Mala by som ísť spať ja viem... 

Vieš čo človeka ako takého ozaj brzdí? Obvykle je fajn pomenúvanie vecí, aby sme sa s nimi oboznámili. Najčastejšie prídavnými menami. Niečo je HORUCE, aha, tak si dám pozor aby som sa nepopálila. Ale nie vždy nás to obohatí. A teraz chcem podotknúť, že treba rozlišovať činy ktoré robíme, ktoré sú správne a ktoré nie sú v rozpore s morálkou človeka. Aby nenastala anarchia, aj ked je to slovo zaujímavé pre vás, viem. Avšak pomenúvať niečo ako dobré alebo zlé v zmysle, že sa mi niečo zlé stalo a prilnem na tej myšlienke na tom pocite tak že sa nebudem vedieť pohnúť daľej a budem pociťovať krivdu voči svetu... Dobro a zlo ako také neexistuje. Ak vám osud naloží viac ako susedovi, nie je to zlé, je to skúška. 

Nespravodlivosť neexistuje, je to skúška. Zivot je ako škola. Ked píšeme test z matematiky z učiva ktorému nie zrovna rozumieme je jedno akú dostaneme známku, je to len skúška. Kto kedy vo vašom živote riešil známku z jednoho predmetu? Z jednej písomky? Ked som bola asi v treťom ročníku na základnej dostala som 5ku z diktátu. Strašne som sa rozplakala, lebo som sa bála, že ma nevezmú o pár rokov na školu na ktorú som chcela. Myslíte si, že niekoho trápila 5ka z diktátu? Prečo sa potom tak trápiš ked sa ti niečo nevydarí? A sústredíš sa na neúspech? Miesto toho aby si sa pozrel kde si spravil chybu a nabudúce sa snažil viac? Ved sa nič nedeje, je to len skúška. 

Máš ťažký život?  Bud rád, lebo to znamená, že si silný. Osud nenaloží viac, ako by človek zvládol. Ako by človek mohol zvládnuť... Tu je tá naša možnosť voľby a rozhodnutia čo chcem a čo spravím. Veľa ľudí mi povie, že sú nešťastný a pritom nevedia ani čo chcú. Alebo vedia ale nespravia to. Prečo? Ak viem čo chcem, a viem že ma to spraví šťastným, načo čakám? Coho sa bojím? 

Cakám na človeka, ktorý mi pomôže? Nikto ťa nebude vodiť za ručičku... Neobzeraj sa okolo seba ale pozri sa do seba. Tam je odpoved na všetko čo hľadáš. Nezaoberaj sa tým, čo je dobré a čo zlé, ten je taký a henten onaký a tamten má to a ja som len malá škvrnka vo vesmíre. 

Nakoniec to nie je to čo som chcela povedať a ani neviem či je to ok celé, ale.. Sadni si a pozri sa dnu a potom sa postav a pozeraj vpred. Nikdy sa neotáčaj spet, je to  len hlúpa známka... A aj tak nechápeš, čo ti hovorím...

 Blog
Komentuj
 fotka
goodgoy  15. 3. 2017 00:49
Dobro a zlo existuje, ale je to otázka splnenia morálnych štandardov. (Kedysi by som to negoval, ale zmenil som názor.)

Prirodzene sa netreba nechať definovať konaním, či javmi z okolia (Teda, či hovoríme o konaní ĺudí voči nám alebo vis maior.) a je potrebné plniť morálne štandardy. Zlo vyplýva z ich neplnenia a javí sa často prirodzenejším, pretože entropia je všadeprítomná a je ľahšie veci dosrať, ako ich robiť správne (pretože je málo spôsobov, ako konať správne, ale halda spôsobov, ako byť zvrátený).

So... yeah.
 fotka
padlyanjel  15. 3. 2017 00:52
@goodgoy tu nešlo o morálny pohľad, toho som sa bála, že to niekto zle pochopí resp inak ako by som chcela.... ale tažko sa mi píše zrozumiteľne v tomto stave tak sa nemôžem čudovať
 fotka
goodgoy  15. 3. 2017 00:54
@padlyanjel
Hej, pochopil som, že myslíš skôr niečo iné. Len si použila dané výrazy, tak som na to reflektoval.

Súhlasím v tom ohľade, že vesmír nám nič nedlží a musíme sa adaptovať a učiť, nie sťažovať nad vnímanými krivdami, ktoré vôbec nie sú osobné, len sa nás osobne týkajú.
 fotka
marcello1111  15. 3. 2017 13:25
hm, hm, hm.....
 fotka
paria333  16. 3. 2017 15:08
@goodgoy opisuješ niekoho filozofiu názor nie konečnú "univerzalnu pravdu"

Najlepší citát z filozofie je že "človek je mierov všetkých vecí"

Čo je pre teba pravda "A" može byť pre niekoho pravda "B"

Niekto vníma dobro a zlo ako ako neexistujúce niekto ako existujúce.

