No uz je to nejaka pol hodina co ma otec donutil pozriet si prvu cast filmu Zeitgeist a stale som neprisla na to co si o tom mam vlastne mysliet... Najprv som bola uplne poburena, tak predsa len som krestan a oni za pol hodinu vyvratili uplne vsetko comu som kedy verila. To som uz chcela napisat rozsiahli blog o tom aka to bola strasna blbost.. Ale potom som sa dako zasekla.. rozhodla som sa, ze si este o tom filme precitam, ved nebudem pisat o niecom co skoro vobec nepoznam.. Postupne som zdesena zistila, ze material na ten film sa zbieral priblizne dva roky a aj jeden jediny ohlas, ktory sa pokusil poukazat na nepresnosti bol kruto zabity do zeme.. Ale tak vsetko to boli len nazory ludi na film, takze fakty predo mnou stale ostavaju skryte.
Aj tak ma ta podobnost leadrov vsetkych moznych nabozenstiev trocha zarazila. Aj to zo zverokruhom... no cely ten film mi prisiel podany strasne kruto.. vlastne vyhlasili, ze cele krestanstvo s neviem kolko tisicrocnou tradiciou je iba jeden velky podvrh.. na niektorych miestach bol taky odporny vysmech ze konec.. a hlavne to cele bolo robene tak aby ste podvedome tomu filmu doverovali a uverili kazde slovo.. takze ak tam aj boli dake blbosti vas mozog to nadsene prijme za uplne normalnu vec.. teda ja osobne, ako poctiva studentka psychologie, som z toho mala taky pocit.. Rozhodne sa planujem spytat na nazor nasho farara, lebo myslim, ze krestania sa k tomu vobec nevyjadruju. Bud sa k tomu nedostali, alebo ho odpisali ako ja na zaciatku, kym mi nezacal znova vrtat v hlave, alebo prestali verit. Je jasne ze tretia moznost je uplne nerealna.. to by znamenalo, ze nikdy skutocne neverili. Proste koli tomu blbemu dokumentu nebudem celu noc spat, v podstate je to ako ten osial okolo DaVinciho kodu.. hrozne vela ludi sa pre to nadchlo a nakoniec to cele bola jedna velka kravina.. No neviem ak ste ten film nevideli tak si ho urcite pozrite a potom mi niekto podajte dake rozumne vysvetlenie nepritiahnute za vlasy ako tento film podla mna, lebo sa zblaznim

 Je to možné?
Komentuj
 fotka
psychonaut  2. 6. 2008 02:49
Aj ja som mal z toho filmu podobne pocity. No viac menej to vyzera dost vierohodne a hlavne zalozene na faktoch. Aj ked suhlasim, ze film je postaveny tak aby ho jednoduhsi divak hned cely spapal a ani sa nezamyslal..



hm, inac ano, najlepsie spravis ked sa spytas farara, on ta uz uvednie na tu spravnu cestu ...
 fotka
psychonaut  2. 6. 2008 02:49
A ak si nevidela tu cast o dvojickach tak doporucujem .
 fotka
red.raven  2. 6. 2008 05:23
Pokial sa trochu pohrabes v historii a mytologii starovekych narodov zistis ze krestanstvo je naozaj podvrh a vykradanie starych mytologii.. Na to nepotrebujes ziaden Zeitgeist aby ti to ukazal



Inac, film som nevidel a ani vidiet neplanujem.. IMHO su to, okrem tej casti o nabozenstve, prvoplanove konspiracne kktiny zalozene na velmi pochybnych faktoch..
 fotka
mezomus  2. 6. 2008 06:56
zeitgeist je dosť vtipná záležitosť. človek už nevie čomu veriť ale dla mňa je kresťanstvo pičovina od základu, to nemusí potvrdzovať žiaden film
 fotka
ygor  2. 6. 2008 07:01
3. Suhlasim plne



Krestanstvo je vykradnute a film nema zmysel sledovat, ked sa o tuto tematiku moc nezaujimam
 fotka
takzvany  2. 6. 2008 08:07
veriacim som sa do tváre smial pre ich vieru aj pred vzhliadnutím toho dokumentu
 fotka
black_soul  2. 6. 2008 22:08
tiez som ten film videla a rozmyslala som nad nim..bol to film pre jednoducheho divaka,nieco ako zmapovanie historie?nic z toho sa mi vsak nezdalo take doveryhodne aby ma to uplne zneistilo v mojej viere.
 fotka
red.raven  7. 6. 2008 12:31
sak ani neni pokial chces doveryhodne potrebujes trochu ine zdroje pozerat
 fotka
bodka11  4. 7. 2008 16:38
skus si precitat knizky Kauza Kristus, Kauza viera od Lee Strobela...
10 
 fotka
porrast  9. 8. 2008 18:28
Kazda z troch casti filmu Zeitgeist obsahuje mnozstvo faktov a obrovske mnozstvo doladovacich a spojovacich informacii prevazne vymyslenych aby vytvoril vierohodny celok. Co sa tyka casti prvej: ja osobne v Boha verim, cital som Bibliu a podobnost s inymi nabozenskymi vodcami v minulosti alebo to s tym slnkom ako povodom svetoziary a zverokruhom atd mi nijak nevyvratilo vieru, pretoze mi to pripada ako snaha niekoho zakazdu cenu presvedcit o svojej individualnej pravde vsemoznymi sposobmi.

