Šríla Bhaktivinód Thákur bol významným kazateľom Védskeho učenia v 19. storočí. Študoval a učil duchovné poznanie z Bhagavad-gíty a Šrímad Bhágavatam, ktoré obsahujú veľmi obsiahle, logické a zrozumiteľné duchovné poznanie. O vtedajšom kresťanstve sa vyjadruje nasledovne:

“Niektorí filozofovia hovoria že kvôli hriechu prvej živej bytosti sú všetky ostatné živé bytosti uväznené v hmotnom svete. Neskôr, keď sa Boh potrestá za ich hriechy, tak vyslobodzuje živé bytosti.”

“Niektorí moralistickí monoteisti pri rokovaniach o cnostiach a chybách tohto sveta dospeli k záveru, že hmotný svet nie je miestom čistého šťastia. Utrpenie skutočne preváži nad potešením. Tvrdia, že hmotný svet je väzením na trestanie živých bytostí. Ak existuje trest, potom musí ísť o trestný čin. Keby neexistoval trestný čin, tak prečo by existoval nejaký trest? Aký zločin spáchali živé bytosti? Niektorí muži s nízkou inteligenciou neschopní uspokojivo zodpovedať túto otázku priniesli veľmi divoký nápad. Boh stvoril prvého človeka a umiestnil ho so ženou do príjemnej záhrady. Potom Boh zakázal človeku ochutnať ovocie stromu poznania. Po zlej rade zlej bytosti prvý muž a žena ochutnali ovocie stromu poznania, čím neposlúchli Boží príkaz. Týmto spôsobom spadli z tej záhrady do hmotného sveta plného utrpenia. Z dôvodu ich priestupku sú všetky ostatné živé bytosti páchateľmi od okamihu ich narodenia. Boh sám nevidel iný spôsob odstránenia tohto priestupku, sám sa zrodil v ľudskej podobe, vzal na svoje plecia hriechy svojich nasledovníkov a potom zomrel. Všetci, ktorí ho nasledujú, ľahko dosiahnu oslobodenie a všetci, ktorí ho nenasledujú, upadnú do večného pekla. Takto Boh prijíma ľudskú podobu, trestá sa a tým oslobodzuje živé bytosti. Inteligentnému človeku toto nemôže dávať zmysel.”

„Títo filozofovia tvrdia, že život živej bytosti sa začína narodením a končí smrťou. Po smrti sa už nenarodí. Po smrti dosiahne výsledky svojich činov v tomto jednom živote. “

„Aby sme prijali toto popletené náboženstvo, je potrebné najskôr uveriť týmto dosť nepravdepodobným veciam: ‘Život živej bytosti sa začína narodením a končí smrťou. Pred narodením živá bytosť neexistovala a po smrti už nezostane vo svete hmotných činností. Iba ľudia majú duše. Iné stvorenia nemajú duše.‘ Tomuto náboženstvu veria iba mimoriadne neinteligentné osoby. V tomto náboženstve nemá živá bytosť duchovnú povahu. Boh z vlastnej vôle stvoril živé bytosti z hmoty. Prečo sa živé bytosti rodia vo veľmi odlišných situáciách? Stúpenci tohto náboženstva nevedia odpovedať. Prečo sa jedna živá bytosť narodila do domu naplneného utrpením, iná živá bytosť narodená do domu naplneného radosťami, iná živá bytosť narodená do domu osoby oddanej Bohu a iná živá bytosť narodená do domu zlého ateistu? Prečo sa jeden človek narodí v situácii, keď je povzbudzovaný k vykonaniu zbožných skutkov, vykonáva zbožné skutky a stáva sa dobrým? Prečo sa iný človek narodí v situácii, keď je povzbudený k hriechu, hreší a stáva sa zlým? Stúpenci tohto náboženstva nemôžu (nevedia) odpovedať na všetky tieto otázky. Zdá sa, že ich náboženstvo hovorí, že Boh je nespravodlivý a iracionálny.“

“Prečo hovoria, že zvieratá nemajú dušu? Prečo zvieratá nemajú dušu ako ľudské bytosti? Prečo majú ľudia iba jeden život a za svoje činy v tomto jednom živote sú odmeňovaní vo večnom nebi alebo potrestaní večným peklom? Pre každého, kto verí v skutočne láskavého a milosrdného Boha, bude toto náboženstvo úplne neprijateľné.”

