V triede sa ozýval krik. Niektoí sa náhaňali, ďalší sa oblievali a niekto trieskal stoličkou. Keď vstúpil do triedy ignorovali ho. „ Písomky z geografie som opravil. Nebola to žiadna sláva. Niektorí pohoreli a iný ma veľmi prekvapili. Hlavne som prekvapený zo Sandry, tá ako jediná dostala jednotku. Buď to naozaj vie, ale neviem, kde v piči mala pichnutý ťahák. Peťa, rozdaj písomky. Kto chce, nech si dá zapísať a môžem vedieť, prečo, do piče mater, nie je umytá tabuľa? A kurva toto je čo? Toto má byť krieda? Kto je týždenník!“

Ticho.

„Ešte raz sa pýtam kto je týždenník?! Dobre, napíšem vás na ďalšie dva, nie šesť týždňov. Zapíšem chýbajúcich a niekto medzi tým môže skočiť po kriedu, umyť tabuľu a tí čo dostali šupu môžu porozmýšľať, či si ju chcú opraviť.“

Triedna kniha bola zapísaná.

„Tak, naposledy sme preberali Francúzsko. Kto mi povie kde sa Francúsko nachádza?“

„Najväčšia časť sa na nachádza v západnej Európe.“

„Výborne Dominika. S akými štátmi Francúzsko hraničí?

„Áno, Peťo?“

„Móžem ísť na záchod.“

„Nemóžeš.“

„Boháá.“

„S ním Francúzsko nehraničí. Hraničí s Belgickom, Luxemburskom a doplní ma Erika, keď si dopíše smsku.“

„Hranice má s Nemeckom, Švajčiarksom, Talianskom Andorou a Monakom.“

„Kto mi povie rozlohu Francúzska?“

Prechádzal sa po triede a sledoval žiakov, sledoval tie tupé ksichty a rozmýšľal v akom stave bol, keď sa rozhodol, že bude učiteľom. S chuti sa smial na vete: Byť učiteľom nie je povolanie, ale poslanie. To poslanie bolo tridsať detí, ktoré neznášaľ. Chcelo sa mu zo všetkého vracať. Začínal peniť.

„Päťstoštyridsaťtritisíc deväťstosedemdesiať kilometrov štvorcových!“

„Koľko? Kto to povedal? Kto povedal takú pičovinu. Rozloha Francúzska je päťstoštyridsaťtritisíc deväťstošesťdesiatpäť kilometrov štvorcových!“

„Aké sú vinárske oblasti.“

„Neviem na čo nám takéto sračky v živote budú.“

„Tieto sračky ti budú k tomu, aby si mohol za pár rokov ohurovať ženy, ktoré budeš chcieť vyjebať, svojou znalosťou vína. Z akej vinnej oblasti obľubuje tvoja manka vínko? Z Bordeaux alebo Val de Loire?“

„Neviem. Asi to druhé?“

„Nie, tvoja manka pije čučo!“

Začínal robiť tretí okruh po triede. „Mišo, povedz mi z koľkatích regiónov sa skladá Francúzsko?“

„Neviem. Dvadsať?“

„Peťo, oprav ho.“

„Neopravím. Mňa už toto nebaví. Neviete učiť. A keď akože učíte, tak len nepodstatné veci. Neviete nás chytiťi za srdce. Sme mladí, talentovaní, chceme objavovať neobjavené, nie sedieť za lavicami a čumeť na tabuľu. Nemáme žiadnu motívaciu? Nič. A navyše nemáte rešpekt nikto si vás neváží. Môžem sa vysrať na celé vaše hodiny, aj na celé školstvo a - “

Vrazil mu otcovskú facku „Nefňukaj mi tu.“ Napodobil jeho hlas: „ Sme mladí, talentovaní, chceme objavovať neobjavené. A čo si také objavil. Okrem masturbácie. Nič! Odkiaľ si zobral, že ste talentovaní? Nevidím nič. Ste obyčajné zasrané tuctové decká, ktoré sa neviedia naučiť základné sračky o svete, v ktorom žijú. Chýba ti motivácia? “

Peťo prikivoval hlavou a drsne sa tváril.

„Postoj je iba maličkosť, ale robí veľké rozdiely. Myseľ je všetkým. Pokiaľ neveríš, že niečo dokážeš, tak nedokážeš. Si dosť motivovaný? Alebo koľko ti musí manka ráno prečítať motivačných citátov, aby vstal z postele? A teraz mi povedz všetky deparmenty vo Francuzsku. A abecedne, poprosím. Dám ti pomôcku. Je ich dvadsaťsedem.“

Otočil sa a kráčal späť k svojmu stolu a do vetra hovoril: „Zasran pojebaný. Pozre si video na youtube a bude mi hovoriť, čo mám robiť a ako mám učiť. Neskutočné.“ Otočil sa k nemu. „Už si začal menovať, alebo čakáš na spasenie. Ďalšiu hodinu máte dejepis, ktorý je zastúpovaný. A tri krát hádajte kým. A keďže tuna, mladý talentovaný pán vie všetko, tak nás bude učiť.“ 

 Blog
Komentuj
 fotka
dumbledore  14. 10. 2015 19:58
Ja robím všetko....
 fotka
samtord  15. 10. 2015 16:06
Aj nejaké komentáre by sa hodili Tiež potrebujem motivovať
 fotka
titusik  15. 10. 2015 18:44
Fakt učíš alebo je to fikcia?
 fotka
miaja  16. 10. 2015 23:58
žiaci sú hrozní, učitelia sú hrozní... a tak ...
 fotka
samtord  18. 10. 2015 15:09
@titusik Fikcia, priateľu. Fikcia.
Napíš svoj komentár