V poslednom čase sa pozastavujem nad myslením mnohých ľudí, predovšetkým podnikateľov, a to hlavne v mojom meste.



Napríklad nedávno som sa chcel ísť dať ostrihať v pánskom kaderníctve. Cestou zo školy som sa zastavil pri tomto kaderníctve, pozrel som si otváracie hodiny a dni, aby som si na to našiel čas.
Prišiel som potom v stredu pripravený na strihanie. Hoci malo byť otvorené, nebolo. Na dverách bol nápis, že do mája robia len v sobotu 4 hodiny. Spolu so mnou tam bol postarší pán, a tak sme si spolu ujasnili, kedy treba prísť do kaderníctva.
Dnes som tam teda prišiel. Pred vstupom sa nachádzala tabuľka upozorňujúca, že strihajú všetkých, aj keď sa jedná o pánske kaderníctvo.
Najväčšia sranda prichádza teraz. Dnu vošla žena a pýta sa:"Striháte aj ženy?"
Kaderník jej na to odpovedal:"Dnes nie, príďte o týždeň."

Nechápem, ako z takéhoto podnikania môžu vyžiť. Musia platiť nájom za priestor, no majú otvorené len 1 deň. Navyše aj tak mávajú také blbé otváracie hodiny, že všetci sú buď v práci alebo v škole. Chodí im tam vôbec niekto?
Obrovská absurdita bola aj tá tabuľka, že strihajú všetkých. Však to je také zavádzanie. Ja nechápem, ako sa vôbec niekomu takémuto môže dariť, to je na smiech .

Prejdime na ďalší ukážkový prípad. Námet z osobnej skúsenosti poskytla Cherrylka08, no ja mám podobné zážitky. Predstavte si reštauráciu alebo kaviareň. Majú tam jedálny a nápojový lístok, z ktorého si má zákazník vyberať. Prídete hladný do reštiky, vyberiete si niečo, na čo máte nesmiernu chuť a chcete si to objednať. Čašníčka vám však povie, že to nemajú. Pomyslíte si: "No dobre, tak asi im to momentálne došlo, to sa stáva." Vyberáte si ďalej a zase skúšate šťastie. Oni to ale znova nemajú. Napokon vysvitne, že z celej ponuky majú možno polovicu jedál.
Po tomto sa buď zdvihnete a nasr...dený odídete alebo si s veľkou dávkou tolerantnosti niečo objednáte.

Prečo nespravia niekde dočasnú tabuľu alebo nevyškrtajú neexistujúcu ponuku? Ja viem, kto by to rušil v tých predpripravených jedálnych lístkoch. Lenže ak tam niečo je napísané, mali by to aj mať. Vrcholom drzosti je, keď sa to stane viackrát po sebe (rozumej: nemajú to vôbec, a to dlhodobo!).

Tak takto si niektorí cenia svojho zákazníka. Ako dlho na Slovensku už neplatí "náš zákazník, náš pán"?
Týmto článkom nechcem niekoho pobúriť, ale skôr poprosiť vás o niečo. Ak raz budete podnikať, vážte si svojho zákazníka, lebo oňho môžete prísť. Mnohokrát jeden strhne viacerých a nezabúdajte, že napríklad v malom meste to môže byť váš totálny koniec (klebety sa šíria niekedy rýchlejšie ako svetlo). Pošramotená povesť sa zle napráva .

p.s. Ostrihali ma tam hrozne!!! Na jednej strane som mal o dosť dlhšie vlasy. Nabudúce si beriem aj okuliare, moja chyba. A nabudúce idem inde, len pomaly mi dochádzajú možnosti.

 Blog
Komentuj
 fotka
cherrylka08  20. 3. 2010 23:29
už sám obrázok hovorí za všetko ... asi za pár rokov budem musieť nastúpiť ja, aby sa to v gastronomii trocha pohnulo ku predu
 fotka
bluepanter  20. 3. 2010 23:31
@cherrylka08 tak to máš už prvého zákazníka (snáď nie jediného)
 fotka
cherrylka08  20. 3. 2010 23:36
@bluepanter snáď ... ale u nás je väčšia šanca sa presadiť alebo aj zkompromitovať
 fotka
biancadetolle  21. 3. 2010 00:34
Ja chodím len do jednej reštaurácie, kde mi pripravia na čo mám chuť a čerstvé.
 fotka
hajzelodkosti  21. 3. 2010 00:43
preto sa striham sam
 fotka
bluepanter  21. 3. 2010 10:00
@biancadetolle tak si verný zákazník kvalitnej reštaurácie

@hajzelodkosti kks, to je drsné. Ja som sa len raz takto sám strihal, ale to len kvôli nutnosti. Používaš 2 zrkadlá?
 fotka
hajzelodkosti  21. 3. 2010 10:04
@bluepanter nie nepouzivam dve zrkadla. Mam to uz v ruke
 fotka
temperancecullen  21. 3. 2010 10:05
No nedávno som si osviežila pamäť filmom Sweeney Todd: Diabolský holič z Fleet Street, a ver tomu, že na strihanie nejakú dobu ani nepomyslím.



