Všimol som si že sa tu dosť diskutuje o cirkvi, náboženstve a o Bohu tak si dovolím reagovať a možno vám len opísať môj názor na to, či už budete súhlasiť alebo nie je len na vás....každý ma predsa slobodnú voľbu Začnem najprv tým že keď som sa narodil bol som pokrstený ako katolík no ked sa moja mama rozviedla presťahovali sme sa naspäť tam odkial pochádzala a kedže celá rodina z tejto strany boli evanjelici tak ked som dospieval, tak ma dali na konfirmáciu(niečo ako birmovka) a tým že som ju spravil som sa stal evanjelikom....teraz ked si to uvedomujem je to smiešne lebo vlastne som si prešiel dvoma vierami Preto som nikdy nerozdeľoval nikoho ani jednu stranu ako lepšiu alebo horišu iba som si všímal....nechcem tu rozoberať čo je lepšie aj keď u katolíckej cirkvi by bolo určite toho viac čo vytknúť a nehovorím teraz o jej minulosti....tým chcem povedať to že som sa na strednej škole začal zaujímať nie len o učenia Ježišove ktorého základy majú aj tieto dve náboženstvá.... ale čítal som knihy mnohých duchovných učiteľov či už Osho, Eckhart Tolle a vela hlavne z východného učenia, to ako sa začala moja duša rozpomínať a všetko mi začalo dávať určitý zmysel spolu zo životom ktorý je najväčší učiteľ......najzaujímavejšie na tom bolo že či už Ježišovo, Budhovo alebo Krišnovo učenie mali veľmi spoločné toky myšlienok ba možno by bolo lepšie napísať že pochádzali od jedného zdroja- Boha-Bohyne-Vesmíru-Univerzu nazvite si ho ako chcete no ked v tej neobyčajnej tichosti nahliadnem do svojho vnútra cítim že nie som sám a že som obklopený životom ktorý somnou komunikuje cez rôzne podoby Viac a viac som si uvedomoval že nie som a vlastne ani nikdy som nebol zástanca cirkvi ale nie len to prestal som byť aj zástanca náboženstva....niektorý z vás ako to čítate možno už odsudzujete že skončím v pekle že som pohan a mnohý z vás mi dajú za pravdu....ako by som predsa mohol veriť v náboženstvo? ked:
1.všetci duchovný učitelia sú od jedneho zdroja
2.každý z nich učil o láske o múdrosti tak ako o spojitosti tela mysli a ducha
3.nikdy žiadny z nich nechcel rozdeliť ludí (čo robí náboženstvo a cirkev) povedal by som že je to skorej otazka moci
4.ani jeden z nich nechcel aby sme ich uctievali ako bohov ale práve naopak učili nás aby sme sa stali ako oni
a v tom je velký rozdiel medzi cirkvou+náboženstvom a tým.....ja to nazývam duchovnom....v tomto svete nie je žiadny násilný Boh ktorého musíte uctievať inak skončíte v pekle.....vlastne prepáčte je....predsa v cirkvi a kostole omlúvam sa a pre tých ktorí nikdy neverili v Boha-Vesmír-Univerzum....píšem to kvôli tomu že ked ludia počujú slovo Boh hned si vytváraju v hlave to čo im vštepovali rodičia ich náboženstvo a spoločnosť preto používam aj tie dalšie dve pomenovania takže pre tých neveriacich je jedno či veríte alebo nie....hlavne verte v seba verte v krásu okamžiku tvorte to najkrajšie čo zo seba vydáte a možno si všimnete že niečo také mohol vytvoriť iba Boh a to že duša je nesmrteľná je už aj vedecky dokázané takže niet sa čoho báť....život nikdy nekončí pretože my sme život my sme tvorcami svojho vlastného osudu a tam kam sa zajtra posunieme ako spoločnosť je len na nás stuck_out_tongue:rajem Vám príjemný zvyšok naplneného života Ahojte

 Úvaha
Komentuj
 fotka
thrwtchr  7. 1. 2015 23:16
i feel ya!

ale

"duša je nesmrteľná je už aj vedecky dokázané takže niet sa čoho báť"

