Všetky riadky, čo mi za posledné dva roky prešli prstami, sú ovenčené tŕňami akademizmu. Nechcem tým povedať, že by sa mi odborný jazyk priečil. Len už ho je všade príliš veľa.

Nepamätám sa ako začal tento rok. Bola som ale štandardne v práci alebo zavretá vo svojej šklatuli 2,5x5m, venujúc sa online výučbe. Nikdy nikto za žiadnych okolnosti mi nevyhovorí negatívne dopady dištančnej výuky na psychické zdravie študenta.

Tuším to bolo v marci, kedy nás opäť pustili do priestorov fakulty a výučba mohla prebiehať normálne ako sa patrí. Krátko na to, sme s katedrou obehli snáď všetky kultúrne-umelecké pamiatky Viedne a v máji sme obehli Padovu, Vicenzu aj Benátky. Iste nikoho nezaskočí, keď poviem, že odborná výprava do Talianska s Katedrou dejín výtvarného umenia, bola najjasnejšou udalosťou tohoto roka. Hneď ako som došla z Benátok som šla robiť skúšky, čo síce bolo peklo, ale veľmi obohacujúce a naplňujuce. Prednedávnom mi napadlo, a dnes sa už s touto myšlienkou stotožňujem o niečo viac: som závislá na strese, ostatne ako mnohí z nás. Každopádne musím sa pochváliť, v júni som napísala svoju najlepšiu seminárnu prácu a som na ňu teda mimoriadne hrdá, hoci s pokorou by som prijala akékoľvek pripomienky od skúsených filmových vedcov, ktorí sa téme venovali, venujú dlhodobo. V tejto práci som sledovala objektivizovanie obrazu muža v mainstreamovej kinematografii, čím som rozvinula svoju prácu z predošlého semestra pojednávajúcu o objektivizácii ženy v mainstreamovej kinematografii. Otázka objektivizacie ženy je v akademickom diskurze poctivo a štedro diskutovaná, prvý a najzásadnejší impulz však plynie od Laury Mulvey, anglickej filmovej teoretičky a scenáristky. Viem o tomto rozprávať dlho, aj tu som to pár krát spomínala.

V lete som strávila svoje dni väčšinou v práci. Moje leto teda bolo nudné, mohol by si niekto myslieť, ale spoznala som dnes už moju veľmi dobrú kamarátku, Aňu, ktorá pochádza z Ukrajiny, a ktorá ma obzvlášť pozdvihla na duchu v momentoch, kedy mi bolo clivo. Myslím, že sme si tuto láskavosť vzájomne opätovali. Nebola to len izolácia od rodiny a kamarátov, ktoré ma počas leta nechávali smutnú, chýbalo mi prostredie mojej fakulty. September bol preto mesiacom znovuzrodenia, nových inšpirácii, impulzov a tak ďalej. Kombinovať však prácu s mojim štúdiom sa ukázalo ako vcelku náročné, čo som najviac pocítila v októbri a novembri. V krvi a pote tváre som to ale zvládla, za čo gratulujem sebe aj iným ktorí sa ocitajú v podobnej situácii.

Debilka Barbora sa v Novembri nešikovne a veľmi zle, nesprávne a škaredo zaľúbila, čo ma dodnes tak monštrózny dopad na jej duševný blahobyt. Za toto si negratulujem, za toto sa karhám. Karhám sa lebo som si dovolila zbytočné a lacné rozptýlenie, na čo som doplatila. Pekne Barbora, dobre ti jebe. Zároveň si ale odpúšťam, lebo som mladá žena a mladá žena lásku potřebuje, tak se sbalit nechala.

Et tous ceux qui souffrent de peines de cœur

Qui n'ont pas le cœur aux célébrations

V decemberi sa otvorila SNG, z čoho sa raduje cela katedra už viac ako polroka. Strašne ma ten priestor vzrušuje. Želám Nám úspechy, zdravie, lásku, schopnosť nachádzať malé radosti, pokojne zaspávať, kľudné rána, poriadok v živote, nevyčerpateľnú energiu, nové inšpirácie, chuť tvoriť a byť lepšími, milšími, chápavejšími, tolerantnejšími a ústretovejšími bytosťami.


Pac a pusu.

Barbi 

 Blog
Komentuj
 fotka
tequila  15. 12. 2022 16:23
musim sa niekedy kuknut do tej galerky
 fotka
swamper  15. 12. 2022 18:19
Docela rád by som si prečítal tú seminárku Téma zaujímavá už len preto , že prestávam rozlišovať čo je v súčasnosti mainstream ... a dosť dobre asi nerozumiem v tomto kontexte slovu objektivizácia Nevylučuje sa to ? Pretože mainstream je zameraný na subjekt a objektivizácia ,,úsilie vylúčiť subjektívnu zložku pri posudzovaní ..." Niečo si o tom práve čítam a nerozumiem tomu
 fotka
458katka  15. 12. 2022 19:00
@swamper veľmi stručne povedané, mainstreamová kinematografia je to čo produkuje Hollywood. A pri takýchto filmoch je často diskutabilná ich umelecká hodnota.
Objektivizacia sa viac týka obsahu filmu, ale aj formálne výrazové prostriedky sa na tom môžu samozrejme podieľať. A v kontexte mojej práce sa bavíme o redukovaní akýchkoľvek hlbších charakterových vlastnosti postavy (muž, žena, čokoľvek) na púhy objekt. Ak som sa nevyjadrila zrozumiteľne, objektivizované sú napríkad herečky vo filmoch zlatej éry Hollywoodu, kedy sa na filmovom platne objavovali len ako nástroj estetického/ vizuálneho potešenia pre heterosexuálne mužské publikum a ich prítomnosť vo filme sa nijakým spôsobom nepodieľala na deji. Slúžia len ako objekt uspokojenia. Kľúčová štúdia: Mulvey, Laura, Visual pleasure and narrative cinema.
Ja ti to samozrejme môžem poslať mailom ak by si chcel aj jednu aj druhu seminarku lebo je to nadlho a neviem si vybrať kľúčové myšlienky lebo je to komplexná záležitosť a nerada by som niečo mylne vysvetľovala a tiež som teraz v robote a potom sa chcem ísť opit vieš, snáď chápeš
 fotka
swamper  15. 12. 2022 20:20
No ja mám teraz v sebe sedmičku červeného a zajtra stávam do roboty , takže ti teraz neviem odpovedať , chápeš snáď Ale rozobereme to hej ?
 fotka
458katka  15. 12. 2022 20:26
@swamper Jj nazdravie
Napíš svoj komentár