29. dubna 2008 v 8:19 | Mattonka | Clannad recenze

//ZDROJ//

"Nemám rád tohle město. Je plné vzpomínek, na které chci zapomenout. Každý den do školy, povídání s přáteli, a pak jít zpět domů, kam vlastně ani nechci jít. Změní se konečně něco? Přijde někdy ten den?"

Tak přesně takovéto myšlenky se honí hlavou Tomoyovi Okazakimu při cestě do školy. Trochu depresivní. Po cestě Okazaki potká dívku, která si povídá s někým, koho vidí jen ona sama. Říká, že má ráda školu, že se vše změnilo a ptá se, zda je možné, aby se radostné a šťastné věci nezměnily. Okazaki, ačkoliv otázka není mířena na něj navrhne dívce, ať si najde nové radostné a šťastné věci. Poté oba zamíří společně ke škole (vlastně do kopce, ale tam někde určitě bude i škola).

Později se dozvídáme, že ta podivná dívka se jmenuje Nagisa Furukawa. Vynechala rok ve škole a teď jsou všichni její kamarádi dávno pryč, ze školy a ona tam nikoho nezná. Naštěstí se opět potká s Okazakim. Furukawa se mu přizná, že by se ráda přihlásila do divadelního kroužku, ale myslí si, že by byla pouze přítěží. Okazaki ji povzbudí a později ji opravdu spatří, jak stojí přede dveřmi divadelního kroužku. Zdá se mu ale divné, že nejde dovnitř. Jde k ní a při pohledu na zabalené bedny v místnosti si vzpomene, že divadelní klub byl asi před rokem zrušený . Něžně poplácá Furukawu po hlavě a slíbí ji, že jí pomůže kroužek opět rozjet.

Ok, ok, long story short. Oba se stanou přáteli, společně povečeří atd a tak dále. Ačkoli by se mohlo zdát, že tohle je klasika (kluk, holka, potkají se za zvláštních okolností, oba se spřátelí, zamilují se blablabla šťastný konec), není to tak úplně pravda. Okazakiho život taky není procházka růžovou zahradou a navíc mívá hlavní hrdina docela zvláštní sny. V Clannadu samozřejmě vystupuje i řada dalších postav, kupříkladu Okazakiho kamarád Sunohara (nejvíc mlácená postava) nebo tajemná Tomoyo (nejvíc mlátící postava).

orochimaru  23. 1. 2010 13:32
..toto anime sa mi skoro vobec nepacilo a anima ma nezaujalo velmi...

..je to take ecchi anime komedia co sa tociy okolo jedneho dievcatka ktore nema rada svoje mesto v ktorom zije you...