BIRDZ Magazín

seXy papučky od Unisex (recenzia)

seXy papučky, ako znie názov prvého oficiálneho albumu skupiny Unisex, je zároveň aj predchádzajúce pomenovanie tohoto zoskupenia veselých mládencov z Banskej Bystrice. Áno, opäť som po dlhšom čase zablúdil hudobnou lupou na stredné Slovensko. Musím však prezradiť, že dlho som čakal na túto príležitosť. Unisex som totiž mal tú česť spoznať naživo a aj napriek tomu, že som pravidelne návštevníkom rôznych hudobných podujatí, toľko pozitívnej energie koncentrovanej na jednom mieste som zažil len málokde. Preto sa predo mnou vynárala otázka - ako bude znieť Unisex na albume?

Unisex
Vojtík
20. novembra prišla možnosť zistiť odpoveď na túto otázku. Album s dvanástimi pesničkami, pri ktorých prevažuje kratšia stopáž, je svojráznym mixom mnohých žánrov, spomedzi ktorých vládnu najmä pop, rock a funk, no cítiť, že texty nemajú úmysel hrať druhé husle. Obe tieto zložky možno vyzdvihnúť, avšak zároveň im je čo vytknúť, záleží od uhla pohľadu každého hudobného konzumenta. Texty sú zábavné a veselé, ľahko sa vrývajú do pamäte, no zároveň z rýmov cítiť prvoplánovosť a až prílišnú jednoduchosť, často sú priam predvídateľné. Kto od textov očakáva hlbší zážitok, ostane sklamaný. Inštrumentálna zložka pozostáva z nadupaného rytmického pohonu, pri ktorom gitarové umenie Vladyho a frontmana Vojtíka mierne zaostíva. Práve druhý spomínaný je na koncertoch samostatnou kapitolou a na albume zanechal svoj klasický mládenecko-drzý podpis.

Tak či tak, stále platí, že bez perfektných bubeníckych zručností bicmana Miťka a Martinovej funky basy by Unisex bol len priemernou pop-punkovou kapelou.

Pri skladbe „Milujme sa, veseľme sa!“, kde nás chalani nahovárajú na tradičné ľudské neduhy, sa bohužiaľ zo začiatku neviem zbaviť pocitu, že počúvam pánov z Hexu. „Dicogirl“ prezmenu reže uši svojou jednotvárnosťou. Aj bonus, stopa s poradovým číslom 13., ostáva nepochopená...

Na druhú stranu, je aj čo pochváliť. „Chlór“ (viď nižšie) s premyslenejšou kompozíciou patrí spolu so starým známym singlom „Divoké A“ medzi vrcholy nahrávky.

Sekundujú im úspešne aj úvodné dve skladby „Pačesy“ a „Jesenné sklony“, obe odporúčam ako účinné zlepšovače nálady. Spomedzi čisto energických skladieb pôsobia „Mantinely“ ako jediný slaďák na albume. Chalanom by neuškodilo skúsiť načrieť aj do jemnejších vôd a spraviť niečo precítenejšie.

Celok je obstojný, hoci je to v podstate len zbierka starších songov. Faktom však ostáva, že Unisex radšej treba vidieť naživo. Album seXy papučky nie je natoľko presvedčivý, aby sa človek ľahko stal ich fanúšikom. Ak vás táto recenzia naň predsa len navnadila, využite možnosť stiahnuť si ho za ľubovolný finančný príspevok TU. Ak vás naopak nenavnadila, odporúčam navštíviť ich najbližší koncert, ktorý sa za spoluúčasti The Pixels (predtým známe pod názvom Pixie and the Devils) uskutoční 2.12. v bratislavskom klube U Očka.

unisexMiťko

Celkové hodnotenie: 6/10

autor: Dominik Abrahám, 29. november 2011 18:00