Na sociálnych sieťach ešte stále prevládajú mnohé názory ľudí o tom, že Marián Kotleba nie je extrémista a už vôbec nie je fašista. Že je to iba výmysel jeho odporcov, médií či nepriateľov národa. Pre tých, ktorí Mariánovu "kariéru" nesledovali od začiatku teda ešte raz a naposledy. Marián Kotleba bol do roku 2006 vodcom strany Slovenská pospolitosť, ktorú zakázal najvyšší súd Slovenskej republiky pretože volala po rozvrate demokratického systému, propagovala zriadenie stavovského štátu a sympatie k fašistickej ideológii. Na pravidelných akciách zaznievali myšlienky antisemitizmu, rasizmu a intolerancie. Viac-krát boli zhromaždenia pospolitosti rozpustené pre podozrenie trestného činu podnecovania k rasovej neznášanlivosti. V minulosti sa Pospolitosť prezentovala napríklad fakľovými pochodmi po vzore nacistov či nosením uniforiem pripomínajúcich fašistické hlinkove gardy. Pospolitosť i ĽS-NS otvorene hlása svoje sympatie k profašistickému vojnovému Slovenskému štátu. Jeho vznik si pripomínajú každoročnými pochodmi k hrobu Tisa. Marián Kotleba so svojimi pobočníkmi zorganizovali niekoľko narušení ľudskoprávnych demonštrácii, pri ktorých boli fyzicky napadnutí ľudia, a demonštranti z Kotlebovej strany sa neštítili hodiť slzný plyn ani medzi tehotnú ženu a malé deti. Marián Kotleba mal a má styky i s neonacistami zo zahraničia ako Delnická strana, Maďarský národný front, neonacistami zo Srbska, Poľska a ďalších krajín. V minulosti sa zúčastňoval i na akciách predsedu hnutia NSS Novotného, ktorého kapela je napojená na medzinárodnú sieť neonacistov Blood and Honour. Kotleba používa pozdrav "na stráž!", ktorý bol používaný už spomínanými členmi fašistickej hlinkovej gardy. Vlajka SP i ĽS-NS jasne pripomína symboliku profašistického vojnového Slovenského štátu, čo potvrdzuje aj autor súčasného znaku SR a tajomník slovenskej heraldickej komisie pán Vrteľ, podľa ktorého rovnoramenný kríž v kruhu plnil funkciu slovenského hákového kríža. Kotlebovu inklináciu k fašizmu však najviac usvedčujú jeho výroky a činy.



Pri pokuse pridať zdroj na vyžiadanie čitateľa som omylom článok vymazal, preto ho dávam naspäť.

Zdroj - Slovensko bez náckov

 Úvaha
Komentuj
 fotka
zajkousko  25. 11. 2013 17:28
Spravodlivosť, ľudskosť, ktorú by tak rado privítalo aj dnešné Slovensko asi ťažko nájde cestu medzi vládnucou garnitúrou...

nabudúce treba priznať svoj vek, netreba sa zaň hanbiť :-S
 fotka
lenger  25. 11. 2013 17:31
Moj vek je verejne dostupny, vsade viditelnh, takze chaby pokus.

Viem, co si zac a ake bohapuste mas nazory. Takych ako si ty poznam vela, nema vyznam sa s nimi bavit, su zaslepeni, obmedzeni len na svoju vieru, ktora je pavedecka, neexaktna a protichodna az paradoxna. Snazite sa pomocou nej vysvetlit svet, avsak 2000 rokov stara dogma ako je ta tvoja nema sancu exaktne vysvetlit svet.
 fotka
sugy1  25. 11. 2013 17:51
no boha novy Fluptak prijebany
 fotka
trtken  25. 11. 2013 17:56
Súhlasím. Nechápem ľudí, ktorí bohorovne tvrdia, že Kotleba nie je fašista. Kde boli doteraz ? Spali ? Však ten chlap prezliekol kabát a teraz sa tvári ako demokrat, rovnako tak ako komunisti po 1989 prevrátili kabáty a hovoria si socialni demokrati.
 fotka
lenger  25. 11. 2013 18:04
@trtken Je to tak.
 fotka
zajkousko  25. 11. 2013 18:13
@zajkousko
tak je mi ťa ľúto, potom platí to čo si zmazal pred chvíľou v tom istom blogu....
 fotka
inversi  25. 11. 2013 18:15
musel som zložiť gitaru z rúk aby som ti niečo napísal.

nepozeraj na dôsledok ale začni hľadať príčinu.Opýtaj sa napríklad takto. Prečo vznikla Kotlebova strana? Prečo sa robili pochody ?
Keby bolo všetko super tak by si každý griloval klobýsy a nerobil by cirkus. Máš 17 rokov a možno aj preto tento pohľad.

