie nepodložených údajov a zneužívať svoju moc na politické a ekonomické vojny , aby tak naklonili verejnosť na stranu, ktorú chcú.



Ak si myslíš niečo iné, je to tvoje ústavné právo.



Podla môjho názoru mienkotvorné média škodia spoločnosti.



Ked poznáš fakty , názor si spravíš sama.
 fotka
grietusha  3. 3. 2012 08:49
je rozdiel medzi mienkotvorným médiom a médiom, ktoré podkladá nepodložené údaje, preboha.



na každú udalosť sa dá pozerať z iného uhla a to aj v tom prípade, že poznáš fakty.

svet nie je čiernobiely na spôsob:

nepoznáš fakty, máš zlý názor

poznáš fakty, máš jediný správny názor.

tak to jednoducho nefunguje.
 fotka
bjecm2yngn8j2g8bf6yxp7mb9h  3. 3. 2012 08:52
@grietusha a práve to je to, čo by si mohli média uvedomiť ďakujem za doplnenie
 fotka
antifunebracka  3. 3. 2012 22:33
1. rozlisuj medzi spravodajstvom (objektivita) a publicistikou (subjektivita)

2. to je pravda, hoci obcas je to sposobene nepresnymi zdrojmi, ku ktorym sa media semtam musia uchylovat, ak chcu o nejakej tragedii informovat ako 1. zo vsetkych

3. najvacsi hnoj je bezkonkurencne na jojke, divim sa, ze ju este nezakazali, ostatne TV sa drzia ako-tak
 fotka
defender  3. 3. 2012 22:54
@antifunebracka len tak btw, som presvedčená, že medzi tým rozlišuje. Už len poznámka, že to zahliadol v správach, by mala podanie informácie predurčovať k objektivite. Preto to bolo predsa v správach a nie v publicistike. Raz darmo - novinári sú zvyčajne len ledabolo naprogramovaní kybermagori, ktorí na nič nemajú čas, všade boli, všetko videli a to, čo nám ponúkajú, je to povestné hovno z toho.



Vždy a všade ide o peniaze. Ak o peniaze nejde, je to krásne, avšak ani nie sú peniaze na to, aby sa vznešená myšlienka zrealizovala.

A keď sme pri tých peniazoch - komerčné médiá vedia počítať - zisk z senzačného klamstva je omnoho vyšší ako to, čo prehrajú na súde. Preto tie "petit" discrepancy (not only in numbers...)



Sředověk neskončil, středověk trvá. Televízie bojujú o diváka. Televízia "patrí" divákom s nižším IQ. Človek nemá rád, keď sa cíti sprostý. Zhrňme to - okultizmus, je niečo tajomné a každý jednoduchý človek to vie - waau, tajomné, nevysvetliteľné pre všetkých! (alebo smiešne). Avšak jeho reakcia na fundovaného odborníka je skôr na štýl "ten čo vypráva?! nechápem ho, prepínam na farmára..."
Napíš svoj komentár