Tak čo páčili sa vám minulé blogy? Ak hej tak tu máte ďalší v ktorom s zamyslím pre tento krát na problémy na Slovensku. Sú to problémy ako vysoká nezamestnanosť, kríza či zločiny-(kriminalita) sú na 100% aj iné no ja sa dnes budem zaoberať týmito. Niekto by to možno zviedol na vládu a niekto zase nie uvidíme čo si ľudia budú myslieť po nasledovných faktoch. Poďme na to.

Nezamestnanosť - Za najvážnejší problém súčasného Slovenska považujú obyvatelia nezamestnanosť teda aspoň tak som ja zistil pomocou prieskumu čiže fóra ( a googlu ). Jasné že nezamestnanosť je veľmi nežiaduci problém ktorý by sa riešiť dal keby bolo viac financií vo firmách. Čo ma tak zarazilo je že aj počas tejto krízy nešla nezamestnanosť rapídne dole ale naopak šla navrch aj keď nie na dlho. Po necelom roku nezamestnanosť zase klesla.

Kríza - Ku kríze zase môžme dodať že veľa ľudí viní za krízu Ameriku inak prezývanú zlodejov sveta. Síce Američania nás vyhlásili za národ "tunelárov" ale tak s tým nič nenarobíme. Obdobie kedy postihla kríza slovensko je cca rok 2006/07 ( neviem presne ).

Aké bude mať kríza dopady na svetovú ekonomiku? (možný scenár)
Postupne úplne spľasne nafúknutá úverová bublina v USA
CB a KB stanovia prísnejšie úverové štandardy
Nastane kreditná kontrakcia – drasticky sa zníži množstvo úverov
↓ pokles celkovej spotreby v USA, pretože v USA v súčasnosti neexistujú takmer žiadne úspory nakoľko domácnosti sú už niekoľko násobne preúverované
Keďže ↓ pokles celkovej spotreby → potom ↓ pokles obchodného deficitu USA, čo výrazne ovplyvní export ázijských krajín a to môže následne spôsobiť koniec kapitálového boomu v Ázii
↓↓ výrazný pokles cien komodít (veľkú časť dopytu po komoditách vytvára Čína)
Keďže ↓ pokles obchodného deficitu USA, čiže ↓ pokles importu → potom ↓ spomalenie rastu dolárových rezerv v zahraničí čo spôsobí → ↓ zhoršenie globálnej likvidity
Keďže ↓ pokles importu USA → potom ↓ pokles exportu EÚ a Japonska

Nastane celosvetová (globálna) úverová kríza, ktorá zasiahne všetky trhy, čo spôsobí globálny kolaps.

Zločiny-(kriminalita) - Kriminalita na Slovensku sa kolíše. Raz je hore a raz dole. Dôkazom je aj tento fakt :

Stalo sa 1 371 lúpeží, z čoho objasnili 712. V minulom roku však stúpol počet vrážd na 94, teda o päť viac ako predminulý rok. Policajtom sa podarilo objasniť 68 prípadov. V roku 2008 zaznamenali 152

znásilnení, o 30 menej ako rok predtým. Uplynulý rok ukradli zlodeji menej áut. Kým v roku 2007 to bolo 4 719 vozidiel, vlani tento počet poklesol o 584

Keďže sa mi nepodarilo nájsť ani zistiť kriminalitu priebežnú/terajšiu tak vám poviem len že sa zase zvýšila neviem v čom ale zvýšila sa. Proti kriminalite sa zrejme dá s týchto problémov bojovať najľahšie aj keď to nieje vôbec jednoduché.

PROSÍM ABY STE DO KOMENTÁROV PÍSALI O ČOM CHCETE ABY BOL ĎALŠÍ BLOG.
Ďakujem.

 Blog
Komentuj
 fotka
munchausen  16. 2. 2011 19:36
Hm, aby bola ekonomika pružná, istá miera nedobrovoľnej nezamestnanosti musí existovať, čo iste vieš, nakoľko sa vyjadruješ v ekonomických termínoch. No nie taká razantná, ako dnes...



Kríza vznikla z ekonomickej bubliny ceny bytov v USA na jeseň roku 2008. Predchádzajúci jav bola hypotekárna kríza, ktorá prerastala postupne do čoraz väčších kontúr.



No treba uznať, že je kríza na ústupe, ekonomika sa spamätáva, zvyšuje sa dopyt a dostávame sa do bodu dlhodobejšej rovnováhy.



Mnohí robili z krízy akéhosi strašiaka. Jedni vraveli o páde USA, druhí o začiatočných faktoroch 3. svetovej vojny, sekty o znameniach konca sveta.



No kríza nie je niečo nezvyčajné. Je to dno, z ktorého sa musí ekonomika odraziť, aby sa mohla zvyšovať. Najhoršia kríza bola tá v USA na prelome dvadsiatych a tridsiatych rokoch minulého storočia, keď krachla newyorská burza. Svet sa z nej spamätal až vtedy, keď sa v Amerike na trh dostal moderný marketing.



Ďalšia kríza, už nie taká razantná, tu bola na prelome osemdesiatych a deväťdesiatych rokov dvadsiateho storočia. Ekonomika sa odrazila z dna, keď vypukol boom okolo počítačov do domácností a malých firiem.



Čo ale treba robiť dnes? Aké výrobky ľuďom ponúknuť, aký nový marketingový systém vytvoriť, aby sme sa poriadne odrazili z dna?



Počas vrcholiacej krízy som počul slová jedného ekonóma a filozofa v jednej osobe. Vravel, že aj chceme svet uchrániť od ďalšej krízy, musíme ekonomiku nastaviť na inom princípe, ako na rovnováhe dopytu a ponuky. Lebo potom nás mocní nútia len kupovať kupovať. A raz si uvedomíme, že z nás vytvorili nemysliacu masu, ktorá nakupuje veci, ktoré nechce ani nepotrebuje (,,Šak bola na to zľava, ne?").



Myslím si, že na začiatok by stačilo, aby sa európsky a ázijský trh odpútali od amerického.
 fotka
heatrow  16. 2. 2011 19:42
Napíš svoj komentár