čože?
 fotka
d2v1d  7. 1. 2015 23:31
@thrwtchr existujú dve vedy.....fizická a duchovná...tí ktorí skúmajú duchovnú to vedia ale aj z fyzickej sa o to pokúša dr. Stuart Hameroff a určite nie je sám ktorý zistil že ked srdce človeka prestane byť existujú v mozgu určité informacie ktoré sa rozplynú do vesmíru a ked človeka lekári vracajú späť k tomuto životu kvantová informacia sa zachová a človek si pamätá čo sa stalo ale v podstate energiu nedokážeš zničiť len sa zmení forma to vie predsa každý vedomí človek
 fotka
medicus  7. 1. 2015 23:39
Ale predsa v kostole nie je žiadny násilný Boh, ktorého musíš uctievať inak skončíš v pekle. Myslím, že poslaním Ježiša - keďže ho spomínaš aj v texte bolo ukázať práve to, že Boh nie je násilný, ale skôr ho vnímať ako Otca. Dobrý Otec je aj autoritou, ale je aj priateľom .
Myslím, že práve to je chyba tejto doby, že sa až príliš chceme spoliehať iba na seba.
 fotka
d2v1d  7. 1. 2015 23:52
@medicus ja si myslím že musíme sa spoliehať na seba a musíme si veriť....a neviem prečo ale spomenul som si pri tom čo si napísal na tento príbeh poznáš ho? Rozpráva sa, že jeden muž sa kúpal vo veľkom jazere. Cítil, že mu ubudli sily a už nedokáže doplávať späť k brehu. Volal teda: „Bože, zachráň ma!“ Zakrátko sa pri ňom objavil čln, no muž pomoc odmietol. – Vraj ho zachráni Boh – a modlil sa ďalej. Za moment sa v nešťastníkovej blízkosti zjavila jachta. Chlapíkovi hodili záchranné koleso. No on opäť odmietol pomoc s tým, že ho zachráni Boh. – A ďalej k Nemu volal o pomoc. Vzápätí nad mužom zakrúžil vrtuľník a spustil mu záchranné lano. Muž poznove odmietol a... onedlho sa utopil. Na druhom svete vyčítal Bohu: „Toľko som Ťa volal a Ty si ma nechal si zomrieť; nepomohol si mi.“ Pán Boh mu odvetil: „Ako to, že nie? Poslal som ti čln, jachtu aj vrtuľník a tebe to nestačilo... – Čo si ešte čakal?“
 fotka
mygate  7. 1. 2015 23:56
"Ale predsa v kostole nie je žiadny násilný Boh, ktorého musíš uctievať inak skončíš v pekle"
ved tiez sa mi to takto nezda, ze by to malo byt a je..
zial, je toto jednym z hlavnych argumentov (fanatickych/hlupych) katolikov.
 fotka
mygate  7. 1. 2015 23:56
 fotka
medicus  7. 1. 2015 23:57
No sám si si odpovedal - ten muž sa chcel spoliehať iba sám na seba a spoľahnúť sa na Boha znamená aj to, že ti pošle do cesty tých správnych ľudí
 fotka
medicus  8. 1. 2015 00:04
To, že to niekto nesprávne interpretuje neznamená, že to tak je - Boh ťa nenúti aby si ho uctieval, máš predsa slobodnú vôľu.
 fotka
d2v1d  8. 1. 2015 00:08
@medicus prepáč ale nesúhlasím z tebou a možno sa mýlim a možno nakoniec až tak nie ten muž sa modlil k Bohu, prosil ho spoliehal sa iba na neho....lenže jeho slepá viera mu zalepila oči tým že Boh pôsobí hlavne cez nás ludí že mu trikrát poslal pomoc ale on bol tak zaslepený že si toho nevšimol tak to je aj dneska spoliehame sa na politikov knazov a čakame že vyriešia naše problémy ale ja vravím nie pomôcť si musíme sami....darmo nám budu knazi kázať a darmo nam bude Boh prehovárať ked nenazrieme do svojho vnútra a nepočujeme
10 
 fotka
d2v1d  8. 1. 2015 00:12
@medicus súhlasím s tou slobodnou vôľou nuž je to škoda že to niekto tak interpretuje ale môj názor na danu vec je taký že je to cielené že cirkev straší ludí v kostoloch Bohom ktorý ich potrestá za ich hriechy....predstav si že by to tak nebolo myslíš si že by boli nadalej tak plné kostoly?
11 
 fotka
medicus  8. 1. 2015 00:26
Ja si myslím, že napríklad v BA sú kostoly nehovorím, že plné, ale je tam dosť ľudí a to aj mladých a to nie je preto, lebo sa boja, že pôjdu do pekla, tak idú rýchlo do kostola. Kostol má byť na to, aby si strávil s Bohom čas, poďakoval sa mu, za pomoc, požiadal o ďalšiu pomoc a podporu, zamyslel sa nad svojim konaním atď. Určite to nemá byť zvykové miesto, kam idem, lebo musím, lebo sa bojím, že čo sa stane ak tam nepôjdem.
12 
 fotka
d2v1d  8. 1. 2015 00:32
@medicus samozrejme že nikoho tým neodsudzujem to by som si nedovolil a je to každého slobodná volba.....ale ja uprednostnujem radšej prírodu....a snažím sa byť z bohom v spojení stále nie len v kostole a kde inde by som sním mohol komunikovať viac v kostole postavenom ludmi alebo v prírode vytvorenej samotným Bohom tož otázka
13 
 fotka
medicus  8. 1. 2015 00:37
Tak to je fajn, že vnímaš Boha cez prírodu .
14 
 fotka
zajkousko  27. 2. 2015 11:19
hm, bolo by zaujímavé, aký máš teraz pohľad na Boha...
Napíš svoj komentár