Zdroj: » www.facebook.com/notes/srila-bha...





Za posledné 2 storočia sa vyvinuli ďalšie nové smery kresťanstva, ktoré pridali ďalšie pohľady na učenie Biblie. Bhaktivinód Thákur sa vyjadruje zrejme k najrozšírenejšej kresťanskej doktríne tých čias. Dnes už sú desiatky a stovky rôznych doktrín založených na rôznch významoch veršov z Biblie. Ktorá je najbližšie k pôvodnému významu Biblie?

Je dobré zamyslieť sa nad podstatnými bodmi, ktoré tu Šríla Bhaktivinód Thákur vypichuje a nad otázkami, ktoré nie sú Bibliou zodpovedané. Kde nájsť odpovede na tieto otázky? Bhagavad-gíta a Šrímad Bhágavatam ponúkajú tieto odpovede a každý môže zvážiť nakoľko dávajú zmysel. Šríla Bhaktivinód Thákur bol veľmi významným človekom svojej doby a kládol dôraz na zmysluplnosť a logiku duchovného učenia. A jeho nasledovníci v tom doteraz pokračujú. Nenechajú sa zastrašiť a zmagoriť nejakými hlúpymi náboženskými dogmami ktoré hrozia večným peklom a uveriť im len preto, aby boli spasení a vyhli sa večnému zatrateniu v pekle. Kladú dôraz na zmysluplnosť a logiku daného učenia. Nakoľko dávajú zmysel rôzne kresťanské doktríny a nakoľko učenie Bhagavad-gíty? To nech už každý zváži sám po ich preštudovaní.

 Úvaha
Komentuj
 
 fotka
devanelemen  13. 6. 2021 16:21
Tento blog mi príde ako veľmi pekný dom postavený na piesku.
 
 fotka
darksider96  13. 6. 2021 16:59
@devanelemen Čo sa ti nepáči? Však daj nejaké protiargumenty. Inteligentnému človeku príde takto tvoja kresťanská doktrína a nie môj blog. Ja tu nebudem písať dlhé litánie. Na to nie je tento birdz. Môžem tu ostatných len nasmerovať resp. posvietiť im na cestu. Kráčať musí každý sám. BTW, tu máš zaujímavý dokument s CZ titulkami. Nevravím, že všetko čo je tam spomenuté je pravda a určite to nie je moc korektné, ale je to veľmi blízko tomu ako to bolo. Rozoberá sa to v prvej časti dokumentu:
Screenshot
 
 fotka
devanelemen  13. 6. 2021 17:12
Tak rovnako ako asi aj ty, nemám potrebu písať protiargumenty, každý človek si nájde svoju cestu. Inteligencia nie je vždy len o logike.
 
 fotka
darksider96  13. 6. 2021 22:17
@devanelemen Takze veris nabozenstvu ktore nedava logiku, okej. A to preto lebo ta to tak naucili, ze vsetko mimo krestanstva je od strasiaka satana a ze nemas pochybovat o svojej viere a nemas jej ani rozumiet a hladat nejaku logiku v tom. Ano, presne tak. Krestanstvo je zalozene na slepej viere. Vy krestania sa ani nesnazite rozumiet alebo hladat nejaku logiku v tom. Z hladiska udrzania si oveciek to bolo asi najpraktickejsie aj ked v dnesnej dobe informovanosti a stale vacsieho racionalizmu, sa to cirkvi nevyplaca lebo inych ako hlupych a sentimentalnych ludi nepresvedcia o nicom. Keby si mal skutocne uprimny vztah k Bohu, tak by si sa chcel dozvediet o Bohu aj z Ved a zistili by, ze Vedy davaju jasny a komplexny popis Boha, duchovna, yogy atd. v 1000x vacsom rozsahu ako nejaka Biblia… Ale tvoja tzv. "uprimnost“ ti nedovoli vyjst zo svojej komfortnej skatulky. Nemyslis za seba, staci ti iba to, co im povedal ujo farar… Ako vidim, tak vam akosi uz ani v tej Europe nejde karta, kedze nemame stredovek a namiesto mucenia tu mame internet, cize sa vasa pojebana cirkev musi utahovat do krajin, kde s pliagou menom krestanstvo este nemaju dostatočne skusenosti.. Teda sa rozhodli penetrovat male deti v Afrike a Latinskej amerike… Plus zmenili retoriku, aby boli viac in, cize vas voleny predseda (papez) hlasa v podstate ateizmus a popiera vsetko, co ste tak silou mocou tlacili ludom do hlav doteraz… Takze tolko k vam krestanom. A kto vam tieto strasenia peklom zerie, tak mu treba a je dobre, ze sa Vedam vyhyba, lebo bezmozgov nam fakt netreba (beztak je ich tu uz dost). Pokial nebudes mat argumenty, tak mi ani neodpovedaj. Ja ti ich mozem menovat jeden za druhym, nerobi mi to problem, ja nezijem na sentimentalnej slepej hlupej viere.
 