Zo štúdia filozofie buď možeš prevziať niekoho názory a stotožniť sa snimi a brat ich ako kurva najvacsiu pravdu alebo proste zistíš že je to jeden velký zhluk niečoho čo v konečnom dosledku ukazuje len jednýým smerom.

"Konsenzus"



@Padlyanjel zaujimavé myšlienkové pochody, trošku cítim nadych moderných motivatorov a chcel by som ich vedieť ako si budu hovoriť v hlave "život je hra", keby nedajbože chromí ležali pripútaní na lôžku

ale súhlasím, človek sa jednoznačne musí snažiť prejst všetkým a zacítiť aj prehru. Všetko to dopodrobna zanalyzovať a stať sa lepším.

Tak to má byť
 fotka
goodgoy  16. 3. 2017 15:17
@paria333

Nie. To, že sa veľa ľudí na niečom zhodne z toho nerobí pravdu. Pravda nie je konsenzus. Existuje mimo nášho vnímania a tak môžeme pri jej hodnotení činiť chyby, alebo postupovať správne a to v rôznej miere.

Zároveň, keď má niečo povahu vzorca, nie fixnej hodnoty, neznamená, že je samotný vzorec neposudzovateľný.

Dobro a zlo existuje. Existujú dobré vzorce správania a nedobré vzorce správania.

Som fundamentálne proti morálnemu relativizmu.

Napokon naše uvažovanie má vždy skôr či neskôr zo strany reality spätnú väzbu: Nepravda/zlo má vo fyzickom svete v konečnom dôsledku za následok zánik existencie celku, ktorý ju vyznáva.
 fotka
paria333  16. 3. 2017 15:20
@goodgoy a celkový svet sa riadí čim ?


šak to cele tu je konsenzus...


Ked zabiješ - ides sediet (konsenzus spolocnosti)

je velmi málo vecí a tém ktoré by sme mohli označiť za 100% pravdu...


Už mmiešaš jablká z hruškami
 fotka
goodgoy  16. 3. 2017 15:23
@paria333

*facepalm*

Ok. Neriešme to.
Máš úplnú pravdu.
 fotka
paria333  16. 3. 2017 15:24
@goodgoy samozrejme že nemám, nemáš ju ani ty

Reaguješ uplne odveci na blog ktorí bol písany uplne inak
10 
 fotka
padlyanjel  16. 3. 2017 17:16
@goodgoy @paria333 nie každý kto zabije ide sediet, dvaja ludia spravia rovnaku "chybu" a nasledky maju rozdielne vzhladom na vela roznych veci... dobro a zlo existuje len v hlave cloveka ktory nieco konkretizuje ako dobre alebo zle podla neho... spolocnost urcila co je dobre a co zle, kazdy jedinec triedi vsetko navokol tymito smermi... lenze potom v tom zapadne a nevidi co je za tym... problem dnesnych ludi je kratkozrakost, o tom mal byt clanok ktory sa mi celkom vymkol spodkontroly... islo o to, ze vela ludi pocuvam ako sa zameriavaju na to zle vo svojom zivote a niektory zavidia alebo ich dokonca hneva ked sa inemu dari a nechapu to, lebo oni len cakaju a pomenovavaju dobro a zlo... a cakaju a hladaju to co ani nevedia co chcu okolo seba... pointa je ze vsetko co potrebujeme je v nas, a sediet a pomenuvat vonkajsie okolnosti a cakat az z neba spadne to, co chceme... dobre je to, co sa mne osobne zda dobre alebo to, co za dobre urcila spolocnost... ta ista vec moze byt pre niekoho zla... ako potom moze dobro alebo zlo existovat inde, ako v nasej mysli? A dalsia vec, ktoru som tym chcela pobedat je, ze aj to tragicke zle nepochopitelne je v konecnom dosledku to dobre a poucne, co nas pozenie vpred. V tom pripade, ak prekazky povazujeme za vyzvy. Mozte so mnou suhlasit, alebo mi odporovat to druhe je podnetnejsie... len som chcela uz za striezvej mysle ujasnit, o com mal byt ten blog naozaj..
11 
 fotka
padlyanjel  16. 3. 2017 17:33
@paria333 a prave ti priputany chromi by mali bojovat a nie upadnut do depresii... hra istym sposobom, nie doslovne... len je ovela lepsie brat problemy ako skusky a vyzvy nez ako krivdu voci sebe...