Uvedom si,že je tu niečo čo funguje nie že zle ešte horšie ako zle neviem tomu priradiť slovo. Hotový satanizmus tu v tej banánovej republike. To že ho zvolili to má tiež asi niečo dočinenia so spokjnsťou nie len v kraji ale celkovo na slovensku. Voľby tuším že celoplošne bolo voliť 18% .. dobre si prečítaj číslo 18% ľudí na Slovensku. Asi to o niečom hovorí.

Ak je rasizmus to, že mi vadí, že asociáli nevedia ako sa správať a jak zarobiť na svojich 10 deti a tým vyžierajú štát a slušných ľudí čo platia dane a že rozmontujú a rozpredajú a rozkradnú všetko čo vidia a čo im kto dá tak sa tu verejne priznávam, že som rasista!

Keby bolo po mojom postavím všetkých 150 ku stene a skončia ako lovná zver lebo toto je vrchol nevkusu.
Daj mi teda jeden normálny dôvod nie tie mediálne chujoviny čo si tu napísal, prečo by nemala prísť takáto extrémna zmena aby to otvorilo oči aj do okolitých štátov. (teraz nemyslím hákovékríže po ramenách a na vlajkách, keby si chcel ťahať za slovíčka o fašizme a podobne)
 fotka
zajkousko  25. 11. 2013 18:15
ako fejku ti to tu vôbec nesedí...
 fotka
puco90  25. 11. 2013 18:20
Toľko demagógie pokope. Proste znôžka nezmyslov a poloprávd.
10 
 fotka
lenger  25. 11. 2013 18:27
@inversi V jednej casti suhlasim - treba hladat pricinu. Tak podme na to. Pricina narastu popularity fasizmu a rasizmu prameni zo zlej socialnej situacie. Ludia ako ty davaju za vinu romom a asocialom, ktory vyciciavaju socialny system, co je fakt, avsak problem nie je v nich samotnych. Problem je v systeme. Nebudem tu rozpisovat dlhe tezy historickeho materializmu, len vycucnem, ze ludske vedomie a najma konanie je ovplivnene ekonomickou zakladnou - ergo - socialnoekonomickymi vztahmi v spolocnosti. Mozeme skonstatovat, ze asociali su aki su a robia co robia nie preto, ze vyslovene chcu, ale robia to preto, ze to robit mozu, ze im to system dovoli. Ak na pridavkoch zarobi viac ako clovek ktory drie ako kon, je to problem. No nie je to problem asociala, ale problem systemu.

Takze tvrdit, ze za to mozu oni je kratkozrake. Treba hladat pricinu analyticky, nie hned uzavriet - "oni za to mozu lebo to tak vyzera"

Ale inak uvaha velmi dobra a konecne nieco hodnotne
11 
 fotka
lenger  25. 11. 2013 18:28
@puco90 Demagogia je spochybnit nieco bez dokazu ci logickeho podlozenia.
12 
 fotka
puco90  25. 11. 2013 18:31
@Lenger demagógia je hlavne zavádzanie.
Ten článok=guláš.
13 
 fotka
lenger  25. 11. 2013 18:34
@puco90 Toto nie je dokaz. Dokaz je logicky a faktami podlozit, preco je nieco z textu nespravne. To chcem od teba ako kritika.
14 
 fotka
puco90  25. 11. 2013 18:41
@Lenger prepáč, ale tvoj článok mieša fašizmus a nacizmus (veľký rozdiel), pričom označuje ľudí, ktorí nenávidia sionistov za antisemitov, a ako bombónik kydá na Slovenský štát a nepoukazuje na veci objektívne.
15 
 fotka
onetouch  25. 11. 2013 18:42
@Lenger tak ako to chceš ty riešiť? Tá modro- červená banda kokotov doteraz za tých 20 rokov nebola schopná s tým vôbec nič spraviť. Aké boli husté reči, keď poverili Poláka, nech sa to začne riešiť. Čo sa vyriešili? Bačov kokot. Odvtedy som to meno nepočul. Idete sa tu posrať z Kotlebu, ako keby už išiel strieľať a stavať plynové komory. Sry, ale ty si myslíš, že by normálni ľudia, hoci aj nemajú radi cigáňov, dovolili, aby to začali rad radom zabíjať? Ľudia chcú, aby sa to začalo riešiť, no rozhodne nie takto radikálne. Nie sme moslimská krajina, aby sa tu páchali také zverstvá. No a keď sme už pri tej demagógii, tak sám ju spôsobuješ. Tvrdíš, že fašizmus vstáva z mŕtvych. Ukáž mi, kde. To, že bol zvolený Kotleba? To je fašizmus? Nedaj sa vysmiať. Demagóg ako Fico. Ďalšia vec, život na Slovensku sa netočí iba okolo cigáňov. Modro-červení zlodeji potrebujú niekoho úplne odlišného, aby im pekne zavaril, lebo ako sa kradne dnes, sa ešte nekradlo. Ďalej, Kotleba je národovec, čiže od toho sa dá očakávať, že bude robiť niečo pre národ, nie jak spitý Janko, ktorého zaujímala tak akurát palenka.
16 
 fotka
inversi  25. 11. 2013 18:46
Ok ale ja som nenarážal priamo na fašizmus ale na všetko to čo podmienilo aby Kotleba dostal dostatočý počet hlasov (niekde som započul 70 tis? tak to je dosť veľké číslo si myslím)