 fotka
devanelemen  14. 6. 2021 13:34
Nebudem dávať argumenty lebo nie je čo argumentovať, nakoľko si kresťanstvo zovšeobecnil na všetky viery/sekty ktoré vychádzajú od prvej apoštolskej cirkvi a so samotnou ozajstnou a nemennou podstatou naozajstného kresťanstva majú veľmi málo spoločného. A na to aby si ma zaradil medzi hlúpych ľudí má naozaj veľmi málo poznáš, inteligentný človek by si to nedovolil povedať, preto ti to ja neoplatím.
 
 fotka
johnysheek  21. 6. 2021 00:30
vzhladom k casu a dlzke blogu sa vyjadrim len k nadpisu..

nie , nie je to tak krestanstvo nic take nehovori... (a nechce sa mi verit, ze by to nebol iba clickbait nadpis)
 
 fotka
darksider96  22. 6. 2021 05:43
@johnysheek Hodnotit blog len podla nadpisu je ako sudit knihu podla obalu. A ako to, ze krestanstvo nic take nehovori? Vsak krestanska neo-sekta strasi ludi, ze bud teraz budu posluchat, alebo už ziadna sanca nebude…Vy krestania tvrdite, ze vas boh je taky kruty nenavistny hajzel, ktory mi uz vecne neodpusti to, ze nie som krestan a uznavam ine nabozenstvo a zhorim za to v pekle. A potom o tisic rokov aj keby som olutoval, tak jeho odpoved bude: NIE. O milion rokov: NIE. O patstotridsat trilionov rokov: NIE.

No na takeho boha sa vam mozem vysrat
 
 fotka
darksider96  22. 6. 2021 05:45
@johnysheek Podla mna si ten blog aj cital, ale nemas na to odpoved a nevies vysvetlit tie nelogickosti, ktore tvoja setka drista, tak sem pises iba taketo vykriky do tmy.
 
 fotka
johnysheek  22. 6. 2021 07:12
@darksider96
ad1 - pri pisani toho komentu som fakt nemal cas to citat
ad2 - neskor som si to skutocne precital a pisal sem reakciu z mobilu - birdz ju nenacital/nezverejnil, nebola vola to natukavat cele
ad3 - to co pises v prvom komentari nema nic spolocne s tym co hlasa cirkev... uz vobec nic s tym ako to s Bohom skutocne je..

problem je v tom ze ty zjavne nemas zaujem vediet a pochopit ale si ides svoje... ignorujes zakladne fakty a nauky a tvaris sa, ze je to tak ako popisujes..

skutocne nie je...

Boh nam dal sobodnu volu a nie ON ale MY sa rozhodujeme aky bude nas spolocny vztah..
On ma stale otvorenu naruc pre kazdeho a kazdeho rovnako miluje..
ak vsak pre nas nie je dost dobry alebo sa rozhodneme proti Nemu ci ze Ho nechceme v zivote, On to proste akceptuje a nenuti nas, aby sme to zmenili..

takze ak Ho budes ty odmietat, On sa nestane krutym, zlym ci nenavistnym.. proste len bude akceptovat tvoje rozhodnutie.. aj za cenu toho ze je nespravne, zle, bolestive...
 