Apropos, mám skvelú kaderníčku, a keď už jem vonku, tak jedine u priateľov v reštike.
 fotka
cortes  21. 3. 2010 10:22
a v malom meste je bežné u nás v revúcej je to všade? a ked to ignoruješ nebudeš mať kde chodiť tak nebudeš mať kam isť... Pre miestnych je to tak že aj tak prídu lebo inde nie, ale turisti, ti sa živote nevrátia
10 
 fotka
bluepanter  21. 3. 2010 10:26
@hajzelodkosti nj, prax sa prejavila

@temperancecullen ten film som síce nevidel, ale už slovo "diabolský" čo-to prezrádza

@cortes no ja som z Banskej Štiavnice a síce sme malé mesto, no na výber je tu dosť (5-6 kaderníctiev, 10 pizzérií, a reštaurácie neviem, asi 3). Čiže ak ťa sklame jeden, ešte máš šancu ísť inde. Ale v podstate máš pravdu, že raz môžu dôjsť možnosti.
11 
 fotka
fxx  21. 3. 2010 10:42
V reštike sa nesmie stať,že z jedálneho lístku niečo nemajú,čo je v jedálnom lístku,to musí byť,a malo by sa to len v naozaj výnimočných prípadoch stať že by niečo nemali. Samozrejme iné je to s menu lístkom.

U nás v reštike je prvoradý vždy zákazník,a prvoradé je tiež aby tá reštaurácia mala dobru povesť,na tom šefovi najviac záleží,a to je len obyčajná priemerná reštaurácia.





A tiež sa strihám doma v kúpelni
12 
 fotka
cortes  21. 3. 2010 10:43
@bluepanter reštaurácie sú 2 aj to majú problém vyžiť, pizzérií sú 2 a tom tam škoda aj isť... a kaderníctvo som spokojný... tak potom kde by si šiel... Alebo ako brat tiež mal v šale boli 2 a jedna bordel a na druhý poslal slovensku obchodnú inšpekciu lebo sa mu nepáčilo a schytali obrovskú pokutu
13 
 fotka
alysia  21. 3. 2010 12:58
suhlasim .... niekde sa tak otrasne spravaju k zakaznikom, ako keby nevedeli o reklame medzi ludmi ( hentam bolo dobre a tam ma dobre ostrihala a tak dale ) taka reklama je najlepsia... ja chodim do jednej kaviarne, kde robi obcas casnicka, ktora popri obsluhovani aj pije aj 3x sa ta pride opytat co si to vlastne chcela, donesie ti caj aj ked si ho nechcela ... zle ti vyda a tak dale

@blueapanter otazka odveci ... na co si dal bodky medzi slovo nasrdeny? aby to zmiernilo dojem z toho slova? pochopila by som kebyze vynechas pismenko
14 
 fotka
whatsername8  21. 3. 2010 13:00
mne sa minule stala podobna situacia-potrebovala som do školy niečo surne vytlačiť, ale keďže to malo 20 stran, povedala som si, že si predsa nebudem miňať svoju tlačiareň. tak som si vyhliadla jedno papiernictvo, kde mi to mali vytlačiť-hovorim si fajn, otvaraju už o siedmej, to v pohode stihnem do školy. keď som však o 7:15 otvarala dvere, bolo zavrete...a samozrejme, že som si musela na prvu vyučovaciu hodinu zaobstarať ospravedlnenku, nakoľko ostatne fax-copy v meste otvarali až o ôsmej...tiež ma to nahnevalo.
15 
 fotka
bluepanter  21. 3. 2010 14:32
@fxx som rád, že si mi to potvrdil



@cortes tak to je horšie ako u nás...no asi by som nešiel nikam alebo by som si spravil s kamošmi výlet do iného mesta



@alysia tak tak, ústne odporúčanie od kamaráta má u veľa ľudí najvyššiu váhu (+cena )

predstav si, že by som napísal len "nasr...", znelo by to skôr ako "nasratý" než "nasrdený", tak som nechal priestor pre fantáziu, ktorý som následne zabil koncom toho slova



@whatsername8 tiež "pekný" prípad, ako môže nejaký obchodník skomplikovať život.
16 
 fotka
alysia  21. 3. 2010 20:28
@bluepanter presne tak ved predsa len radsej sa spytam kamosky na napr kadernicku ako by som hladala reklamu na nete

jaaaaaj tak to preto? .. si zabil s tym vysvetlenim

ked uz hovorime o sluzbach zakaznikovi viete o tom ze na niektorych postach je napisane do 1430, ale uz 1420 vam povedia ak tam pridete ze zavrete? vrrrr
17 
 fotka
bluepanter  21. 3. 2010 22:15
@alysia

aj tak najhoršie je všetko v piatok, keď sa každý ponáhľa domov
18 
 fotka
newgeneration  21. 3. 2010 22:58
nuž....na Slovensku je to tak...všetko naopak
19 
 fotka
corvuscorax  13. 4. 2010 12:18
sa strihaj sám..kúp si strojček a máš to lacnejšie
20 
 fotka
bluepanter  13. 4. 2010 14:36
@corvuscorax ale nevyzerá to tak pekne
Napíš svoj komentár