Písal som presne na tú tému, že zlý je systém, človek je voš lenivá a z toho to potom pramení. Nie jeden východniar sa dostal do politiky a teraz kde je ?
zabudol aj na to odkiaľ pochádza a kvôli čomu je tam kde je.

Takýto extrémizmus je u mňa vítaný nemyslím fašizmus. Pretože jednak otvorí ľuďom oči, že búriť sa na internete nemá zmysel a treba s tým niečo spraviť akože REAL a za druhé ten ryšavý polodement, ktorého neviem z akej príčiny volí toľko ľudí mu nedá ani cent naviac ako bude musieť! Lebo zasiahol jeho ego. Dostane minimálnu možnú mzdu vo výkone funkcie čo ale je voda na mlyn a teším sa keby to tak bolo .. alebo ešte len vtedy začne robiť napriek (ak sa neulakomí a nebude potichu ako všetci pred ním aj keď pochybujem lebo venoval tomu dosť veľa času a úsilia aby to takto zakončil.) nakoľko ukáže ako sa šafári za cudzie peniaze a čím viac bude proti nemu ryšavý tým viacbude kotleba vmédiac ha tým viac ľudia pochopia.

A asociáli sú aj bieliaj čierny aj rozumní ja debilní.
17 
 fotka
darkestangel  25. 11. 2013 18:54
a prečo ten článok nenazvať: O jabĺčkach a hruštičkách - ZMIEŠAJME ICH! ?
18 
 fotka
tarassaco  25. 11. 2013 18:57
Aká som len šťastná, že sa do politiky vyznám ako kôň do matiky, lebo nemusím riešiť tieto kotlebovské naťahovačky...
19 
 fotka
zamidari  25. 11. 2013 19:21
NO A? o tom kto z akeho z prostredia pochadza by si mohol pisat o kazdom na SVK. Ved aj vzorny demokrat Tom Nicholson sa pozna s Pitovcami... a o "vysokych" politikoch to tu nema ani cenu rozoberat. Mas tu vladnucu garnituru ktora sa pozna s ovela vacsim plebsom ako nejaky holohlavy tipek s faklou, len oni ti hraju krajsie divadlo.

Ak chces Kotlebu rychlo zastavit, tak mu chod strelit demokraticky gulku do hlavy, lebo pisanie ti urcite nepomoze, tu sa totiz toho uz napisal docela dost
20 
 fotka
lenger  25. 11. 2013 19:37
@onetouch V podstate mas pravdu. Riesenie sa vsak neda napisat na jeden riadok. Ono je to zlozite. Mojim cielom vzdy bolo presadzovat Juhoslovansky, ci Dubcekovsky model socializmu, nie totalitny ako pred rokom 89 v krajinach ako ZSSR, PLR,MLR, BLR, RLR, CSSR a NDR, kde bol marxizmus zneuzity.

Taky socializmus je uz dlho rozoberany hlavne na zapade, kde nezmyselna averzia voci marxizmu nie je. Socializmus vie fungovat na demokratickych principoch - teda na priamej ucasti a kontrole ludi. Z ekonomickeho hladiska je socializmus neznicitelny, stabilny a pevny. Hoc bol zdeformovany socializmus pred rokom 89 riadeny totalitnou doktrinou, z ekonomickeho hladiska bol velmi vyspely. Tu sa nemozno pozerat, ake televizori mali na zapade a pod. Ide o to, ze CSSR nemal dlh, poziciaval zo statnych prebytkov aj zapadnym sukromnym bankam. Hospodarstvo, hoc aj zle riadene a zle planovane, malo v priemere 30-40% prebytky. Tu sa naskyta otazka - preco potom boli rady pred tuzexom a problem so spotrebnym tovarom? Odpoved je zrejma - vladnuca moc nereprodukovala to, co reprodukovat mohla, nedala ludom vsetko v domnienke, ze to co maju im staci, co ale nebola pravda. System co do ekonomickej struktury bol dobry, politicka nadstavba bola chybna.