 fotka
darksider96  22. 6. 2021 07:37
@johnysheek Trepes kraviny... Kurva, nekaz mi rano takymito dristami. Ake fakty? Comu nechapem akoze? Vsak su to nelogicke bludy. Ty veris, ze dovod preco existuje zivot je ten, ze nejaky demon sa zmenil na hada, prinutil vyklonovanu zenu z rebra odtrhnut jablko z carovneho stromu a este si myslis, ake je to skvele a vsetci, ktori sa tomu smeju podla teba len tomu nechapu Nic v zlom, ale si sentimentalny hlupak. Dokonca aj ten biblicky bullshit o Adamovi a Eve je ukradnuty z Ved a prekruteny / zmytologizovany krestanmi. Proste cela ta tvoja krestanstka sekta je skomolenina starsich nabozenstiev a cirkev vznikla len za ucelom mocenskych a manipulacnych prostiedkov. Krestanstvo je najvacsi podvod vsetkych cias a Jezis, ktoreho ste si zobrali za maskota by vam za tieto demagogie akurat poriadne nafackal. On nebol Boh a ani ziaden Bozi syn. Jezis tieto veci hlasal inak a cirkev cele jeho ucenie prekrutila. Ranne krestantvo dokonca obsahovalo reinkarnaciu. Jezis ju hlasal tiez a aj vegetarianstvo a pod. Jeho nazory boli v sulade s Vedami. To len vasa pedofilna banda (cirkev) baziaca po moci to cele prekrutila. A nemaj mi to za zle, ale ja nemozem za to, ze vy krestania nasledujete devitaciu, nerozmyslate a nehladate vo svojou nabozenstve logiku, nedodrzujete ani vlastne prikazania a ste pokrytci. BTW, ty mas tu istu vieru ako ja, akurat o nej vies velmi malo.
 
 fotka
johnysheek  22. 6. 2021 08:52
šéfe, robíš toľko argumentačných a diskusných failov, až to nie je pekné

1. to že sa vytáčaš, neznačí, že máš pravdu ani to nezmanená, že tvoje argumenty sú silnejšie.. už len fakt, že apriori všetko, čo nejde podľa tvojich predstáv odmietaš, je celkom smutné.. a prepáč, ale z toho čo píšeš skutočne nevyplýva, že by si sa vyznal, vyplýva z toho iba to, že máš nejaké všeobecné povedomie o tom, čo sa týka kresťanstva, ale nič viac.. a to je smutné.. lebo to sa potom veľmi ťažko obhajujú tvoje tvrdenia, keď vychádzaš z nie podstaty a filozofie kresťanstva ale z nejakej spotvorenej predstavy o kresťanstve...

2. hovoríš o tom "čomu ja verím" - prosím, ukáž mi, kde som ja tvrdil to, čo mi ty vkladáš do úst? kde som hovoril o démonoch či o ich premene na hadov a podobných veciach? kde som vôbec hovoril o tom, že máš brať prvé kapitoly genesis či čohokoľvek v Písme DOSLOVNE? či si si len našiel argument, ktorý môžeš vyvrátiť?
- ak z tých viet niekto vychádza ako hlupák, mrzí ma to, ale si to jedine ty.. a to myslím úprimne... lebo to svedčí len to, že ty sa nesnažíš hľadať, chápať a spoznávať.. ty sa snažíš len potvrdzovať si svoju pravdu, ktorú si si načítal a ktorá ti príde ako logická a správna.. avšak bez ohľadu na to, či skutočne je...

3. vravíš o tom, že príbeh a Adamovi a Eve je ukradnutý z Véd a prekrútený... priznávam sa, védy som nikdy neštudoval a obávam sa, že do podrobností na to tak skoro čas mať ani nebudem, avšak opäť ide o zmysel toho príbehu, to čo popisuje a čo je cezeň vyjadrené... a nie to, či sa chlap volal adam, či žena eva.. či bol len jeden chlap alebo jedna žena a podobne.. je to zas len tvoja nesprávna interpretácia a nepochopenie toho, o čo tam ide.. čo je jeho zmyslom.. tvoje nepochopenie toho, nad čím sa pri tom treba zamyslieť...