A hej, prehra vedie k pokore, mala by ak sa pre to rozhodneme, ale mozme sa rozhodnut aj pre krivdu, hned, depresie, upadok z prehry v zivote... je to len nasa volba ako sa k tomu postavime, zas sa vratim ze lepsie je postavit sa k problemom preto ako k vyzve... len zas nie nezmyselne bojovat proti celemu svetu samozrejme... ludia mi obcas napisu so svojim problemom lebo ma vidia ako pozitivneho cloveka, jedine o co sa snazim je odkryt tie zakladne prvky, ktore mi k tomu velmi pomahaju... nepotrebujem aby sa toho niekto chytal ako pravdy a zil podla toho... to by bola hlupost lebo ani ja nie som na 100% vysmiaty spokojny budha... kazdy mame svoju dlhu cestu este pred sebou
12 
 fotka
paria333  17. 3. 2017 07:28
@padlyanjel ako O.K len si predstav situáciu že všetko vnímaš a nemožeš ani brvou pohnúť, stále to berieš ako skúšku ?

Si len obyčajný väzeň vo vlastnom tele

Všetko má svoje limity

Ale áno suhlasím som rovnaký, len teráz sa snažím hľadať krajnosti.
13 
 fotka
padlyanjel  17. 3. 2017 10:51
@paria333 všetko má svoj dovod
14 
 fotka
mrspunk  20. 3. 2017 12:01
podľa mňa je hrozne smutné, že žijeme vo svete, kde je toľko zla, až ho musíme nejak ospravedlňovať, aby sme dokázali nejak prežiť zlo proste existuje a je úplne všade, nie len v našich hlavách. tiež som si na všetko zlé čo sa mi stalo povedala, že veď ma to posunie ďalej a spraví ma to silnejšou ale to je BULLSHIT pretože krajšie by bolo keby ma ďalej posúvali pekné zážitky a láskavé slová a keby som sa nepotrebovala pripravovať na stále horšie a horšie skúsenosti. mali by sme sa učiť predchádzať a odstraňovať zlo a nie ho normalizovať a velebiť ako životnú skúšku. a dobro by sme sa mali učiť rozpoznať, spraviť si ho a potom vážiť.
pointa tvojho blogu asi aj tak mala byť trochu o niečom inom, a s veľa vecami s tebou súhlasím, ale tá polemika a dobre a zle sa mi tam moc nehodí
15 
 fotka
padlyanjel  20. 3. 2017 23:07
@mrspunk ja ho neospravedlnujem, len vravím, že pre nás ľudí akí sme teraz je zlo nevyhnutné, keby poznáme a celý život žijeme a všetko je vždy super tak si to vážiť nebudeme, lebo nebudeme vidieť tú druhú stranu, nebudeme mať s čím porovnať a posúdiť... mňa osobne zlé veci posunuli veľmi vpred, je to rýchlejší a efektívnejší spôsob, z dobrých zážitkov sa toho veľa nenaučíš, áno, ale málokto... skôr si dobré veci váži ten, kto zažíva aj tie zlé... tak je to so všetkým, napríklad viac si jedlo vážia ľudia ktorí hladujú ako tí, čo chodia trikrát denne do obchodu a polovičku z toho vyhodia... len preto, že môžu... a ako sa taký človek poučí? Poučí sa vtedy, ked sa raz dostane do tej "zlej" situácie, že bude každý cent otáčať a počítať čo si kúpi aby nebol hladný a čo ozaj potrebuje... to bol jeden z mnoha príkladov... áno, to čo vravíš by bolo pekné, ale tomu sa hovorí utopia... to v tejto dobe proste nefunguje... sú ľudia ktorí sa ani z toho "zlého" nepoučia, a stále sa im to vracia a stále si vravia "Prečo ja mám takú smolu stále?" no asi preto, že niečo dôležité prehliadam... ako si napísala doslovne "Krajšie by bolo" ale bohužial nie je... bohužial svet, náš svet funguje inak... môže existovať miesto, kde to tak funguje, ale tie bytosti tiež inak fungujú na vyššej úrovni určite ako my... môžme snívať o tom aké by to bolo keby... ale niekedy sa treba pozrieť pravde do očí.. tým nechcem povedať že všetko čo vravím je pravda, pretože to nie je, stále sa moje myšlienky menia... len treba prijať realitu, nevelebím zlo, len vravím že je tu možnosť, ktorá je prospešnejšia ako mu podlahnúť...
Napíš svoj komentár