K druhej casti: Osobne si myslim, ze Juraj Krík (George Bush) by bol schopny znicit dvojicky aby mal zamienku ist po ropu na opacnu stranu planety. Navyse je zname, ze jeho lobbovanie sa pohybovalo v armadnom sektore a financovali ho spolocnosti vyrabajuce zbrane.No a taketo spolocnosti profituju jedine ked je vojna a treba zbrane takze aby im nejako vynahradil ich financovanie a aby sa im zvysili zisky,rozputal vojnu.

Tretia cast: nevyjadrujem sa lebo nemam dostatok informacii
11 
 fotka
volod  24. 11. 2008 00:05
farara by som sa na nazor velmi nepytal lebo hadaj na ktorej strane bude... a nie preto ze by mal nejake padne dokazy na vyvratenie faktov vo filme, ale pretoze je proste farar, hovorca cirkvi...

pokial ide o vieru, treba verit v to ze sa ludia spamataju aj bez toho aby verili v neviditelneho muza. pocul som aj nazory ze kopu ludi veri iba v ludsku hlupost, mne to sice pripada skor akoze image, ale aj tak je vo svete tolko blbych ludi ze fak mam strach jak to ludstvo dopadne, a este nepocuval by som nejake presvedcive nazory na film od ludi ktory si myslia ze nieco vedia. ja by som osobne chcel stretnut cloveka co VIE, ale taky asi neni... len nenapiste prosim ze vsetko vie len boh...
12 
 fotka
mismas  22. 12. 2008 21:06
1,Geography, Nelson Thrnes, 2002, Midas Printing (ucebnica podporovana Oxfordom):"cas potrebny na vykonanie jedneho okruhu zemskej osi a navratenie sa do povodneho smerovania je 21 000 rokov"-nejako mi nejde do hlavy akou matematickou operaciou dokazali rozdelit toto obdomie medzi 12 casti zverokruhu po 4000 rokov?,

2, historici: medzi vymenovanymi historikmi sa vyskytli aj osobnosti ktore sa bud nevenovali histori alebo iba okrajovo, (Seneca- basnik a statnik, Lucanus- bacnik, Petronius- estet a basnik), a mimo ineho je logicke, ze "historici" zijuci v stredomori, prevazne v Rime, nemali dovod sa zaujimat o muza, zijuceho vo velmi vzdialenej provincii, ktoreho verejne ucinkovanie trvalo 3 roky, ako sa o tom vlastne mohli dozvediet??, nemame zmienky? a prenasledovanie krestanov? podpalenie Rima Nerom a nasledne oznacenie krestanov za podpalacov, vrahov...(64AD),

3, jezis v dvanastich ucil? niekto asi necital nieco co zosmiesnuje, jezis v chrame kladol otazky...

4, narodenie 25. decembra? toto maju odkial, kedy nieco take tvrdily krestania, datum bol pouzity na prekrytie pohanskeho sviatku aby sa vytratily pohanske zvyky,

5, Horus, sa narodil 25. decembra? slnko? zimny slnovrat? v egypte bola zima casom urody(vid dozrievanie urody na naplaveninach Nila), egyptsky kalendar bol nezavisly od slnka, Hviezda Sithius bola smerodajna(zase zaciatok obdobia povodni Nilu)-tolko na margu cireho plagiatorstva egyptskej mytologie

6, podobnosti s inymi nabozenstvami nemozu podryt autoritu biblie, sak vsetci ludia boli stvoreny Bohom, ak uz aj bolo nieco predpovedane, preco si to nemohli ine nabozenstva zobrat za svoje a pretvorit si to? kto moze presne dokazat ktore nabozenstvo presne cerba z ineho nabozenstva, respektive ich vzajomne vplyvy?

7, originalne to nie su "traja krali", su to "traje ucenci z vychodu"-zase raz niekto si nepozrel originaly ale iba tradiciu...



celkovo v Zeitgeist su podavane ucelove dezinformacie, polopravd a zmanipulovanych tvrdeni bez nejakeho konkretneho dokazu, niecoho kde si to je mozno overit,

proste film vytvoreny pre manipulovanie a balamutenie polo-vzdelanych/polo-tupych amikov, ktory su lahko manipulovatelna a dostatocne lenivy na to aby uverili vsetkemu co uvidia v TV,

(vyjadroval som sa k prvej casti- nakolko nemam dostatocne informacie o ostatnych castiach)
Napíš svoj komentár