a práve na základe tohto nepochopenia a neporozumenia následne tvrdíš že ide o "sektu" či spoznávaš "účel" cirkvi.. akosi úplne zabúdaš, že ten príbeh je zo Starého zákona a teda je v prvom rade židovský a teda kresťania si ho ani nevymysleli, ani neprebrali z véd ani ho nijak neupravovali.. už vôbec argument o mocenských a manipulačných prostriedkoch je na smiech, keďže len podčiarkuje tvoju nevedomosť, i keď si skôr myslím že len ignoráciu, historických udalostí.. to ti tiež nie je k úcte.. keďže si zjavne prispôsobuješ a vyberáš len veci, ktoré sa ti hodia.. tak sa argumentovať ani diskutovať nedá..

5. vravíš o tom, že Ježiš tie veci hlásal inak a že cirkev to prekrútila..
avšak k tomuto tvrdeniu si nedal žiaden dôkaz ani náznak skutočnosti, odkiaľ čerpáš také veci?
Ježiš hlásal vegetariánstvo - myslíš toho Ježiša, čo nakŕmil 5000 ľudí chlebmi a RYBAMI?
Ježiša, ktorý dodržiaval židovské zvyky a na veľkú noc/paschu jedol baránka?
akú reinkarnáciu hlásal Ježiš? ak sa budeme baviť, že za ňu považuje "prevtelenie" duše z pozemského tela do tela oslávaného, tak súhlasím.. ak sa budeme baviť o jej východnom zmysle, že človek si na zemi prežije viac životov, tak zas varíš z vody a pretláčaš také tvrdenie skôr silou svojej osobnosti a naliehavosťou tvrdení, než pádnymi dôkazmi či faktami...

6. útok na cirkev ako na pedofilnú už len opäť podčiarkuje tvoju potrebu útočiť a zhadzovať.. neviem či dochádzajú argumenty alebo len tvoja nevraživosť a nenávisť ovládla schopnosť vyjadrovať sa.. tá zmienka, okrem toho že má ´daleko od pravdy, zároveň vôbec nesúvisí s diskusiou, ktorú tu vedieme...

7. ja ti mať za zlé ani nemôžem, lebo ako som ti napísal i vyššie, ten kto "nerozmýšľa, nehľadá logiku, pochopenie a porozumenie" skutočne nie som ja či kresťania vo všeobecnosti.. to že si si ty povedal "toto mi dáva zmysel, takto to určite je" je síce fajn, ale ak sa chceme baviť o védach, pouč ma prosím... je ich hlavnou filozofiou útočenie? nenávisť? hnev? zhadzovanie druhých? nadávanie? obviňovanie?

a prepáč, ale vzhľadom k spôsobu tvojho vyjadrovania, skutočne nemôžem mať tú istú vieru ako ty..
 
 fotka
darksider96  22. 6. 2021 21:41
@johnysheek

1. Sranda ako si myslis, ze ty si prave ten mudrejsi

2. A co na tom akoze nechapem? Vsak je to len hatlanina plna archaickych prirovnani, ktore znamenaju bohvieco. No vidis a na toto ja nemam cas a ani energiu byt odkazany na domienky a spekulacie. Nemyslim, pise sa, mozno, aby, aby... Take nieco ja mozem jebat. Preto treba mat originalny zdroj poznania. A tu nejde o vieru. Verit moze kazdy comu chce. Tu ide o poznanie - realitu.

3. JJ, je to proste hatlanina plna archaickych prirovnani, ktore mozu znamenat bohvieco. Sranda ako este tomu davas nejaku vahu Povodne ucenie Jezisa bolo nabozenstvo lasky a dnesne "krestanstvo" je len zdegenerovana sekta. Krestanstvo vo svojej povodnej podobe ako ho ucil Jezis bolo v podstate totozne s Vedskymi zavermi. Sam Jezis poznal Vedy a studoval ich. Proste chcel v tych koncinach naucit barbarov k zakladom moralky a dharmy. Ako vidim, tak ich hodne precenil Problem je ale to, ze to, co prehlasuje dnes cirkev za krestanstvo je v podstate nejaka stredoveka sekta, ktora vyuziva Jezisa ako svojho maskota a snazi sa o dobre PR pred verejnostou, aby zakryli, ze je to jedna velka skorumpovana banda pokrytcov.