Dokazom toho je dalsi fakt, ze v roku 1990 index Dow Jones bol na hodnote 2000. Na tuto hodnotu sa stveral 90 rokov. V roku 1997 dosiahol hodnotu 11 000, co je prirastok 9000 za puhych 7 rokov. Ludia vo vychodnom bloku boli vzdelani a schopni pracovnici, co globalny kapitalizmus vyuzil a oddialil velku krizu, ktora prisla az o 20 rokov neskor prave vdaka otvoreniu vychodneho trhu a neoliberalnemu zlomu.

Takze su tu aj historicke dokazy, ze socializmus nie ako rezim, ale ako ekonomicky system je lepsi a dokonalejsi. Zo socialneho hladiska som za socializmus preto: Marx ako prvy ukazal, ze typickou ludskou vlastnostou je socialny zivot, spoluzitie so svojim druhom, myslenie dopredu=planovanie a i. Len vdaka spolocnemu zitiu sa mohol z vyssieho primata stat clovek. Planovanie mu rozvijalo mozog, rovnako ako socialne kontakty, rec a pod, abstrakciu a celkovo logicke myslenie. Na druhej strane mu zabezpecilo istotu prezitia, bol si istejsi prezitim..... Toto su zakladne atributy cloveka. Neoliberalna spolocnost vyvysuje vlastnosti ako egoizmus a oportunizmus. Tieto vlastnosti nie su cloveku typicke, su typicke zvieratu. Teda to, ze ich citime znamena, ze zvieraci charakter v nas ostava, hoc ustupuje tomu ludskemu - toto velmi dobre objasnil A.Einstein, ktory sa marxizmom zaoberal. Einstein tvrdil, ze ludia sa budu stale viac poludstovat - teda stracat zvieraci charakter. No a socializmus nazval stupnom, ked sa odstrania predatorske vlastnosti cloveka. V triednych spolocnostiach, v otrokarskej, feudalnej a aj dnesnej kapitalistickej su vzdy dve vrstvy ludi. Ti, co vlastnia vyrobne prostriedky, a ti, ktori ich nevlastnia. Spolocenske delenie je cisto ekonomicke, no nedeli sa podla vyplatnej pasky. Deli sa podla vztahu k vyrobnym prostriedkom. V otrokarskej spolocnosti bol vlastnik otrokar, fyzicky nutil otroka pracovat. Vo feudalizme bol vlastnikom panovnik/slachtic/cirkev a pod, ostatni boli fyzicky aj ekonomicky nuteny pracovat na ich vyrobnych prostriedkoch. V kapitalistickej tzv. burzoazia vlastni fabriky, skratka vyrobne statky, ostatnych ekonomicky nuti pracovat - hovorime tomu namezdna praca. Einstein po vzore Marxa a inych ukazuje, ze socializmus nici triednost spolocnosti. Vsetkych stavia k vyrobnym prostriedkom do rovnakeho vztahu (ano, pred rokom 89 to tak nebolo, to ten system bol politicky zdeformonany), teda triedy zanikaju. Preto je zrejme, ako aj Einstein pise, ze kapitalisticka spolocnost je posledna triedna - predatorska spolocnost a ze musi nastupit era beztriedna, ktora prinesie nove systemy, nove zakonitosti, no aj nove konflikty medzi ludmi, ktorych permanentne riesenie bude viest spolocnost k spravodlivejsiemu svetu.
21 
 fotka
lenger  25. 11. 2013 19:40
@zamidari Suhlasim, samozrejme pisanie nie je riesenie, ale zase to nie je pasivita. Tento text je len vyzva k zamysleniu nad vecou.

Ale tvoj postoj je spravny, nepriem sa.
22 
 fotka
trtken  25. 11. 2013 20:40
Kotlebova strana nevznikla primárne ako odpoveď na cigánsky problém ako tu mnohí fantazírujú. Podobne ako Jobbik, predsa cigáni sú iba vedľajší produkt ich agendy. Ale keďže väčšinová spoločnosť reaguje najmä na cigáňov tak sa to stalo ich hlavnou náplňou propagandy. Mimochodom, v Maďarsku čo vyriešil Jobbik v otázke cigáňov ? Podľa mňa absolútne nič a to sú v parlamente a pomerne početne zastúpení...
23 
 fotka
lenger  25. 11. 2013 20:54
@trtken Ved hej, len tamojsi neonacisti predavali romske osady a pod.... ale nevyriesili nic, mali len plne usta reci - tak ako kotleba. On je v pate ako aj cele BB VUC. Neurobi nic, tak ako extremista v rakusku
24 
 fotka
onaj123  25. 11. 2013 21:48
Kamaráti nechajte to koňovi ten má večšiu hlavu..Kotlebu ludia zvolili budeme vidiet ako slepý povedal ćo urobí teraz
Napíš svoj komentár