Odporucam precitat:

» reinkarnacia.sk/reinkarnacia-z-...

» reinkarnacia.sk/prvi-krestania-...

5. Odporucam precitat clanky v linkoch vyssie

"Ježiš hlásal vegetariánstvo - myslíš toho Ježiša, čo nakŕmil 5000 ľudí chlebmi a RYBAMI?
Ježiša, ktorý dodržiaval židovské zvyky a na veľkú noc/paschu jedol baránka?"

No krestanska neo-sekta take nieco tvrdi, ale to tiez nie je pravda. Zly preklad. A to s tym barankom je len metafora na prechod jedneho astrologickeho veku na dalsi. Pozri si dokument Zeitgeist, ktory som tu postoval vyssie v komentari.

+

» reinkarnacia.sk/reinkarnacia-z-...

» reinkarnacia.sk/prvi-krestania-...

6. A nie je to pravda? Tie ich pedofilne skandaly su hoax alebo co?

7. Jediny kto tu nerozmysla a ma v hlave nasrate si ty Sranda ako tu obhajujes krestanstvo a hras sa na toho lepsieho a pritom nedodrzujujes ani len tie vase prikazania a si pokrytec A vsak ja necitim nenavist, hnev a nezhadzujem ta No ale priznavam, ze nie som v tomto uceni zas az tak pokrocily v praxi. Ja tieto skarede slova vnimam ako mieru expresie. Na druhej strane, to, ze niekto vulgarizmy nepouziva, neznamena, ze pokrocily je… Pokial sa to niekoho dotyka, jeho problem. Nech sa pojebe Ja to vidim tak, ze moje vyjadrovanie bude moj posledny problem… Inak poznam vela ludi co sa vyjadruju takto expresivne a pritom su v pohode a su ferovi. Na druhej strane poznam kopu potkanov, ktori sa hraju na to, aki su slusni. Si aj ty taky potkan?
 
 fotka
johnysheek  22. 6. 2021 22:34
1. ja si nemyslim ze som najmudrejsi.. len tvoje vyjadrovanie a argumenty skutocne za vela nestali... boli take, akymi som ich popisal.. to nema nic s mojou mudrostou ci vedomostami..

2. vravis o originalite poznania.. ako chces poznat originalitu poznania vo filozofii zivota? realitu spoznas v empirickej skusenosti a cine... vsak tazko v teologickom ci filozofickom poznani.. ci mi snad chces povedat, ze tebou prezentovana filozofia je postavena na pevnych empirickych zakladoch? ze ludia nasli univerzalny zmysel zivota ku ktoremu ich vsetkych tiahne?.. lebo potom ma nuti sa spytat, ako to ze vsetci nejdu za nim? ako to ze tebou opovrhovane krestanstvo ma miliardu nasledovnikov, ze moslimov su sta miliony, ze zidov dalsie miliony? a ateistov ani nehovorim?? ak by si vychadzal z poznania a nie filozofie, ludia by ta museli nasledovat..
tak akos Bohom... kym sme v rovine viery v Neho mas slobodnu volu.. akonahle sa ti zjavi, stracas slobodnu volu, lebo uz budes vediet ze je.. a vsetko okrem tuzby po nom (v krestanskom chapani Boha) ti pride nicotne...


3. 4. 5.
prepac, ale vychadzas z jedneho zdroja.. s argumentami a ucenim inych sa vysporiadavas slovami "je to zlatanina, taranina, zly preklad, nie je to tak, pravda bola ina" ... prepac, ale to ze to ty tvrdis ci tvrdi este dakto iny opaet neznaci ze je to pravda... zeitgeist som kedysi davno videl a napriek vsetkmu a mojej nie nizkej inteligencii ma skor utvrdil vo viere nez od nej odviedol.. medzi nami prave preto ze som ho nehltal nekriticky, ale tak ako kriticky sa pozeram na ucenie krestanstva a pochybujem, som sa kriticky pozeral aj na tam prezentovane temy a pochyboval.. a zrazu to ohurujuce krasne vystavane dielo nestalo az na tak pevnych zakladoch a nerozobralo zaklady krestanstva do miery, ze by sa rozsypalo..
taktiez sa mi tazko veri niekomu kto nieco tvrdi, ak ma proti sebe generacie podrobne studujucich teologov, pri ktorych argument "zly preklad" len tazko obstoji, ked sli slovicko po slovicku a prekladali biblicke texty... z originalov..

o tom, ze Jezis studoval vedy som vsak do dnes nevedel.. premyslam z akych zdrojov to mas?... sice nepochybujem, ze ako Bozi Syn ich dokonale poznal, snad lepsie ako ty.. ale ze by ich ako nebozi syn studoval .. ten empiricky zaklad tohto tvrdenia mi tiez unika...

6. pedofilne skandaly su presne to cim si ich nazval... skandalmi.. skandal je vec, ktora je casto zvelicena, nafuknuta a jej cielom je aby sokovala.. nie popisala skutocnost...
ja netvrdim ze sa to nestalo a uz vobec, ze by to bolo dobre... ale ak je cirkev pedofilna, tak vsetci nemci su nacisti, vsetci slovaci su kotlebovski neonackovia a vsetci americania su otrokari.. (vratane cernochov )... tolko k tvojmu generalizovaniu...

7. cakal som kedy pride urazka a nesklamal si.. vyznieva vtipne najma v kontexte tvojej prvej vety v komente o tom, ze len ja som najmudrejsi... zjavne ti to ide len utocenim na druheho.. ak sa ti zda ze je v tom sila tvojho argumentu... ver mi, nie je... ba prave naopak.. znevazujes ho/sa...

ja som pokrytec... milerad sa docitam v com a preco.. vravis ze nedodrziavam tie nase prikazania... mam za to teda, ze ma poznas, ze vies aky som a ze vies co robim...
ja svoje chyby poznam a viem s cim bojujem a teda co dodrziavam a co nie... ale von s tym.. co podla teba nedodrziavam? v com som pokrytec? podloz svoje tvrdenie argumentom...

prepac ale napisat o niekom "ty si jediny kto ma nasrate v hlave" a tvrdit "nezhadzujem ta" fakt neviem co si mysliet nepride ti ze si tak trosilililinku protirecis?

ale ty si zjavne nepochopil, ze problem nie su vulgarizmy ci expresivne vyjadrovanie, ale sposob ich pouzivania.. toboz skutocnost, ze ich je fakt potrebne pouzit v relativnej kultivovanej diskusii..
ak sa chces v krcme hadat s chlapmi po 5 pivach, expresivita je mozno namieste..
ak chces viest normalnu diskusiu, je expresivita namieste len s velkym citom.. urcite vsak nie ako slovna zasoba definicujuca nazory diskutujuceho ci jeho osobu podla tvojho vnimania.. potom uz ide menej o expresivny vyraz a ovela viac o prachobycajne prizemne bezdovodne nadavanie... a to, ako som uz viackrat spomenul, svedci viac o tom kto ho pouziva nez o tom, voci komu je smerovane...

a ci som potkan? som casto sarkasticky, lebo je zjavne ze mnohe z toho co pisem radsej ignorujes, nez aby si sa nad tym/nad sebou zamyslel a mozno siz toho nieco zobral...

mojou chybou je, ze diskusia s tebou ma nanestastie nicim neobohacuje avsak nie som ochotny ju ukoncit a stale sa naivne presviedcam, ze sa skutocne zamyslis, poucis a nie nutne ze zmenis nazor, ale aspon sa viac zahlbis do toho proti comu argumentujes.. aby si neutocil len po povrchu a teda liknavo a odveci... bez poznania a pochopenia...

pre zaciatok nevrav o krestanstve ako o stredovekom vymysle a sekte, ked id e o jedno z mala uceni, ktore si zachovalo jednotu a stalost po desiatky storoci.. napriek viacnasobnemu prenasledovaniu, napriek drzaniu moci vo vlastnych rukach, napriek dobrym i zlym papezom a stovkam biskupov.. ci svatych ci heretikov... napriek tomu vsetkemu je ta viera dnes a 2000 r vzad rovnaka..
a ano, to ze nesuhlasis z toho nepravdu skutocne nerobi..
Napíš svoj komentár